• midnattljus

    Tänka att det inte var gjort

    Hej. Jag behöver skriva av mig lite. För några månader sedan gjorde jag abort för tre anledningar. Jag är ung, min pojkvän ville inte behålla och min svärmor är en hemsk människa som är elak mot mig. Jag ville inte att mitt barn skulle haft henne som farmor. Men än idag tänker jag på det. 

    Om det hade varit en pojke eller flicka, om den hade haft mina ögon, om den visat mig den sanna kärleken i livet och fått en mening i livet. Jag brukar ofta tänka hur det hade varit och samtidigt försöka göra så att känslorna ska känna samma som huvudet. Det var rätt val men ofta känner jag att jag undrar hur det hade varit nu om jag behållit. Kan någon annan känna detta?  Jag finns gärna där för den som vill dela med sig också om detta. 

    Jag hade varit i månad 4/5 nu ungefär. 

  • Svar på tråden Tänka att det inte var gjort
  • viseversa

    Varför plåga dig själv? Du kan inte göra det ogjort så försäk lämna detta bakom dig och gå vidare.

  • Anonym (Lea)

    Jag kände det samma efter min abort jag gjorde för många år sen och en "tomhet" jag inte riktigt kan beskriva.

    Man kan tyvärr inte göra mer än lära sig leva med det. Skönt att du åtminstone känner att det var rätt beslut!

  • Inteutanproblem

    Jo så kunde jag tänka också till och från. Mest under det första året efter aborten, men tankarna på det bleknade mer och mer med tiden. Det kan väl hända idag också, att man funderar och så. Men det är bara just det, funderingar och ingenting annat. Har aldrig ångrat aborten för en sekund.

  • midnattljus

    [quote=76851830][quote-nick]viseversa skrev 2016-08-03 18:13:22 följande:[/quote-nick]

    Varför plåga dig själv? Du kan inte göra det ogjort så försäk lämna detta bakom dig och gå vidare.

    [/

    Vilket jävla svar. Du tror inte jag försöker det varje dag eller? Jag vill få stöd här för jag har INGEN att prata om det här om. Min pojkvän är inget stöd, har inga vänner eller familj. Jag ville veta om det är fler som tagit ett sånt här beslut för att ens svärmor är störd. Men jag vet inte ens varför jag skrev av mig på en sådan här sida ens då internet ändå är bara fylld av massa idioter. Ingen behöver svara mer. Jag ska hålla det jag känner inom mig istället för att försöka få stöd och ge stöd till någon annan. Usch.

Svar på tråden Tänka att det inte var gjort