• corran

    Någon mer ung som planerar barn? (Inom Gävleborgs län, kanske?)

    Fkvi skrev 2016-06-26 22:31:04 följande:
    Var gravid tidigare denna månad, fick missfall i vecka 5 den 12 juni, innan jag gjorde ett test så hade jag molande värk (tydlig sådan), trött uta nanting under dagen (behövde sova middag kring 15-16 varje dag!), konstant hungrig och humörsvängningar :)
    Skönt med tydliga symptom! :) Mensvärk va mina första symptom också, men det är ju så osäkert.. det kan man ju få innan mens också!

    Kommer inte kunna hålla mig från att testa till bim iaf, har plussat på äl + 10 alla gånger så blir nog att testa innan nu också. Har noll tålamod för sånt.
  • corran
    Fkvi skrev 2016-06-26 22:43:54 följande:
    Jo, det var ganska skönt :) har aldrig haft molande värk om jag inte redan haft mens så jag visste nästan direkt då att jag var gravid!

    Haha, jag kommer nog inte heller kunna hålla mig, fastän jag borde. Plussade sist ÄL + 10 precis som du, såg jag nu i min kalender!
    :D
    Ja man borde ju, men det som är bra med billiga stickor, de tåls att slösa på ;) 
  • corran
    Fkvi skrev 2016-06-28 12:48:49 följande:

    Håller tummarna att allt "hårt arbete" lönar sig snart, enligt min app ska ägglossningen vara imorgon och inte idag som jag trodde :)


    Har äl testen gett utslag? :)
  • corran
    Fkvi skrev 2016-06-28 19:41:24 följande:
    Glömde testa imorse och köpte just nya tester. Ska testa imorgon! Gav inget utslag igår så bör ju stämma med appen som säger imorgon så testar imorgon på morgonen :)
    Okej, men om du inte redan visst det så är det optimala att testa på dagen/em när det gäller äl test :) Är inte samma som gravtest som ska tas på morgonurin :)
  • corran

    1. Använd inte urinen ifrån morgonbesöket eller efter en djup sömn eftersom LH är konstgjort och lagrat vid detta tillfälle och syns inte i din urin förrän senare under dagen.
    2. Den bästa tidpunkten för att ta ett urinprov är mellan kl. 10 och 20.
    3. Försök att ta urinprovet vid samma klockslag alla dagarna.
    4. Minimera vätskeintaget ungefär 2 timmar innan urinprovet eftersom ett utspätt urinprov kan hindra och påverka testet negativt ifrån att upptäcka ett gynnsamt LH värde för ägglossningen.

  • corran

    De är en hel vetenskap de där ;) haha

    Har lärt mig allt och lite till om ägglossning och graviditeter när vi försöka få till syskon haha 

  • corran

    Hejhej ville bara meddela att jag plussade ikväll. Ganska ofattbart med tänkte på att vi endast hade sex 5 dagar innan äl. Trodde inte alls att det va möjligt. Men tydligen :)

    Och med det kan jag då säga.. man behöver inte ha sex varje dag för att lyckas :P

  • corran
    Fkvi skrev 2016-07-04 22:45:46 följande:

    Grattis!! Lyckost :) själv är jag på ÄL+4 bara än så länge! Har motvärk men tror det är hjärnan som spökar som attan.

    Grattisnigen!! Hur känns det?


    Tack! Svårt att ta in, har nog inte fattat det än :) Men en bebis känns alltid bra <3
  • corran

    Dagarna mellan äl-bim går alltid i snigel fart.. men plussade nu på äl+9 :) köpte ett tests tidigt test.

  • corran
    Fkvi skrev 2016-07-04 23:36:53 följande:

    Blir faktiskt lite avundsjuk nu känner jag haha! Men så kul för er! :) verkligen! Vars finns såna där testa tidigt test att köpa? Hur fungerar dem riktigt, som vanligt eller går de lita på fullt ut eller hur är det där? Är så oerfaren haha!


    <3

    Apoteket köpte jag på. Predictor early hette det :) jo dom ska va lika säkra som ett vanligt test :)
  • corran
    MissUniverse skrev 2016-07-05 12:19:24 följande:

    Åh vad roligt för er! Stort grattis :D jag är också avis.. Har nu mens efter att ha ätit sista kartan med p-piller så det närmar sig :) en fråga till er som vet, måste jag nu invänta nästa mens som kommer naturligt för att kunna räkna ut dagar för ägglossning?


    Tack :)

    Det kan ju vara väldogt olika hur fort äl kommer igpng efter p piller. Men äl test kan du ju använda? :)
  • corran
    Fkvi skrev 2016-07-05 15:01:45 följande:

    Åh, perfekt! Får springa in och köpa ett och se om det ger utslag :)


    Ja men du får nog vänta till äl + 8 iaf :)
  • corran

    Jag testade på + 9 och det va ändå gsnska tydligt. Så hade nig fått pos på + 8 kanske oxkså med lite tur :)

  • corran
    Fkvi skrev 2016-07-05 18:51:04 följande:

    Jodå, självklart! Tänkte testa till helgen isåfall. Är bara på ÄL+5 idag :) så i helgen när jag är ÄL+9 eller +10 tänkte jag testa


    :D håller tummarna!
  • corran
    jessimalm skrev 2016-07-06 10:10:35 följande:

    Okej :) Jo jag mår bra, är ju mitt 3e så jag har varit med förut :)

    Klassiska symptom, vsrit på inskrivning på Mvc förra veckan så nu håller vi tummarna:)


    Spännande! :D hoppas hoppas
  • corran
    Fkvi skrev 2016-07-06 20:06:56 följande:

    Har en sån jäkla tydlig molvärk idag!


    Hopps det betydet npgot bra :D
  • corran
    Fkvi skrev 2016-07-09 10:45:40 följande:

    Fick ett väldigt svagt positivt idag, ÄL+9/BIM-4, men eftersom det var med clearblue så vågar jag inte bli glad än. Ska testa igen på tisdag när mensen egentligen ska komma <3


    Åh håller tummarna!! <3
  • corran
    Fkvi skrev 2016-07-09 12:48:17 följande:

    Tycker inte att det gör sig rättvist på bild dock. Är mer blått irl än skuggigt som på bilden :)


    Ser ju verklgien misstänksamt ut ;) men förstår att du vill ta ett nytt om npgrq dagar :)
Svar på tråden Någon mer ung som planerar barn? (Inom Gävleborgs län, kanske?)