• Sojabönan

    Vill gärna träffa en ny partner och snart få ett till barn ...

    hej, 

    asså jag börjar bli less på att kämpa förgäves för att hitta en ny seriös kille ... folk skriver ngr rader till varandra på dejtingsidor/-appar och sen dör det ut .... det blir likadant när man går ut o träffar killarna (eller att man själv ej känner attraktion). 

    vad är era tips på att träffa en ny kille? jag är 36 och har en son under 1 år och vill gärna få fler barn snart. jag är välutbildad, ser bra ut, har ej speciellt höga krav på männen ... och ändå är det sjukt svårt. 

    :(

  • Svar på tråden Vill gärna träffa en ny partner och snart få ett till barn ...
  • Schack73

    Problemet är kanske att du inte har så höga krav. Försök fokusera på de som vill ha seriösa förhållanden och lär känna dem. Jag har aldrig testat nätdejting så jag vet inte hur det funkar dock.

  • Anonym (Mia)

    Varför skynda? Ta det lugnt och reflektera efter dejterna, vad var det som kändes fel. Analysera men stressa inte. Om du har ett barn under året tycker jag att du kan softa lite grann. Så att du och barnet kan bygga upp er fungerande värld innan ni släpper in en man. 

    Jag är lika gammal som du. Jag höll på i många, många år innan jag träffade mannen som jag nu är gravid med och som jag älskar. Och då var jag ensam med ett barn innan, precis som du. Jag hade väldigt höga krav. Det var inte det att jag sänkte kraven men jag omvärderade. Jag visste t ex att attraktion var en punkt jag inte kunde tumma på MEN jag räknade inte med omedelbar attraktion. Jag tänkte också ut det ABSOLUT viktigaste i en relation, en sak som jag absolut inte kunde acceptera att leva utan och jag kom fram till att ärlighet var en sådan punkt.

    Sen gav jag det flera chanser. Jag öppnade mig. I vanliga fall hade jag nog efter första dejten med min man bara tänkt, nä han är för inåtbunden eller hittat ett annat fel. Men istället tänkte jag att det fanns ett stråk attraktion OCH han verkade ärlig och så tog jag det därifrån. En dejt i taget. En dag i taget. Jag frågade mig själv varje dag om jag fortfarande ville träffa honom och det ville jag och vill jag fortfarande. Jag avfärdade honom inte pga småfel. Hans goda sidor är många fler.

    Bor du i en stor stad? Isf har du ju gott utbud och kan avverka många dejter. Men, jag vet, det är så sjukt många män som är konstiga. Men, det finns många som inte är det också. Om du upplever att det dör ut, stäm då av redan på dejtingsidan att mannen är intresserad av ett seriöst förhållande. 

  • herrejozzes

    Haha jösses, hur fan gick det till egentligen? Hur lyckades du bli av med karln efter mindre än ett år efter barnets födsel? Låter ju helt sjukt att en man lämnar en kvinna med ett nyfött barn.

  • Anonym (Mia)

    Herrejözez

    Om du inte visste det så kan jag informera dig om att män / karlar går att bli av med direkt efter görandet av barnet. Hänt skitmånga. Inget man behöver lyckas med det bara händer. Man kan ha otur eller slarv eller så blir inte livet som man tänkt sig.

  • Anonym (A)

    Jag tror jag känner din soulmate. Han är 33 år och har ett barn sedan innan. Kan tänka sig fler barn. Han vill ha familjeliv med allt vad det innebär.

    För att inte hänga ut honom för mycket, så frågar jag istället dig ungefär vart i Sverige du bor? Kan du flytta om du hittar rätt?

  • Anonym (S)
    herrejozzes skrev 2016-08-11 18:57:03 följande:

    Haha jösses, hur fan gick det till egentligen? Hur lyckades du bli av med karln efter mindre än ett år efter barnets födsel? Låter ju helt sjukt att en man lämnar en kvinna med ett nyfött barn.


    Dagens inlägg. Riktigt intelligent.
  • Sojabönan
    herrejozzes skrev 2016-08-11 18:57:03 följande:

    Haha jösses, hur fan gick det till egentligen? Hur lyckades du bli av med karln efter mindre än ett år efter barnets födsel? Låter ju helt sjukt att en man lämnar en kvinna med ett nyfött barn.


    herrejozzes skrev 2016-08-11 18:57:03 följande:

    Haha jösses, hur fan gick det till egentligen? Hur lyckades du bli av med karln efter mindre än ett år efter barnets födsel? Låter ju helt sjukt att en man lämnar en kvinna med ett nyfött barn.



    Han misshandlade mig psykiskt och fysiskt ... till slut drog han sig ur själv. Tackar för det. Annars hade jag nog varit kvar då jag var så blind och förlåtande ...
  • Sojabönan
    Anonym (S) skrev 2016-08-11 19:44:02 följande:
    Dagens inlägg. Riktigt intelligent.
    Ja, verkligen. Tack för empatin. :(
  • Sojabönan
    Anonym (A) skrev 2016-08-11 19:39:27 följande:

    Jag tror jag känner din soulmate. Han är 33 år och har ett barn sedan innan. Kan tänka sig fler barn. Han vill ha familjeliv med allt vad det innebär.

    För att inte hänga ut honom för mycket, så frågar jag istället dig ungefär vart i Sverige du bor? Kan du flytta om du hittar rätt?


    :) Jag bor i Solna. Kan tänka mig att flytta ... event. på gång att flytta ett par timmar bort för jobb till hösten. Berätta mer om honom ... nyfiken:)
Svar på tråden Vill gärna träffa en ny partner och snart få ett till barn ...