• Anonym871

    Tvillingar ?

    Hej jag undrar hur ni kände på er att det var tvillingar ?

    Jag brukar känna av min ägglossning lite , men denna gång mådde jag så jäkla dåligt och det höll i sig i ca 2h ! Så himla ont att jag spydde massor och låg på badrumsgolvet .

    Nu börjar jag tänkta på om det är tvillingar ?

    Hur va det för er ?

  • Svar på tråden Tvillingar ?
  • Rhiandell

    Jag mådde fruktansvärt illa från ca vecka 6 och framåt, och det blev bara värre. Fick bekräftat vid ultraljud i vecka 12 att det var tvillingar.

    Du bör inte märka av vid ägglossningen om det är två ägg, utan först när de har fäst vid livmoderväggen och börjat växa. Att två ägg släpper är inte en garanti för att båda blir befruktade, fäster eller leder till en hållbar graviditet. Det finns en del som tyder på att det är vanligare än vi tror att graviditeter börjar med flera ägg men bara ett är kvar efter några veckor, "vanishing twin syndrome".

  • Anonym871

    Det kanske var befruktningen jag kände då ?:/


    Rhiandell skrev 2016-07-27 07:48:53 följande:

    Jag mådde fruktansvärt illa från ca vecka 6 och framåt, och det blev bara värre. Fick bekräftat vid ultraljud i vecka 12 att det var tvillingar.

    Du bör inte märka av vid ägglossningen om det är två ägg, utan först när de har fäst vid livmoderväggen och börjat växa. Att två ägg släpper är inte en garanti för att båda blir befruktade, fäster eller leder till en hållbar graviditet. Det finns en del som tyder på att det är vanligare än vi tror att graviditeter börjar med flera ägg men bara ett är kvar efter några veckor, "vanishing twin syndrome".


    Rhiandell skrev 2016-07-27 07:48:53 följande:

    Jag mådde fruktansvärt illa från ca vecka 6 och framåt, och det blev bara värre. Fick bekräftat vid ultraljud i vecka 12 att det var tvillingar.

    Du bör inte märka av vid ägglossningen om det är två ägg, utan först när de har fäst vid livmoderväggen och börjat växa. Att två ägg släpper är inte en garanti för att båda blir befruktade, fäster eller leder till en hållbar graviditet. Det finns en del som tyder på att det är vanligare än vi tror att graviditeter börjar med flera ägg men bara ett är kvar efter några veckor, "vanishing twin syndrome".


  • gbgumman

    Jag spydde och mådde jätte dåligt när ägget fäste. Men det vart bara en. Kände även ägglossningen och hade jätte ont. Brukar skoja och säga att jag har haft koll på dottern från start.

  • FruNyfiken

    Jag tror att det är ovanligt att man känner att det är två. Och illamående är inte heller ett tecken.
    Jag kräktes dygnet runt första månaderna med första barnet, när jag väntade tvillingar kräktes jag inte en enda gång.

  • Anonym871

    Jag mena att jag spydde för jag hade så ont vid ägglossningen :/


    FruNyfiken skrev 2016-07-27 16:22:32 följande:

    Jag tror att det är ovanligt att man känner att det är två. Och illamående är inte heller ett tecken.

    Jag kräktes dygnet runt första månaderna med första barnet, när jag väntade tvillingar kräktes jag inte en enda gång.


    FruNyfiken skrev 2016-07-27 16:22:32 följande:

    Jag tror att det är ovanligt att man känner att det är två. Och illamående är inte heller ett tecken.

    Jag kräktes dygnet runt första månaderna med första barnet, när jag väntade tvillingar kräktes jag inte en enda gång.


  • FruNyfiken
    Anonym871 skrev 2016-07-27 16:27:32 följande:

    Jag mena att jag spydde för jag hade så ont vid ägglossningen :/


    FruNyfiken skrev 2016-07-27 16:22:32 följande:

    Jag tror att det är ovanligt att man känner att det är två. Och illamående är inte heller ett tecken.

    Jag kräktes dygnet runt första månaderna med första barnet, när jag väntade tvillingar kräktes jag inte en enda gång.


    Så du menar att det är tvillingar för att du hade ont vid ägglossningen?
    Jag är ledsen, men det är ändå inget tecken på tvillingar.
  • Anonym871

    Nej men jag tycker det är konstigt då jag aldrig haft så ont vid ägglossningen,

    Endel som väntar tvillingar får ju jätteont vid ägglossning


    FruNyfiken skrev 2016-07-27 23:38:01 följande:

    Så du menar att det är tvillingar för att du hade ont vid ägglossningen?

    Jag är ledsen, men det är ändå inget tecken på tvillingar.


  • LFF

    Hade inte en gnutta misstanke om att det var tvillingar. Fick veta på vul i v7+3 och blev tvärchockad.

Svar på tråden Tvillingar ?