• Mussann

HJÄLP! Öppnade hylsan på clearblue testa tidigt

Hej! Påverkar luften clearblue testa tidigt om man öppnar hylsan? Kunde ana ett sånt svagt plus på den och jag har dålig syn så jag öppnade hylsan o tog ut remsan o tittade . Såg svagt .. Jag ska va i vecka 6 så detta gör mig orolig så jag ringde gynmottagningen .. Sen när jag är klar så va plusset starkare ? Kan de påverka eller är se bara att de går snabbare utanför hylsan? Har fått svaga positiva test innan .. Men aldrig så starkt som detta.

Efter jag tagit ut remsan

• Svar på tråden HJÄLP! Öppnade hylsan på clearblue testa tidigt
  • Mussann

Jadu de undrar jag med! Men de behöver inte ifrågasättas då jag undrar om specifikt detta test

Crazy catlady skrev 2016-07-18 11:39:32 följande:

Varför inte ??

• mkess

Det som kan hända när man plockar ut remsan när testet är nygjort är att det finns blöta pölar med blå färg, råkar man då gnida remsorna mot varandra det minsta så suger teststrecket upp den blå färgen och man får ett plus. Testat själv med flera negativa CB som då blivit positiva. Man behöver knappt röra remsorna för att detta ska hända, så om jag var du skulle jag testa med ett annat märke för att bekräfta att det är ett riktigt plus. Håller tummarna!

• frestelsen
    Mussann skrev 2016-07-18 11:43:35 följande:

Jadu de undrar jag med! Men de behöver inte ifrågasättas då jag undrar om specifikt detta test

Fast om du ställer en fråga om test så kommer vi svara om test om inte de digitala funkar på dig så är jag skeptisk till andra test med då de mäter samma sak.

Så på din första bild tycker jag de är en plus men cb ger spök. Om du öppnar testet så kan de bli fel för de är plasten som färgen fastnar på och färgen kan vandra till de så kallade strecket o ge ett felaktigt resultat.
  • LillaJag06

Strecket är svagt ja, du kanske är gången mindre? Alltså att du haft äl senare än du trott.

• frestelsen

De andra testet kan jag inte utala mig om för de är fotat efter testtiden o då kan alla test se positiva ut.

• Mussann

Fast då är de ju bara att fråga ? De såg ut sådär när de va inom testtid också . Och hur ska jag veta varför dem digitala inte funkar på mig? Dem gör bara inte de ovh de va inte de denna tråd handlade pm utan den handlar om just dessa test

frestelsen skrev 2016-07-18 12:28:29 följande:

De andra testet kan jag inte utala mig om för de är fotat efter testtiden o då kan alla test se positiva ut.

• frestelsen
    Mussann skrev 2016-07-18 12:38:10 följande:

Fast då är de ju bara att fråga ? De såg ut sådär när de va inom testtid också . Och hur ska jag veta varför dem digitala inte funkar på mig? Dem gör bara inte de ovh de va inte de denna tråd handlade pm utan den handlar om just dessa test

Öh de är du som vill ha hjälp så jag svarar med de jag tror. Vad är det med de digitala då? Har du fått plus på annat men neg på digitalt?

De är ju familjeliv du är på inte vårdcentralen..

Men om du säger att de är streck inom tid är du väl gravid.

Så luft påverkar inte gravtest. Där har du svar
  • Mussann

ja precis plus på annat neg på digitalt

frestelsen skrev 2016-07-18 13:07:22 följande:

Öh de är du som vill ha hjälp så jag svarar med de jag tror. Vad är det med de digitala då? Har du fått plus på annat men neg på digitalt?

De är ju familjeliv du är på inte vårdcentralen..

Men om du säger att de är streck inom tid är du väl gravid.

Så luft påverkar inte gravtest. Där har du svar

Svar på tråden HJÄLP! Öppnade hylsan på clearblue testa tidigt