• Mussann

    apotek hjärtats gravidtetstest, plus fast man ej är gravid eller?

    Hej! Känner mig konstig och mensen är 4 dagar sen . Har sedan BIM vart jätte orolig i magen så eftersom mensen inte kom och jag plötsligt fick orolig mage så provade jag med gravtest från apotek hjärtat, de blev ett svagt plus, riktigt svagt. Men de fanns där ! Jag undrar om man kan lita på dem ? Bifogar en bild från gårdagens test

    Bilden är ej redigerad står i mitt rum med svarts gardiner

  • Svar på tråden apotek hjärtats gravidtetstest, plus fast man ej är gravid eller?
  • YaYa

    Det ser ut som att du är gravid men väldigt tidigt. Kanske har du haft ägglossning lite senare än du tror? Om du tar ett till test om två-tre dagar ska ju hcg:t vara minst det dubbla och då borde det synas tydligt. Tänk på att använda morgonurin, det ger starkast utslag. Lycka till!

  • YaYa

    TS, jag såg att du skrivit i en annan tråd att du fått missfall. Graviditetstest kan visa positivt efter missfall upp till två månader, det gjorde det för mig. Det är iofs ovanligt att få positivt så länge efter pga missfallet, men det kan hända. Har du fått negativa tester efter missfallet?

  • Mussann

    Hej! Tack för svar . De är så förvirrande för iockmed att jag haft missfall så har vi inte vart så sktiva denna månad endast haft sex lite då och då så kan inte riktigt förstå när de skulle ha hänt. Och detta är inte utslag efte missfallet för de va helt negativt efter missfallet. Dock så visar mina test starkast på kvällen. Hoppad att de är positivt, orkar inte bli besviken


    YaYa skrev 2016-08-25 08:31:31 följande:

    Det ser ut som att du är gravid men väldigt tidigt. Kanske har du haft ägglossning lite senare än du tror? Om du tar ett till test om två-tre dagar ska ju hcg:t vara minst det dubbla och då borde det synas tydligt. Tänk på att använda morgonurin, det ger starkast utslag. Lycka till!


  • Mussann

    Tack, men vet inte om jag litar på det :(


    Scalaren skrev 2016-08-25 08:31:52 följande:

    Ja, det ser ut som ett positivt test.

    Grattis


  • Mussann

    Hejsan ! De stämmer men missfallet skedde i så tidigt skede så endast svaga plus uppträdde på stickorna hann inte ens få ety klart positivt gravtest utan bara svagt.. Det var helt negativt dagen allt kom ut :)


    YaYa skrev 2016-08-25 08:34:54 följande:

    TS, jag såg att du skrivit i en annan tråd att du fått missfall. Graviditetstest kan visa positivt efter missfall upp till två månader, det gjorde det för mig. Det är iofs ovanligt att få positivt så länge efter pga missfallet, men det kan hända. Har du fått negativa tester efter missfallet?


  • Cyanea

    Enda sättet att veta säkert är att testa igen. Låt det gå ett par dagar. Är det starkare är det positivt, i annat fall är det spökstreck. 

Svar på tråden apotek hjärtats gravidtetstest, plus fast man ej är gravid eller?