Inlägg från: Anonym (Inte intresserad?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte intresserad?)

    Han hör av sig för sällan

    Anonym (klarspråk) skrev 2016-07-28 17:31:08 följande:

    han kan inte vara tankeläsare. Om du inte svarar på 5 dygn, hur ska han veta att du förväntar dig att han ska svara mer frekvent? 

    jag tycker du sköter dig lika dåligt som han gör i detta fallet.
    öppen kommunikation är alltid bättre än detta smygande, förhoppningar "han borde, hon borde" osv. Du skriver han borde för han är man (riktigt fånigt, båda har ansvaret om en relation ska utvecklas). Om du talar om att du tycker det vore trevligt om ni hördes tex varje dag så kanske han också tycker det, men hur ska han veta eller våga när du ger såna signaler om motsatsen? 


    Det är inte det att jag inte svarat på 5 dagar, jag svarar alltid samma dag alltid. Jag pratar om att starta en konversation. Både han och jag har väntat så många dagar och nu orkar jag inte mer. Hörde av mig sist, han svarade då och nu känns det att jag jagar honom om jag skriver igen, tycker han borde göra det. Visst, återigen detta "han borde", men jag tycker faktiskt att jag visat intresse och vill inte vara på.. 

    Det känns bara att hade han varit RIKTIGT intresserad hade han hört av sig oftare. Det är därför det inte känns bra, det är därför jag blir ledsen och vill fly. 
  • Anonym (Inte intresserad?)
    Anonym (Fem dagar?) skrev 2016-07-28 17:38:33 följande:
    Du väntar FEM DAGAR med att svara och klagar på att han hör av sig för sällan?

    Är det här en trolltråd?
    Han startade en konversation efter två dagar, jag svarade. Jag startade nästa konversation efter 5 dagar. Så jag pratar inte om samma konversation, jag pratar om antal dagar mellan olika konversationer. 
  • Anonym (Inte intresserad?)
    Tecum skrev 2016-07-28 17:49:43 följande:

    Testa att höra av dig så ofta du vill och se hur han reagerar. Om han ger respons och svarar snabbt vat du att han är på samma linje. Om han inte hör av sig ändå utan drar på det får du backa, då kanske du inte är prio ett.


    Jag vågar inte helt enkelt, jag vill inte vara på..
  • Anonym (Inte intresserad?)
    Anonym (Man) skrev 2016-07-28 18:01:23 följande:

    Om man inte har problem kan man ju skapa dom själv? Du tror mannen är tankeläsare?

    Jag förväntar mig att en kvinna hör av sig lika ofta som jag om hon är intresserad. Men så lever jag ju på 2000-talet och inte på 1800-talet också. 


    Jag tycker han och jag hör av oss lika ofta (sällan rättare sagt).
  • Anonym (Inte intresserad?)
    Schack73 skrev 2016-07-28 19:55:46 följande:

    Han kanske tänker likadant. "Hade hon varit RIKTIGT intresserad hade hon hört av sig oftare."  

    Att han inte hör av sig nu är nog för att han är på semester/resa med sin kompis. Men varför inte bara skicka ett sms och fråga hur han har det. Det är inte att jaga att du hör av dig 2 ggr i rad. Om du skickar 20 sms samma dag och sen ringer 10 ggr på det, då jagar du honom. 


    Jag tänker inte skriva till honom något mer. Har bestämt att vill han ha mig får han höra av sig. Är inte alls säker längre på att han är intresserad, jag var kanske bara en sommarflört och nu när han är bortrest kanske han inser det och därför inte hör av sig.. Känner inte jag kan göra något just nu.
  • Anonym (Inte intresserad?)
    Anonym (S) skrev 2016-07-28 20:40:05 följande:

    Ts, jag vill berätta om min bror.

    Han var en kärleksfull, ömsint man som kunde gå genom eld och vatten för dom han älskade.

    Han var också livrädd för att verka påflugen och påträngande mot kvinnor, så han höll istället en distans.

    Vi hade så många diskussioner om det här, för han längtade ju, han längtade efter en kvinna, sann kärlek.

    Han var lite av en romantiker, det skulle vara rätt.

    Han ville ha en familj som var hans egen. 

    Men det blev aldrig så, och jag gråter nu när jag skriver det här, för min bror dog innan han hann fylla 30.

    Han fick aldrig uppleva den kärlek han så hett hade längtat efter,

    Han förblev singel hela livet.

    Och det är så fruktansvärt sorgligt, sånt slöseri med liv. 

    För honom var kärleken viktigast och ändå missade han den. 

    Nån skrev, livet är för kort, och det är just så, vi vet aldrig om vi har en morgondag. 

    Ingen av oss, hade trott att min brors liv skulle bli så kort, vi trodde det fanns tid.

    Men tiden tog slut. 

    Men ts, du styr ditt liv.

    Du vet vad jag tycker nu, men det är inte jag som ska leva ditt liv och det är inte jag som får konsekvenserna av dina beslut.

    Så gör det som du tycker känns bäst och vad du än väljer önskar jag dig all lycka. 


    Jag beklagar din sorg. <3 All kärlek till dig och tack för ditt inlägg.
  • Anonym (Inte intresserad?)
    Anonym (Obi Wan Kenobi) skrev 2016-07-28 20:48:55 följande:

    Det är klart att han är intresserad, men han är inte tankeläsare. Strunta i "konversationer". Om du skriver för mycket blir det en press på ett utförligt svar tillbaka och det är betungande, framför allt om man är ute och reser. Skicka bara ett SMS med "Jag längtar efter dig!" eller liknande. Troligen svarar han ganska snabbt.


    Önskar jag trodde på det.. Väljer att vara passiv i detta läge. Vi har aldrig skrivit sånt i text och jag känner inte för att skriva det när vi inte setts mer än 7-8 gånger. Spelar ingen roll att jag faktiskt längtar efter honom och gråter. Vill bara att han ger ngt livstecken men det gör han inte. Så jag drar mina slutsatser.. Hoppet är på väg att försvinna..
  • Anonym (Inte intresserad?)
    Anonym (C) skrev 2016-07-28 20:55:26 följande:

    När jag var yngre försökte jag spela svårfångad och inte höra av mig, trots att jag var intresserad. Det gick inte så bra. Först när jag träffade min nuvarande man förstod jag att det inte funkade. Efter en lång tid som jag inte visste var vi hade varandra så la jag alla korten på bordet och sa att jag var kär i honom men att om han inte vill ha mig seriöst så bryter vi all kontakt.

    Han blev förvånad för han hade aldrig fattat att jag var så kär i honom. Efter den dagen är vi ihop på riktigt, sju år sedan. Så TS, hör av dig! Det är mitt råd. Vad har du att förlora på det? Är du rädd för att bli dumpad? Var stolt och respektera dig själv, du är värd det!


    Glad för din skull! :)

    Ja, jag är rädd för att inte få bekräftelse tillbaks, att han med sin tystnad vill signalera något..
  • Anonym (Inte intresserad?)
    EnAnonumius skrev 2016-07-28 22:02:06 följande:

    Hur skall du ha det?  Skall du ha det 50/50 eller skall det vara killens jobb?


    Vill ha det 50/50, jag tycker att jag redan varit det och vill inte bli för på.
  • Anonym (Inte intresserad?)
    Anonym (Jag) skrev 2016-07-28 22:16:46 följande:

    Konversation via sms anser jag aldrig bra. Bättre å ha nåt att tala om per tel ist. ???? Sen slänga iväg ett mess om dagen eller så att man saknar, tycker om eller hoppas att allt är bra, i runda slängar mätta mått. ???? Då hörs man iaf av varje dag. ????


    Jag kräver inte att ha kontakt varje dag, det skulle kväva mig, i alla fall så här i början. Tycker varannan/var tredje dag är bra. Är dock lite förbannad på mig själv att jag väntade i fem dagar innan jag hörde av mig sist.. Då fattar jag ju också att jag sänder ut en signal som kan missuppfattas. Jag är ju förälskad i killen... Hatar det här just nu, bara bita ihop och härda ut, tiden kommer ge mig svar.
Svar på tråden Han hör av sig för sällan