• Sojabönan

    Vill gärna träffa en ny partner och snart få ett till barn ...

    hej, 

    asså jag börjar bli less på att kämpa förgäves för att hitta en ny seriös kille ... folk skriver ngr rader till varandra på dejtingsidor/-appar och sen dör det ut .... det blir likadant när man går ut o träffar killarna (eller att man själv ej känner attraktion). 

    vad är era tips på att träffa en ny kille? jag är 36 och har en son under 1 år och vill gärna få fler barn snart. jag är välutbildad, ser bra ut, har ej speciellt höga krav på männen ... och ändå är det sjukt svårt. 

    :(

  • Svar på tråden Vill gärna träffa en ny partner och snart få ett till barn ...
  • Schack73

    Problemet är kanske att du inte har så höga krav. Försök fokusera på de som vill ha seriösa förhållanden och lär känna dem. Jag har aldrig testat nätdejting så jag vet inte hur det funkar dock.

  • Anonym (Mia)

    Varför skynda? Ta det lugnt och reflektera efter dejterna, vad var det som kändes fel. Analysera men stressa inte. Om du har ett barn under året tycker jag att du kan softa lite grann. Så att du och barnet kan bygga upp er fungerande värld innan ni släpper in en man. 

    Jag är lika gammal som du. Jag höll på i många, många år innan jag träffade mannen som jag nu är gravid med och som jag älskar. Och då var jag ensam med ett barn innan, precis som du. Jag hade väldigt höga krav. Det var inte det att jag sänkte kraven men jag omvärderade. Jag visste t ex att attraktion var en punkt jag inte kunde tumma på MEN jag räknade inte med omedelbar attraktion. Jag tänkte också ut det ABSOLUT viktigaste i en relation, en sak som jag absolut inte kunde acceptera att leva utan och jag kom fram till att ärlighet var en sådan punkt.