• Anonym (Fundersam)

    Utan Egna rum

    Kan barnen på 14 &10 år sova i pappas säng eller bäddsoffan om de bor halva tiden hos honom ? Pengar finns till större bostad.

  • Svar på tråden Utan Egna rum
  • Anonym (Fundersam)

    Så är fallet idag. Pappan tycker inte egnaRum behövs än.

  • Anonym (När då då?)
    Anonym (Fundersam) skrev 2016-07-19 06:33:29 följande:

    Så är fallet idag. Pappan tycker inte egnaRum behövs än.


    När tycker han att det behövs då? När de flyttat hemifrån?
    Min son som är åtta har inte eget rum än, men jag ser att det börjar bli dags nu. Och speciellt om det är flera barn, då måste de ju ha någonstans som bara är deras.
  • Anonym (När då då?)
    smulpaj01 skrev 2016-07-19 06:59:56 följande:

    Huvudsaken är att dom bor med pappa halva tiden. Sovplatser löser sig


    Jag anser att du har fel. Halva tiden är halva barnens liv. Skulle du vilja spendera halva ditt liv utan någon egen plats, om det hade funnits andra möjligheter? Jag tycker att pappa får ta sig i kragen och fixa större bostad. Alternativt ge sitt eget sovrum till tonåringen och dela rum med tioåringen.
  • Anonym (!)

    Klart dom kan . Det är ju pappans beslut om han inte vill flytta till större .

  • sextiotalist

    Barnen är så stora så istället för att tjafsa er föräldrar emellan så fråga barnen. För en del barn är tiden hos den andra föräldern så värdefull så var de sover är inte så viktigt för andra barn är det viktigt att ha ett eget rum.

  • Brumma

    Men jösses - vad anser barnen?

    Tycker de att det är en godtagbar lösning så är det ju upp till fem och pappan att besluta om det. Mår barnen dåligt av situationen i att inte ha eget rum - väljer de att inte åka till pappa tex - så får man ju ta diskussionen därefter.

  • Anonym (L)
    Anonym (Fundersam) skrev 2016-07-19 06:11:35 följande:

    Kan barnen på 14 &10 år sova i pappas säng eller bäddsoffan om de bor halva tiden hos honom ? Pengar finns till större bostad.


    Vad tycker barnen?
  • PixieP

    Det som jag vänder mig emot är "sova i pappans säng?. Båda är för stora för det.

Svar på tråden Utan Egna rum