Inlägg från: Anonym (Fått nog) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fått nog)

    nu lämnar jag snart gubbhelvetet

    Anonym (Annan anonym) skrev 2016-07-24 18:05:41 följande:
    Det du skrev är ju vad du tror. Har du pratat med honom om det? Alltså inte sagt att du tänker lämna. Men vi snackar om du fått ut ett svar på varför han  behandlar dig som han gör? Är han trött på förhållandet? Livssituationen? Dig? Livet med barn?

    Stå på dig. Spekulera mindre och finn fakta. Bli den starka person du egentligen verkar vara. 
    Han säger att vi bråkar för mycket och att småbarnsåren tagit död på vårt förhållande... Ska försöka prata med honom men det är typ omöjligt för han pratar bara bort allt eller så blir vi osams. Tack för att du påminde mig om hur stark jag är. Jag är så sjukt stark, starkare än man ens ska behöva vara. Fy fan man ska inte hålla kvar vid sånt som får en att må skit. Man lever bara en gång och det finns ingen som ska kunna göra en olycklig gång på gång. Vill såklart att förhållandet ska kunna vara bra men det får ju inte gå till överdrift. Tänker inte hålla på och gråta och må dåligt varje dag.
  • Anonym (Fått nog)
    Anonym (Mrlivsnjutare) skrev 2016-07-24 21:58:55 följande:
    Nee sådant suger och så vill man inte ha det. Har läst en del av de inlägg som du har skrivit och som andra har skrivit och om man läser det lite mellan raderna så låter din gubbe rätt så bortskämd och tar en hel del för givet av dig, vilket är synd . Och det är väl det som är farligt i ett förhållande .... när man tar det för givet allt för mycket. 

    Fan alltså stå på dig och säg till honom på skarpen att han får bättra dig... och du har visst det ett jobb, du har ju flera om du tänker efter. Du tar ju för stunden hand om hushåll och barn ( med andra ord fastighetsförvaltning samt barnomsorg), samt samtidigt som du jobbar som mannekäng på heltid eftersom han vill att du skall vara snygg och sexig oxå ....... och det värsta av allt, du gör detta gratis,

    och sist men inte minst vad är det för gubbe som är ute 1-2 gånger i månaden när han har de lediga dagar som han har. Då borde han prioritera dig och barnen. Och är han inte ens intresserad av att ha ett förhållande.........för min del då hade det varit hejdå  för länge sedan. 

    Tja blev lite längre än vad jag hade tänkt mig och jag hoppas att jag inte trampar på ömma tår eller så. Tycker mest bara att det är synd att det är som det är eftersom det är nu det skall vara så himla bra för dig då du är ung och har två underbara barn och hela livet framför dig. 
    Jo han ser inte hur mycket jag egentligen gör. Nu när vi har haft det risigt hela denna vecka så har jag inte städat och plockat så mycket. Det la han märke till. Då sa jag att då förstår han hur mkt jag grejar i vanliga fall. Även om det bara är småsaker. Nej jag vet, att han prioriterar bort barnen för nöjen/fest är en av de största bråken jag har med honom. Jag som ser våra fina ungar varje dag och vet hur mycket han redan går miste om, inte konstigt att jag blir sur varje gång han säger att han ska bort. Känns som att han nöjer sig med att bara leka lite då o då. Jo jag känner lite så med, jag är ung och vill vara lycklig och det tror jag att jag kan bli på egen hand. Eller ja, jag är helt övertygad om det.
  • Anonym (Fått nog)
    Anonym (Mrlivsnjutare) skrev 2016-07-25 00:12:34 följande:
    Klart att du skall vara lycklig och det är som du skriver att det klarar du alldeles utmärkt på egen hand. Ut och lev igen och hamna inte i ett träsk du inte vill vara i. Han har som jag ser det förbrukat sina chanser för länge sen. Han  visar ingen hänsyn till dig så varför skall du göra det mot honom, det är kanske dags för en förändring i ditt liv. Där du mår bra igen  
    Det är min dröm. Att få vara helt genomlycklig och kunna njuta av föräldraledigheten och mammalivet och av tiden med barnen när de fortfarande är små. Jag älskar mina barn mer än allt i världen. Däremot så har han mer eller mindre gjort slut i eftermiddag.. Han pratar om uppdelning av möbler och allt möjligt.. Han säger att det är nog bäst att vi går isär, och det är det ju kanske men jag vill ju ändå kämpa in i det sista men han är så rädd att om man gör det så kan man bli så osams att man inte kan ha någon bra relation alls. Och vi måste ju kunna vara vänner eftersom vi har barn. Eller ja, någorlunda sams för deras skull såklart. Men ikväll när jag grät så torkade han mina tårar och kysste mig två gånger och så har han gullat med mig och hållt på. Det har han inte gjort på säkert en vecka. Och vi är med varandra nu för han har semester så han är inte borta på jobb. Torkat mina tårar har han nog aldrig gjort. Han brukar bara säga åt mig att sluta fjanta mig eller att det är mitt eget fel att jag gråter. Jag vill må bra igen. Jag vill kunna gå och lägga mig på kvällen och släcka lampan och känna att allt är bra. Jag har ansträngt mig och tänkt på hur jag ska kunna vara honom till lags i typ 1,5 år. Egentligen sedan vi träffades. Nu vill jag bara ordna ett boende till mig och barnen och sen bara gå vidare och slappna av.. OCH OM NÅGON människa kan förklara varför han mer eller mindre gör slut och sen några timmar senare kysser mig och gullar med mig så är jag extremt tacksam för förklaringar. Vet han ens själv vad han håller på med? Jag skulle aldrig typ göra slut med någon och sen hålla på och kyssas och gulla om jag inte hade några känslor för denne. Och har han känslor för mig - varför gör han slut? Jag blir galen snart.
  • Anonym (Fått nog)
    Anonym (vad i helskotta?) skrev 2016-07-25 01:14:45 följande:
    Det där hade jag aldrig accepterat i någon enda relation, och det finns nog en anledning till att det aldrig har hänt mig heller.

    Du är inte stark. Du är möjligen medberoende och verkar stå ut med vad för skit som helst sen flera år tillbaka hellre än att inse att den här mannen inte respekterar dig och verkligen inte älskar dig, för då beter man sig inte så när någon är ledsen.

    Vore det okej att bete sig så mot sina/era barn om ni är osams tycker du?
    Inte, hoppas jag.

    Sluta kämpa för att få ta emot mer skit och ta kontrollen över ditt eget liv innan du blir helt handlingsförlamad. Han gullar med dig nu för att han är lättad över att äntligen bli fri och vill få ihop en bra deal där du tar barnen förutom varannan helg. Skulle inte förvåna mig om han har en ny inom tre månader.
    Nä jag vet inte varför jag accepterar det. Jag har alltid stått upp för mig själv och så men jag antar att det har blivit sämre med det efter åren med honom. Det får vara stopp nu. Men lika mycket som jag tänker att det får vara nog, så önskar jag att han vill fortsätta vara ihop. Helt vansinnigt.
  • Anonym (Fått nog)
    stellie skrev 2016-07-25 13:28:40 följande:
    Det låter som att han är redo att gå vidare med separationen. Att han vill trösta dig och gullar med dig är nog bara för han bryr sig om dig (något annat vore ju konstigt) men inte ett tecken på att han inte separera.

    Jättebra att du vill ordna boende! Ta ett steg i taget. Du fixar det här!!!
    Är så tacksam för dina svar :) jag behöver pepp för uppenbarligen är jag för hjärntvättad för att förstå mitt eget bästa. Eller jag förstår ju men jag sätter aldrig ner foten. Jag tror också det kommer bli bättre att separera. Jag vill bo ensam med barnen och ha det fint och på mitt vis och börja leva mitt egna lyckliga liv. Har hållt på i flera år för att få bekräftelse från honom men icke. Har aldrig känt mig riktigt älskad. Nu längtar jag bara ut. Men ändå om han vill fortsätta vara ihop så känns det som att jag inte skulle säga nej.
  • Anonym (Fått nog)
    Anonym (Mrlivsnjutare) skrev 2016-07-25 14:50:38 följande:
    Jag kan inte förklara varför han gör som han gör. Men det han gör är i mina ögon rätt manipulativt. Först säger han att ni skall skiljas och börjar dela upp möbler och så och sen när han ser att du blir ledsen och rört upp värsta känslostormen ja då blir han snäll och trevligt. Ungefär lite som mannen som slår sin fru och sen säger "förlåt älskling jag menade inte det". Och så skall det inte vara .....och så klart är det bättre när man har semester och är ledig hemskt vore det ju annars. MEN det skall ju även funka i vardagen. Och tänk på det att du har bara ett liv och lite är det upp till dig hur du vill förvalta det. Det jag menar är att ta inte en massa skit som du inte är värd och ja barnen klarar sig helt utmärkt med en kärleksfull förälder.
    Jo jag håller med dig lite, han är lite manipulativ. Han har ju fått mig att tänka dåliga tankar om mig själv, att det är mitt eget fel om jag gråter m.m. Sen har man ju alltid ett eget ansvar för sig själv men ändå. När man älskar någon oavsett vad så tillåter man ju sig bli behandlad hur som helst verkar det som. Märker att han blir irriterad när jag blir ledsen. Typ "suck inte nu igen" , tror inte att det är att han tycker att jag är larvig, även om han säger det, utan jag tror att han tycker att det är jobbigt att han gjort mig ledsen. Men han fortsätter ju ändå med det. Han verkar tro att jag kan ta hur mycket som helst, och det är ju inte så konstigt eftersom jag gjort det hittils. Vill verkligen börja leva utan honom men samtidigt inte. Tror att det mest handlar om att jag vill känna mig lycklig. Att JAG vill det. Sen vill jag det helst med honom, men går inte det så får det bli utan honom.
  • Anonym (Fått nog)
    Anonym (Skaraborgskille) skrev 2016-07-25 19:25:15 följande:

    I mina ögon är du en vardags-mamma-superhjälte som förtjänar allt och lite till om du tar hand om allt hemma när han är borta plus hemma! Hoppas det löser sig!


    Tack :) ja han kommer bara hem på fredagkvällen och ställer sin packning på hallgolvet så tar jag reda på tvätt m.m och packar ner rena kläder till nästa arbetsvecka. Han byter någta blöjor och lattjar lite med barnen. Inga hushållssysslor alls. Kanske lagar mat 1-2 ggr/månaden. Ska bli spännande att se hur han kommer sköta allt sen med tvätt och allt. Han har inte behövt bry sig om nåt sånt på fem år. Utan varit som att bo hemma hos mamma bortsett från att han har betalat hyran. Men det kommer säkert gå bra, han kan ju om han måste men han ber ju hellre mig. Eller ja.. Han säger "jag betalar räkningarna så sköter du allt med hem och barn". Tack igen det hoppas jag med :)
  • Anonym (Fått nog)
    Anonym (Man40) skrev 2016-07-26 06:41:07 följande:

    Vilken gris till man! Stå på dig och separera, du kommer att bli så mycket starkare och lyckligare av det!

    Separera ä r tungt, men i vissa lägen det enda rätta.

    Bortse från hans gullande just nu, det är bara tillfälligt. Han kommer inte att förändras, no one does...

    Så, hitta ett annat boende (eller behåller du boendet ni har?), bodela, kom överens om barnens (varannan vecka?), sen kan du börja ditt nya lyckligare liv!

    /Kramar från en som gått igenom detta


    Jag vet! Jag tänker att jag blir glad om han vill fortsätta va ihop men samtidigt skulle jag bli lite ställd om han sa att han ville det. Vet nog inte riktigt vad jag skulle säga då. Jag vet ju djupt inom mig att jag skulle ha det mycket bättre utan honom. Så egentligen är det nog bara själva separationen jag är rädd för. Det nya och främmande, oron över hur allt ska bli, ensamstående tvåbarns mamma varav den ena ungen bara är 7 månader gammal och den andra är 2år3månader. Känner mig som en usel förälder som separerar med så små barn! Känns som att man borde ta ansvar och inte skaffa barn om man inte planerar att leva ihop som föräldrar. Men man vet ju aldrig vad som ska hända, samt att det är han som lämnar mig. så jag skuldlägger inte mig själv. Får väl helt enkelt bara ta det som det är. Ju mer jag accepterar allt det här desto bättre känns det. För ju mer jag accepterar att flytta ifrån honom desto mer känner jag att jag respekterar mig själv. Känns bara så märkligt att jag ändå känner att jag vill fortsätta vara med honom trots att jag känner att det är bättre utan honom. Tack för ditt svar. Kram!
  • Anonym (Fått nog)
    Anonym (Sola) skrev 2016-07-26 09:43:17 följande:

    Men shit, vilken mansgris! Lever han på 1950-talet eller?

    När jag började jobba när vårat barn var 8 månader så var det dubbelt. Självklart saknade jag barnet som jag i stort sett suttit ihop med i 8 månader, men samtidigt var det en galen befrielse att börja jobba, träffa arbetskamrater, ha en lunch utan barn, gå på toaletten utan att ha ett barn i knät...

    Det kändes som semester att gå till jobbet! Fundera lite på det.


    Ja jag kan tänka mig att det är skönt. Känns jättetungt att lämna bort dem till honom varannan helg men jag antar att det kommer vara rätt skönt efter ett tag med lite barnledigt. Jag kommer ju ändå vara hemma med dem i minst ett halvår-år till.
  • Anonym (Fått nog)
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-07-26 10:19:40 följande:

    Nej du är inte hjärntvättad och du förstår definitivt ditt eget bästa. Herregud, jag blir mörkrädd när låter ett avgörande beslut i ditt liv styras av vad anonyma figurer på ett internetforum säger. Bara DU vet vad som funkar i dit liv.

    Tror du att någon skulle kliva in och försvara någon som du kallar "gubbhelvetet"? Ingen här har träffat honom. De råd du får här har inget att göra med ditt liv. Ingen här kommer att finnas där för dig om du ångrar dig. Det är bara anonyma personer som förmodligen är nyskilda eller olyckliga och som avreagerar sig genom att heja på när du lämnar gubben.

    Bortsett från den så tror jag att du tar rätt beslut. Det låter inte som att du gillar honom längre.


    Klart att jag inte låter "er" påverka mitt beslut.

    Men det är skönt att ventilera sig lite. Och såklart är det skönt med lite stöd som säger att jag ska stå på mig och att jag förtjänar bättre. Även om jag i slutänden bestämmer själv såklart! Nej jag tror att jag kommer kunna gå vidare ganska snart. Trots att en del av mig fortfarande vill vara ihop.
Svar på tråden nu lämnar jag snart gubbhelvetet