• Anonym (Lena)

    Ifrågasatt gällande plocksallad

    Handlade en plocksallad på Coop idag. Jag har alltid grönsallad i potten och sedan pasta och proteiner ovanpå . När jag skulle betala säger kvinnan i kassan att få jag inte hade tagit någon sallad skulle de ta ett högre kilopris.

    Jag sa att det visst finns grönsallad i salladen.

    -Inte vad jag kan se. Svarade hon och flinade åt mig.

    Jag blev då irriterad att jag öppnade salladen och drog undan kycklingen och pastan med fingrarna och visade salladen.

    -Ja men du ser. Där hade du tur. Får jag som svar.

    Vad är det här?

    Har du blivit ifrågasatt vad gäller din plocksallad?

  • Svar på tråden Ifrågasatt gällande plocksallad
  • Anonym (***)

    Nej, aldrig.

    Men det finns väl vissa som försöker  fuska, så därför kollar de väl extra noga.

    Inget man behöver skriva en tråd om på FL. Det borde vara glömt nu, tycker man.

  • Anonym (?)

    Jag har aldrig hört att det skulle vara ett annat pris om man bara köper kött. Borde inte det stå i så fall?
    Jag har köpt "sallad utan sallad" flera gånger och det är då aldrig någon som sagt något. Poängen är väl att man får plocka som man vill?

  • MeAndMyself

    haha men va? Och om du inte hade tagit sallad så skulle du bara kunnat gå tillbaka och lägga på två blad och sen betala mindre?


    Sen är de väll upp till var och en vad man vill äta (och tål att äta!).


    Jag hade nog kontaktat ansvarig och ifrågasatt det..

  • Anonym (***)
    Anonym (?) skrev 2016-07-28 13:02:15 följande:

    Jag har aldrig hört att det skulle vara ett annat pris om man bara köper kött. Borde inte det stå i så fall?
    Jag har köpt "sallad utan sallad" flera gånger och det är då aldrig någon som sagt något. Poängen är väl att man får plocka som man vill?


    Står tydligt i den Coop affär jag handlar i ibland.
  • Lilit

    Jag trodde vinsten med plocksallad var att man själv skulle få plocka ihop sin sallad som man vill?!?

    Nu hade du sallad i botten men även om du inte hade haft det kan de ju helt plötsligt inte börja ta ut ett helt nytt pris. Klarar de inte av att folk inte vill ha salladen får de väl sluta med plocksalladen eller börja sälja de olika delarna separat.

  • Anonym (Lena)
    Anonym (***) skrev 2016-07-28 13:00:57 följande:

    Nej, aldrig.

    Men det finns väl vissa som försöker  fuska, så därför kollar de väl extra noga.

    Inget man behöver skriva en tråd om på FL. Det borde vara glömt nu, tycker man.


    Det var en lång kö bakom mig och jag fann det som väldigt pinsamt att bli ifrågasatt på det sättet då jag inte hade gjort någonting fel.

    Sedan startar man väl trådar om vad man vill.
  • Lilit
    Anonym (***) skrev 2016-07-28 13:03:06 följande:

    Står tydligt i den Coop affär jag handlar i ibland.


    Va?!? Då tycker jag att man kan lägga ner hela grejen faktiskt.
  • Anonym (kr)
    Anonym (?) skrev 2016-07-28 13:02:15 följande:

    Jag har aldrig hört att det skulle vara ett annat pris om man bara köper kött. Borde inte det stå i så fall?
    Jag har köpt "sallad utan sallad" flera gånger och det är då aldrig någon som sagt något. Poängen är väl att man får plocka som man vill?


    Här står det skyltar om att det är ett annat pris om man bara tar kött räkor kräftor
  • Anonym (N)

    Men jag tror att det står även i butiken jag brukar handla i.

    Jag tycker inte att det är så konstigt faktiskt, annars kan man ju plocka en skål med bara räkor, så blir betydligt billigare än att köpa en förpackning med enbart räkor.

  • Anonym (kr)
    Lilit skrev 2016-07-28 13:07:11 följande:
    Va?!? Då tycker jag att man kan lägga ner hela grejen faktiskt.
    Det är ju för att det är billigare att plocka en burk dör än att köpa enbart det i charken
Svar på tråden Ifrågasatt gällande plocksallad