• Vaniljmorot

    Hur lång tid att bli gravid efter spiraluttag?

    Hej! Jag undrar om det är någon annan som har haft hormonspiral (mirena) och hur lång tid det tog för mensen att bli normal/ att bli gravid efter att ni tog ut den? Kram :)

  • Svar på tråden Hur lång tid att bli gravid efter spiraluttag?
  • glittersol

    Spännande nick!

    Tyvärr är det omöjligt att säga exakt..det är så olika men snittet för att bli gravid är 7-12 månader.

    Jag har en vän dock som det tog sig på första försöket efter uttag

  • Anonym (Hurrahurrahurra)

    6-7 mån tog det för mig! Min mens kom igång direkt iaf, så det va skönt!

    Men det tar olika för alla - oavsett preventivmedel!

    Så lär känna din cykel, stressa inte om det tar några menser - så kommer plus:et när du minst anar det!

  • Vaniljmorot
    glittersol skrev 2016-07-27 14:11:37 följande:

    Spännande nick!


    Tack! ;) var jättesvårt att komma på något som inte redan var taget :p

    Tack för era svar! Känner att jag nu har någon sorts uppfattning om hur lång tid det kan tänkas ta.

    Jag kom på en följdfråga(?);

    Hur gick det till när ni tog ut spiralen? Gjorde det ont?! Blödde det efteråt? :)
  • Anonym (Hurrahurrahurra)

    Att ta ut: ren befrielse eftersom jag tyckte den skavde (första som jag satte in -09 satt perfekt, den från -15: inte lika perfekt)

    Blödning: bara lite

    Mensen: samma cykel (+/- några dagar) som 2009!

    Mensen blev dessutom mer sparsam - jippi!!!

  • Anonym (Sanna)

    Jag tog ut spiralen i februari. Det gick bra ta ut den, blödde lite några dagar efter men hade mycket mellanblödningar med spiralen så det gjorde ingen skillnad. Menscykeln har ändrats efter spiralen och är ännu lite hoppig, ibland kortare, ibland längre. Alltså inte stabil som tidigare. Försökt nr 4 nu för oss och jag hoppas det vill gå vägen. Enligt barnmorskan kunde man bli gravid på en gång.

Svar på tråden Hur lång tid att bli gravid efter spiraluttag?