• Anonym (Lindseeey)

    Smärta efter abort

    Genomgick medicinsk abort som startades i onsdags, fick första tabletten då. Var i v. 6+4 . Åkte hem och dagen efter hade jag fruktansvärda smärtor och flertalet "klumpar" kom ut..

    I fredags var jag tillbaka på sjukhuset för att få sista tabletterna, barnmorskan trodde då aborteringen redan hade skett på torsdagen efter min beskrivning av smärtan och klumparna. Allt gick bra på fredagen efter tabletterna, blödningen kom igång. Fick smärtstillande då jag fick väldigt ont igen. Under fredagkvällen var smärtan helt klart hanterbar. På lördagen (igår) fick jag en smärta som strålade i hela magen, stundvis kunde jag inte stå rakt, trots intag av citondon jag fick med mig hem. Hade då så gott som ingen blödning alls.

    Idag kommer smärtan i vågor men går att hantera utan smärtstillande, blödningen har kommit igång igen så smått igen . Snurrar kraftigt i huvudet nör jag ställer mig upp för snabbt.

    ÄR DETTA NORMALT !? min första, och sista.. abort. Har varit i kontakt med vårdcentral och sjukvårdsupplysningen men ingen kunde ge mig svar då dom inte var barnmorskor... ringde i ren panik till förlossningsavdelningen för att prata med en barnmorska som kanske hade koll.. men dom sysslade bara med förlossningar var svaret jag fick där. Ska kontakta kvinnokliniken så fort dom öppnar i morgonbitti, men hade behövt lite svar innan dess :(

  • Svar på tråden Smärta efter abort
  • Anonym (Tina)

    Gå och kolla det så fort du kan,om det fortsätter.Jobbigt att ha så ont och du gjorde det så tidigt ochså.Helt rätt tänkt..första och sista gången.

Svar på tråden Smärta efter abort