• druvan52

    Väldigt många ägg vid IVF - hur gick det för er?

    Undrar hur det gått för er som fick ut 20+ ägg vid IVF - hur har det gått för er? Har ni fått barn? På vilket FET försök?

  • Svar på tråden Väldigt många ägg vid IVF - hur gick det för er?
  • Cyanea

    Jag fick inte ut riktigt så många, kring 15 äggblåsor. Dock hade jag en bit över 30 ett tag, jag blev överstimulerad, men fick avbryta behandlingen med Gonal-f ett par dagar och låta några tillbakabildas. Det blev 7 embryon men "bara" ett blev ett barn. Mer än tillräckligt, förstås <3 

  • FruHolmli
    druvan52 skrev 2016-08-22 12:56:09 följande:

    Undrar hur det gått för er som fick ut 20+ ägg vid IVF - hur har det gått för er? Har ni fått barn? På vilket FET försök?


    Inte jag själv gäller det och inte riktigt så många ägg, men en vän fick 17 ägg, endast 1 befruktat!
    Det enda är en graviditet idag, V 9. :)
  • Liv100

    Jag fick ut 26 ägg, 25 blev befruktade och delade sig till dag 2. Fick tillbaka ett som inte tog sig. På dag 5 var det 4 st som var bra nog att frysa, fick tillbaka ett av dem och är nu gravid!

  • Liv100

    Fick höra från kliniken att när man får ut många ägg så är slemhinnan oftast inte i fas vid färskförsöket, utan det brukar funka bättre med FET då.

  • trina

    Fick ut 38 ägg som blev 8 embryon som de frös på dag två. Blev inget ET vid det försöket eftersom det blev så många ägg. Gjorde två FET som inte tag sig, men på tredje blev det en pojk! Har fyra embryon kvar i frysen för framtida syskon.


  • druvan52

    Tack för era svar!


    trina skrev 2016-08-23 07:09:00 följande:

    Fick ut 38 ägg som blev 8 embryon som de frös på dag två. Blev inget ET vid det försöket eftersom det blev så många ägg. Gjorde två FET som inte tag sig, men på tredje blev det en pojk! Har fyra embryon kvar i frysen för framtida syskon.


    Vad roligt att höra att det gick bra för dig "trots" så många ägg!
  • miamarina84

    24 äggblåsor och 24 ägg=häktet typ omogna ägg. Tre befruktade, en tvådagars insatt och de andra två klarade sig ibte till frysen :(

  • miamarina84
    miamarina84 skrev 2016-08-28 20:10:59 följande:

    24 äggblåsor och 24 ägg=häktet typ omogna ägg. Tre befruktade, en tvådagars insatt och de andra två klarade sig ibte till frysen :(


    Hälften omogna ägg sks det stå.
  • Vickan I

    Ut 20 ägg som tillslut blev till fem st blastocyster. En pojke på ET (som jag fick böna och be mig till, pga lättare överstimulering och de ville vänta. Men hade läst amerikanska studier att chansen att ägget fäste ökade liiiite vid överstimulering) och fyra st till frysen. Följande fyra syskonförsök blev ett minus, ett mkt tidigt missfall, ett hemskt utomkvedshavandeskap och sedan en lillebror.

Svar på tråden Väldigt många ägg vid IVF - hur gick det för er?