• Anonym (Q)

    Vilka namn är överskattade enligt dig?

    Det behöver inte nödvändigtvis vara namn du anser är fula, utan namn som de flesta verkar älska medan du själv inte tycker att de är så otroligt fina som andra menar att namnen är.

    Om någon kränkt skulle undra varför jag skapar en sådan tråd; Jag är namnintresserad och vill därför gärna höra andras åsikter. Jag anser inte att denna fråga är kränkande eller taskig så snälla, har ni inget att bidra med så skippa att kommentera hur taskigt det är med en sådan tråd. 

  • Svar på tråden Vilka namn är överskattade enligt dig?
  • Anonym (!)

    Håller mer förgående skrivare. Luna, neo är andra exempel och alla dessa smeknamn som folk ger som riktiga namn. Theo tex.

    William är också sjukt fult.

  • Anonym (mäh)
    Anonym (Q) skrev 2016-07-27 09:21:24 följande:
    Det behöver inte nödvändigtvis vara namn du anser är fula, utan namn som de flesta verkar älska medan du själv inte tycker att de är så otroligt fina som andra menar att namnen är.

    Om någon kränkt skulle undra varför jag skapar en sådan tråd; Jag är namnintresserad och vill därför gärna höra andras åsikter. Jag anser inte att denna fråga är kränkande eller taskig så snälla, har ni inget att bidra med så skippa att kommentera hur taskigt det är med en sådan tråd. 
    Jag har svårt för alla dessa krystat konstfärdigt stavade och märkligt hopsatta namn som vissa ger sina barn. De förklarar de med att de vill att deras barn ska ha ett speciellt namn, ett namn som ingen annan har som på nåt sätt ska visa att barnets framtid är lika speciell som namnet.... Eller nåt.

    Visst, det kanske känns läcker att döpa barnet till Månstråle, Korp eller Starlight och det är kanske lite gulligt som smeknamn när barnet är ett spädbarn.
    Det är garanterat inte kul när barnet börjar skolan, blir tonåring eller är vuxen på sin första jobbintervju. I alla fall inte för barnet.

    "jahaja, och det här är Starlight Karlsson?"

    Min gissning är att det finns en ganska stor andel nyvuxna som kommer att lämna in om namnändring om en tio år eller så........
  • UmmSara

    Flicknamn: Aailyah och Liyana. Så otroligt trött på namnen.
    Inga vanliga namn är de men trots det kommer de upp exakt hela tiden som förslag till gravida och folk är totalt galna i namnen. Så himla fina är de inte, tycker jag.

    Pojknamn: Trenden där man ger sina pojkar de mest feminina namn man kommer på är överskattad. Vilken 30-årig man vill heta Milo eller Nilo?

  • Anonym (-)

    Joline. Låten är bra men med svensk uttal låter det som ett efternamn, inget annat. Och så har jag svårt att förstå varför Alice och William är så populära namn, fast jag kan intte riktigt sätta fingret på vad det är med de namnen som inte funkar för mig.

  • Anonym (F)
    Anonym (mäh) skrev 2016-07-27 09:47:56 följande:

    Jag har svårt för alla dessa krystat konstfärdigt stavade och märkligt hopsatta namn som vissa ger sina barn. De förklarar de med att de vill att deras barn ska ha ett speciellt namn, ett namn som ingen annan har som på nåt sätt ska visa att barnets framtid är lika speciell som namnet.... Eller nåt.

    Visst, det kanske känns läcker att döpa barnet till Månstråle, Korp eller Starlight och det är kanske lite gulligt som smeknamn när barnet är ett spädbarn.

    Det är garanterat inte kul när barnet börjar skolan, blir tonåring eller är vuxen på sin första jobbintervju. I alla fall inte för barnet.

    "jahaja, och det här är Starlight Karlsson?"

    Min gissning är att det finns en ganska stor andel nyvuxna som kommer att lämna in om namnändring om en tio år eller så........


    Namnen du nämner är ju knappast överskattade. Hur ofta hör man någon med de namnen liksom?
  • Anonym (F)
    UmmSara skrev 2016-07-27 09:49:50 följande:

    Flicknamn: Aailyah och Liyana. Så otroligt trött på namnen.

    Inga vanliga namn är de men trots det kommer de upp exakt hela tiden som förslag till gravida och folk är totalt galna i namnen. Så himla fina är de inte, tycker jag.

    Pojknamn: Trenden där man ger sina pojkar de mest feminina namn man kommer på är överskattad. Vilken 30-årig man vill heta Milo eller Nilo?


    Troligen alla de småkillar som heter det nu. Det kommer ju bli rätt naturligt att 30-åriga män heter det sen.
  • taquine

    Oskar, kanske inte så fult men så tråkigt. Linus är väl ingen höjdare heller , visst ok på en tvååring men på en vuxen karl? 


    Goodness me
  • Froken Lokens

    Tindra, Tuva och Kevin är namn som jag inte begriper mig på. Vem vill vara döpt efter en tuva och hur många hundra tindrar det om?

Svar på tråden Vilka namn är överskattade enligt dig?