Inlägg från: Anonym (BlirGalen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BlirGalen)

    varför gör han inte bara slut

    MrKudos skrev 2016-08-22 14:40:27 följande:

    Risken för dig TS är att du vänjer dig vid att leva i limbo och åren går.

    Sätt dig och skriv ett brev till dig själv om hur situationen är idag och en lista på 5 saker som måste bli bättre för att du ska stanna. Sen bestämmer du ett datum när öppnar du brevet om 1 eller 2 månader och ser om något har blivit bättre. Om inte så måste du vara beredd på att göra slut.


    Tack för tipset. Allt är en så ond cirkel nu. Jag säger typ att om han inte vill va med oss så flyttar vi, och har gjort intresseanmälan på flera lägenheter. Han verkar tro att jag inte tycker om honom längre, och försöker typ göra mig svartsjuk för att se om jag bryr mig. Då blir vi bara osams. Har t.o.m börjat intala mig själv att det är jag som är problemet. Igår sa han att han alltid varit sån här och att det är jag som har förändrats och börjat stått på mig mer. Jag vet inte om jag håller med där. Det är svårt allting. Vill att vi ska kunna vara lyckliga tillsammans men det är som ett spel hela tiden. Vi retar upp varann och flikar in onödiga kommentarer och tjafsar och skyller på varann och sådär. Förstår inte varför vi har såna problem.
  • Anonym (BlirGalen)

    Nu har han precis bokat in att han ska åka bort en hel helg. På nöjestripp.. Han kommer vara borta då från söndagen till näst-nästa fredagen. Alltså 12 dagar. Och han har inga som helst problem med det. Han har inte sagt ett ljud om att han inte kommer få träffa mig/barnen på så länge. Det är ju längre tid än om man drar iväg en vecka utomlands. Jag förstår inte! Hur fan kan man vara borta så länge ifrån sina barn bara för att man väljer att festa istället för att komma hem en helg! Eller överreagerar jag?

  • Anonym (BlirGalen)
    Anonym (ww) skrev 2016-08-22 14:54:11 följande:

    ja, låter som ett solklart fall av att han inte "vågar" ta steget även om det i hans beteende är rätt tydligt att han vill ut . Det kan var skrämmande även fast man vill göra slut. 

    också detta att han skyller på dig, de är ju också lättare än att ta eget ansvar för sin del i relationen


    Ja jag skulle så gärna vilja veta vad han håller på med. Jag är inte larvig så, det går att prata med mig, och om han inte tycker om mig längre och vill göra slut så är det ju bättre att han bara säger det istället för att krångla såhär. Vi blir ju bara osams. Och vi har två små barn tillsammans och behöver kunna vara bra vänner efter separationen. Jag förstår inte vad han håller på med.
  • Anonym (BlirGalen)
    Anonym (ww) skrev 2016-08-22 14:55:19 följande:
    jag tror i ert läge att jag hade sagt (om det var min sambo) att han kunde lämna nyckeln hemma för hit var han inte välkommen tillbaka efter de 12 dagarna!

    han flyr från sina problem uppenbarligen, men du kan faktiskt inte ta hänsyn till det.
    Hmm ja det lockar ju att flytta den helgen (är flytthelg då och flera lägenheter jag sökt har tillträde den helgen) och låta honom komma hem till ett tomt hem så han kan förstå att det är så det blir om man håller på sådär.
  • Anonym (BlirGalen)
    MrKudos skrev 2016-08-22 14:59:55 följande:
    Du kanske vinner på att se det som en chans för dig också att få vara ifred och tänka lite. Kan du låta mor/farföräldrar ta hand om barnen några dagar?
    Jo men jag vet ju redan vad jag vill. Att vi ska kunna ha det bra och vara tillsammans. Men om det inte går så måste jag ju tänka om. Antingen får jag nöja mig med att leva med honom som han är, eller så får jag lämna.
  • Anonym (BlirGalen)
    Anonym (kiv (kille)) skrev 2016-08-23 22:32:31 följande:

    När han är på jobbet. Så är det de som han lägger energi på. Sedan blir det helg. När man har kris. Så tänker man inte så bra. Men man vill inte ha en tjej som gnäller hela tiden. Men man gillar tjejen i allafall. Det blir kris i kroppen. Vissa killar tar till spriten på helgen.(Det blir bara sämre) det blir en ond spiral. Det gäller att bryta den. Sedan kommer ångesten över att man är en dålig föräldrer. Vill ta tag i det. Men orkar inte. Osv......


    Alltså jag älskar dina svar. Det känns som att du förstår honom precis. Han säger att han inte orkar tänka på det när han jobbar. Han jobbar 15h om dagen och resten sover han typ, eller äter, kollar på tv och försöker slappna av. Och jag tjatar på honom flera gånger om dagen. Det är nästan bara det vi bråkar om nu.

    Han säger att han inte vet, och att jag måste sluta tjata. Han säger att det är som det är just nu och att vi får se vad tiden utvisar. Jag frågade honom idag om det inte finns någon del i honom som vill satsa på oss och att vi ska ha det bra, då sa han att han inte kan svara på det för att jag har sagt åt honom att han inte ska ge några falska förhoppningar. Alltså antar jag att svaret är ja, att en del av honom vill satsa.

    Han har sagt så många gånger att han vill bli en bättre förälder, och innan vårt minsta barn föddes sa han att han och vårt största barn skulle hitta på massa roliga saker så att jag och lilla skulle få va ifred lite osv. Han har inte gjort nånting med nån av ungarna. Gått till lekparken med stora EN gång och då fick jag bli förbannad och tvinga iväg honom.. Han säger "men hon sitter ju med paddan, jag vill inte störa då" , så om han skulle fråga henne om de ska gå ut och leka, skulle hon säga nej då??? Suck....

    Han säger att han får MER tid med barnen om vi går isär för då får han varannan helg med dem. Jag sa: du har VARJE helg med dem nu om du vill! Då sa han att han inte bara vill vara med barnen utan vill göra roliga saker i livet också.... :(

    Han säger att jag kan söka lägenhet och när jag blir erbjuden en och står i valet och kvalet om jag ska tacka ja eller nej - DÅ kan han lämna besked om han vill gå isär eller inte....varför? Är det för att det är lättare att göra slut om jag redan har ordnat ett boende? Eller för att han ska inse att det är på riktigt och då kanske känna om han vill det eller inte? Jag tycker att det är onödigt att leta lägenhet om man ändå inte ska flytta. Det är otroligt påfrestande för mig att hålla på såhär!

    Sen säger han att om vi gör slut och flyttar isär så kanske han ångrar sig om ett halvår och då, om jag vill, så kan vi bli ihop igen. Men alltså, jag tror inte det. Dessutom så vill jag inte hålla på och dalta fram och tillbaks. Det är liksom inte första gången som han typ gör slut. Jag kan aldrig bara slappna av och känna att vi har ett friskt förhållande. det är alltid som ett spel. Man får passa sig för allt man säger och gör.

    Just nu så känns det som att det kvittar för mig. Men innerst inne vill jag såklart att vi ska va ihop och ha det bra. Och det tror jag att han vill med, varför skulle han annars vilja "ha kakan kvar" och hålla på och antyda att han kanske vill satsa och säga att han inte vet m.m.. Suck jag förstår bara inte vad han håller på med.

    Igårkväll bråkade vi och han sa att det är slut och att jag kan flytta. Senare skrev jag till honom att han inte behövde höra av sig mer den kvällen för jag behövde va ifred och ta in allt och att jag var ledsen. Sen ringde han ändå, och sa att han också var ledsen och att han inte vet vad han vill. Och idag sa han alltså att jag ska leta lägenhet så får vi se sen när jag blir erbjuden en...

    Det här är psykisk misshandel va?
  • Anonym (BlirGalen)
    Zombie von Rymmen skrev 2016-08-24 01:10:41 följande:
    Familjelivet är uppenbarligen inget för honom. Och han verkar inte ens kunna ta ansvar för sig själv utan vältrar över allt på dig och låter dig våndas över hans kval.

    Hur var han i början av relationen?
    Nej jag vet. Han vill bara festa och leva sitt egna liv.. Han har alltid varit lite sån, alltså även i början av relationen, men han satt inte helt fastklistrad med sin mobil då. Och var inte särskilt elak och respektlös, nu kan han slänga ur sig massa dumt typ häromkvällen när American Pie gick på tv och jag ville se en annan film, då sa han att jag inte ville se American Pie för att det är massa snygga halvnakna tjejer med och att jag blir svartsjuk då och mår dåligt över att jag själv inte ser ut så. Jag sa att det inte alls är så men då sa han bara "joooo jag vet att det är så och fy fan vad töntig du är"... Men men, när jag blev gravid och vi bestämde oss för att behålla så antog jag att han ville det.. Och att han skulle vara delaktig. Känner mig som ensamstående, han är bara hemma lite på helgerna men hjälper ju inte direkt till då. Byter nån blöja och leker lite kanske. Har aldrig burit och tröstat barnen när de var små bebisar. Jag frågar hur han ska kunna ta hand om barnen varannan helg själv när han inte ens vet hur man gör välling. Han säger att han kan och vill om han måste - om jag inte är med...
  • Anonym (BlirGalen)
    Anonym (kiv (kille)) skrev 2016-08-24 11:22:13 följande:

    Det är väldigt många tjejer som är ute och cyklar när dom ska sätta sig in i en killes tankar i detta dilemma som tjejen beskriver.(nu skriver jag som kille,det betyder inte att allt är rätt. Utan hur han tänker) Att killen tar till spriten är tjejens fel. Han klarar inte gnäll när man har jobbat hårt en vecka. Killen tycket att tjejen uppskattar inte killen när han försörjer familjen. Jobbar mycket och hårt. När han hotar med skilsmässa. Han har kommit så långt att han inte bryr sig hur det går.blir det inte bättre så kan han lika bra skilja sig. Även om känslorna finns kvar. Har ni sex under helgerna? När han kommer hem? Killar använder sex för att komma i stämning och börja prata om känslor. Tjejer ska ha stämning för att ha sex. Det gör att det krockar. Tillbaka till gnäll . Ska du inte skuldbelägga han på ett tag. Om du vill ha han kvar. Lycka till med ditt val.


    Jag känner igen och förstår allt du skriver. Känns som att det skulle kunna vara han som skriver. Jag förstår om han känner sådär, typ ouppskattad och att han sliter hårt och försörjer oss och jag bara glider runt här hemma och behöver aldrig ställa väckarklockan och kan göra vad jag vill mer eller mindre. Det där med att det har gått så långt att han inte bryr sig om hur det går för att som vi har det nu kan vi inte ha det, det känner jag igen. Han säger så. Han säger att han tycker om mig men att vi inte kan ha det såhär. Vi har sex, de helgerna han är hemma. Tack så mycket för dina svar.
  • Anonym (BlirGalen)

    Hallå.. Nu han ska bort två helger i oktober och nu föreslog han att åka bort ytterligare en helg. Det är fem helger i oktober och han tänker åka bort varannan helg MED URSÄKTEN ATT HAN VILL KÄNNA HUR DET KÄNNS ATT VARA BORTA FRÅN OSS VARANNAN HELG OCH SE OM HAN VILL HA DET SÅ?! Alltså jag vill bara börja flyttpacka NU.

  • Anonym (BlirGalen)
    Zombie von Rymmen skrev 2016-08-24 17:55:03 följande:
    Fy fan alltså... Passivt-aggressivt, respektlöst, egoistiskt. Det kommer nog inget bra ur det.
    Jill 79 skrev 2016-08-24 06:36:47 följande:

    Jag känner många killar som kör den här strategin. De vill att det ska ta Slut men är för fega för att göra det. De vill inte framstå som den dåliga som förstörde familjen i andras ögon. Därför beter de sig som skitstövlar tills tjejen leasar och gör Slut. De vinner, blir singel och får stå med ryggen fri.


    Har man verkligen ryggen fri om man är orsaken till uppbrottet?
    Jag är snubbe och söker inget familjeliv, och jag tycker han uppför sig som en idiot.
    Uppskattar dina tankar från "andra sidan" och jag kan sätta mig in i och på ett sätt förstå tankesättet, men han är fortfarande en del av en relation och har ett medansvar för det. Det är inte bara kvinnans ansvar att sköta relationen. Om jobbet är för jobbigt för han väl jobba mindre då. Eller säga upp relationen om han tycker jobbet är viktigast. Att sätta sig ner och tjura, leta fel och t.o.m. hitta på fel och tycka synd om sig själv hjälper inte ett skit, tvärtom är det ett recept för att förstöra en relation. Han är framför allt ansvarig för sina egna handlingar.

    Bra, då är saken klar: du flyttar. Nu är det inga tvivel längre om att han är ett egoistiskt ärkemongo.
    Haha egoistiskt ärkemongo :D men ja, det blir nog så.
Svar på tråden varför gör han inte bara slut