• Äldre 29 Jun 14:27
    4160 visningar
    38 svar
    38
    4160

    Migrationsverket viktigt!

    Hej. Nu vet jag inte om jag kommit rätt. Men skulle vilja veta om det finns någon som jobbar på migrationsverket och kan svara på några frågor, vore tacksam!

    Eller om någon vet lite mer om svenskt medborgarskap

  • Svar på tråden Migrationsverket viktigt!
  • Äldre 29 Jun 14:36
    #1

    Någon??

  • Äldre 29 Jun 14:37
    #2

    Ställ frågan så kanske nån kan svara.

  • Anonym (vad)
    Äldre 29 Jun 16:04
    #3

    Vad var frågan? Vad angående medborgarskap undrar du över?

  • Äldre 29 Jun 19:06
    #4
    Anonym (vad) skrev 2016-06-29 16:04:06 följande:

    Vad var frågan? Vad angående medborgarskap undrar du över?


    Det är så att min man har skickat in ansökan om att få blis vensk medborgare. Han har följt reglerna och uppfyller kraven enligt migrationsverket. Men det är långa väntetider 15-17 månader nu.

    För en vecka sedan fick han ett kompletteringsbrev av en handläggare där det stod att han måste lämna in ett papper där det visar vad han gjort dessa åren i Sverige och om han inte gör det så fattar de ett beslut alltså han har 3 veckor på sig sen gör de ett beslut utifrån de uppgifter de har.

    Vi skickade självklart in dem genast.

    Han har ej haft en handläggare under hela tiden och ej fått bågot brev men nu verkar det som han gått en handläggare. Min fråga är då om hans beslut är nära nu att det inte dröjer länge tills han får ett beslut eftersom han nu har en handläggare?
  • Anonym (Alexa­)
    Äldre 29 Jun 19:08
    #5
    201307eli skrev 2016-06-29 19:06:20 följande:
    Det är så att min man har skickat in ansökan om att få blis vensk medborgare. Han har följt reglerna och uppfyller kraven enligt migrationsverket. Men det är långa väntetider 15-17 månader nu.

    För en vecka sedan fick han ett kompletteringsbrev av en handläggare där det stod att han måste lämna in ett papper där det visar vad han gjort dessa åren i Sverige och om han inte gör det så fattar de ett beslut alltså han har 3 veckor på sig sen gör de ett beslut utifrån de uppgifter de har.

    Vi skickade självklart in dem genast.

    Han har ej haft en handläggare under hela tiden och ej fått bågot brev men nu verkar det som han gått en handläggare. Min fråga är då om hans beslut är nära nu att det inte dröjer länge tills han får ett beslut eftersom han nu har en handläggare?
    Han blir säkert snart medborgare och sen säger han adjöss till dig.
    Allt för vanligt.
  • Äldre 29 Jun 19:16
    #6
    Anonym (Alexa) skrev 2016-06-29 19:08:16 följande:

    Han blir säkert snart medborgare och sen säger han adjöss till dig.

    Allt för vanligt.


    Haha kanske hänt dig men inte alla lilla vän. Jag ville få svar från nåon vettig som kan något inte onödiga kommentarer
  • Anonym (Alexa­)
    Äldre 29 Jun 19:27
    #7
    201307eli skrev 2016-06-29 19:16:40 följande:
    Haha kanske hänt dig men inte alla lilla vän. Jag ville få svar från nåon vettig som kan något inte onödiga kommentarer
    Kram på dig hjärtat.
    Hoppas fler kramar dig sen när du sett hur det blev. <3 
  • Anonym (LOL)
    Äldre 29 Jun 19:31
    #8
    Anonym (Alexa) skrev 2016-06-29 19:08:16 följande:
    Han blir säkert snart medborgare och sen säger han adjöss till dig.
    Allt för vanligt.
    Bitter?
  • Äldre 29 Jun 19:40
    #9
    Anonym (LOL) skrev 2016-06-29 19:31:28 följande:

    Bitter?


    Verkligen bitter :)
  • Anonym (Alexa­)
    Äldre 29 Jun 19:52
    #10
    Anonym (LOL) skrev 2016-06-29 19:31:28 följande:
    Bitter?
    Jag?
    Haha, nej verkligen inte. Har bara sett det hända för många gånger.

    Det hände min kusin nyligen. Så fort han blev "svensk" så började hennes helvete. Så iofs var det en lättnad för henne när han lämnade.
    Fast nu har han gift sig med en kvinna från sitt hemland och bor kvar i kusinens stad. Tack för det liksom.
Svar på tråden Migrationsverket viktigt!