• Anonym (Ts)

    AJ - Akut tandvärk men inga pengar :-(

    Vad tusan gör jag? Jag har tappat en tand, det är en stor grop och tänderna bredvid är kraftigt skadade.

    Jag har dock inga pengar, ingen att låna av, KF skulder så kan ej ta banklån.

    Hjälp - finns det något man kan göra?

    Arbetar heltid och går en mkt jobbig "kurs" övrig tid. Har inget av värde att sälja.

    Kan man söka fonder? Detta är dock akut så klarar inte många fler dagar. Inte kunnat sova eller äta de senaste 3 dygnen.

    Kan inte vända mig till soc!

  • Svar på tråden AJ - Akut tandvärk men inga pengar :-(
  • Anonym (Jobbigt läge)

    Låter jobbigt för dig. Varför kan du inte vända dig till socialen?

  • Anonym (Fia)

    Vissa tandläkare går med på delbetalning vid akuta grejer

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Fia) skrev 2016-07-27 21:11:13 följande:

    Vissa tandläkare går med på delbetalning vid akuta grejer


    Gör dom det även om man har betalningsanmärkningar?

    Vet du någon?

    Har fast heltidsanställning så det vore inga problem.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Jobbigt läge) skrev 2016-07-27 21:09:31 följande:

    Låter jobbigt för dig. Varför kan du inte vända dig till socialen?


    Är helt nyanställd på soc och kommer arbeta med detta. Skulle kännas pinsamt att blotta min usla ekonomi. (Och trasiga tänder)
  • Anonym (Tusenlappar)

    Ta det på faktura o låt den gå till inkasso så kan du avbetala den hos inkasso sen

  • Anonym (Ts)
    Anonym (Tusenlappar) skrev 2016-07-27 21:22:25 följande:

    Ta det på faktura o låt den gå till inkasso så kan du avbetala den hos inkasso sen


    Får man göra det? Hos alla tandläkare? Slutar tidigt på fredag men kan klara 2 dgr till med starka värktabletter....tror jag
  • Anonym (Jobbigt läge)
    Anonym (Ts) skrev 2016-07-27 21:21:00 följande:
    Är helt nyanställd på soc och kommer arbeta med detta. Skulle kännas pinsamt att blotta min usla ekonomi. (Och trasiga tänder)
    Ok då förstår jag. Faktura på första besöket hos en tdl brukar inte vara vanligt förekommande. Inte så snällt att låta den gå till inkasso heller, för någon av er. Berätta läget för tdl ist så kanske de ger dig avbetalning.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Jobbigt läge) skrev 2016-07-27 21:28:03 följande:

    Ok då förstår jag. Faktura på första besöket hos en tdl brukar inte vara vanligt förekommande. Inte så snällt att låta den gå till inkasso heller, för någon av er. Berätta läget för tdl ist så kanske de ger dig avbetalning.


    Tack! Får ringa runt lite på lunchrasten imorgon.
  • Anonym (Jobbigt läge)
    Anonym (Ts) skrev 2016-07-27 21:30:35 följande:
    Tack! Får ringa runt lite på lunchrasten imorgon.
    Hoppas att det ordnar sig! Jobbar själv inom tandvården... Vart bor du?
Svar på tråden AJ - Akut tandvärk men inga pengar :-(