• Sesa1983

    Fina blastocyster men inget plus

    Hej,

    Måste höra om det finns fler här som är i liknande situation som oss. Förra hösten konstaterades efter utredning att vi måste gå igenom ivf pga att min mans spermier har dålig rörlighet. Jag hade jättefina värden och läkarna på kliniken var jätteoptimistiska. Vi fick ut 13 ägg varav 7 befruktades och allihopa gick vidare till blastocyststadiet.. De jublade i princip på kliniken och peppade oss. Det här var minsann så ovanligt så ni har inget att oroa er för,

    En ET och 4 FET senare sitter vi här och ingen tillstymmelse till ett plus. Det enda svar vi får från kliniken är att det här är normalt och det finns inga andra svar att ge. Tycker ovissheten är så påfrestande och att inte få svar. Känns som att vi bara är en i raden för kliniken och de har varken tid eller lust att kommunicera med oss.

    Nu ska vi dra igång igen efter sommaruppehållet och jag bävar. Vi har två stycken blastocyster kvar i frysen. Men jag känner om de fem andra inte levde vidare varför skulle någon utav de två sista göra det. Kan det vara något annat fel eller är det här normalt?!

  • Svar på tråden Fina blastocyster men inget plus
  • 180611

    Åh känner så igen mig! Vi fick 5 st toppblastocyster till frysen. Har gjort 3 fet som alla misslyckats, gjorde aldrig nåt ET då jag blev överstimulerad. Och vi har nu också 2 blastocyster kvar i frysen och funderar på vad vi ska göra annorlunda nästa gång. Vart går du?

  • Pimpinellan

    Vi har visserligen gjort ED, men blastisar som blastisar kan man tycka. Satt in 14 stycken varav 4 tagit sig och 3 blivit missfall. Det jag är övertygad om hjälpte mig bli gravid var ökad dos progesteron. Blev inte ens gravid innan ,men sen på första med höjd dos så tydligt samband.

  • Sesa1983

    Skönt att vi är fler. Visst är det jobbigt? Vi går till st Görans i stockholm. Har frågat om det finns något man kan göra annorlunda. Får bara nej till svar, känns ibland som de tycker vi är bortskämda som fått så fina resultat. Men det känns ju för oss nästan ännu värre, om allt ser så bra ut varför går det inte? Har UL på fredag i för nästa återföring. Vart går ni? Känner heller ingen i samma situation...

  • Sesa1983

    Pimpinellan, ok vad skönt att det till slut funkade. Var det kliniken som föreslog det?

    Saken är att jag varit gravid med ett ex när jag var yngre, Inte med nuvvarande man. Så vet att det går. Men kan ju ha hänt något i kroppen när tiden gått. Är 33 år idag

    Börjar fundera om det är våran kombination som inte resulterar i bebis. Det har kliniken också avfärdat eftersom det isf inte skulle ske någon befruktning alls säger de.

  • 180611
    Sesa1983 skrev 2016-08-23 14:39:02 följande:

    Skönt att vi är fler. Visst är det jobbigt? Vi går till st Görans i stockholm. Har frågat om det finns något man kan göra annorlunda. Får bara nej till svar, känns ibland som de tycker vi är bortskämda som fått så fina resultat. Men det känns ju för oss nästan ännu värre, om allt ser så bra ut varför går det inte? Har UL på fredag i för nästa återföring. Vart går ni? Känner heller ingen i samma situation...


    Ja visst känns det skönt! Någon att diskutera lite med. Ja varför går det inte?? Ok! Lycka till!! Gör du stimulerat lr ostimulerat? Jag tog ett gravtest idag som var negativt. Suck. Vi går på RMC Linköping. Har ni någonsin gjort något annorlunda vid återföring? Funderat på AHA?
  • Pimpinellan
    Sesa1983 skrev 2016-08-23 14:43:19 följande:
    Pimpinellan, ok vad skönt att det till slut funkade. Var det kliniken som föreslog det?

    Saken är att jag varit gravid med ett ex när jag var yngre, Inte med nuvvarande man. Så vet att det går. Men kan ju ha hänt något i kroppen när tiden gått. Är 33 år idag

    Börjar fundera om det är våran kombination som inte resulterar i bebis. Det har kliniken också avfärdat eftersom det isf inte skulle ske någon befruktning alls säger de.
    Ja,även om de blev m.f så visste vi i alla fall vilken ände vi skulle fortsätta i. Och japp, först och främst ändrad sorts progesteron och sen dubblad dos var klinikens förslag. Så nu när jag blev gravid igen vågade jag inte annat än ta den andra sortens progesteron under rätt lång tid trots att den är mycket dyrare.

    Kan man bli gravid kan man i regel få barn också. Kan vara slump, kan vara medicinerna det beror på. Lille parveln i magen blev ett barn trots nedfrysning och upptining medans hans syskon inte blev nåt trots färskförsök så man vet aldrig vad som till sist helt avgör.
  • Sesa1983

    Nej jag vet inte, och inga svar får man. Vi kör med ovitrellen och lutinus. Så stimulerad har bett att få göra ostimurelad då min ÄL är som en klocka och alltid kommer men de vill inte göra återföringar på en helg om det skulle bli så. Sen säger de att det inte ska vara någon skillnad. Hur gör ni? Men man vill ju kunna ändra på något. För det här funkar inte uppenbarligen.

    Nej samma procedur varje gång och inga andra förslag får man. Ska prata med läkaren om det på fredag. Har ni fått göra ngt annorlunda?

  • Sesa1983

    vet iinte om AHA funkar. Ett utav våra embryon varvningen till och med på väg att kläckas vid återföring och ändå blev det negativt.

  • Sesa1983
    Pimpinellan skrev 2016-08-23 15:14:59 följande:

    Ja,även om de blev m.f så visste vi i alla fall vilken ände vi skulle fortsätta i. Och japp, först och främst ändrad sorts progesteron och sen dubblad dos var klinikens förslag. Så nu när jag blev gravid igen vågade jag inte annat än ta den andra sortens progesteron under rätt lång tid trots att den är mycket dyrare.

    Kan man bli gravid kan man i regel få barn också. Kan vara slump, kan vara medicinerna det beror på. Lille parveln i magen blev ett barn trots nedfrysning och upptining medans hans syskon inte blev nåt trots färskförsök så man vet aldrig vad som till sist helt avgör.


    Jag har bytt från lutinus till crinnone, men du fick alltså även ökad dos? Ska ta upp det med min läkare på fredag
  • Sesa1983
    180611 skrev 2016-08-23 15:08:50 följande:

    Ja visst känns det skönt! Någon att diskutera lite med. Ja varför går det inte?? Ok! Lycka till!! Gör du stimulerat lr ostimulerat? Jag tog ett gravtest idag som var negativt. Suck. Vi går på RMC Linköping. Har ni någonsin gjort något annorlunda vid återföring? Funderat på AHA?


    Nej jag vet inte, och inga svar får man. Vi kör med ovitrellen och lutinus. Så stimulerad har bett att få göra ostimurelad då min ÄL är som en klocka och alltid kommer men de vill inte göra återföringar på en helg om det skulle bli så. Sen säger de att det inte ska vara någon skillnad. Hur gör ni? Men man vill ju kunna ändra på något. För det här funkar inte uppenbarligen.

    Nej samma procedur varje gång och inga andra förslag får man. Ska prata med läkaren om det på fredag. Har ni fått göra ngt annorlunda?

    Ett utav våra embryon höll på att kläckas vid återföringen men ändå blev det negativt så jag vet inte om AHA funkar?
Svar på tråden Fina blastocyster men inget plus