• mitthemligajag

    2 år förträngning i tarmen! vad beror de på?

    Hej!

    Min dotter blir 2 i oktober och så länge hon levt har de varor krångel med bajs, mat och sömn. Vi trodde hon hade kolik då hon gallskrek upp till 9 timmar per dygn men efter några månader blev de bättre, hon hade svårt att bajsa och blev lätt förstoppad oavsett om jag ammade, gav althera eller vanlig ersättning. Men när hon gick över på enbart fast föda vid 10 månader slutade hon bajsa helt, hon har fått klyx med sond varje dag sedan dess på läkarnas råd. När de började utreda vid 1 år var hon totalt förstoppad och kunde inte bajsa med lavemang. Efter några spolningar kan hon nu bajsa med klyx men allt kommer ändå inte ut.

    Efter en ballong och kontrast röntgen visade att 20 cm av tarmen har förträngning, så läkarna i Falun trodde på hirshbrungs syndrom. Nu tillhör vi Uppsala akademiska och har precis gjort biopsi som ska ta 4-6 veckor trotts prioriterat fall. Jag oroar ihjäl mig, kirurgen på akademiska lät inte hundra på att de va HRS och sa att de kan bli röntgen av andra delar på kroppen... Just då blev jag så besviken då jag trodde att allt skulle få ett slut att jag inte kom för mig att fråga vad dom annars tror.

    Har ringt dit flera gånger utan svar... Någon som vart med om liknande på sitt barn? Vad var de för fel??

    Så tacksam för svar // en orolig mamma som inte kan sova

  • Svar på tråden 2 år förträngning i tarmen! vad beror de på?
Svar på tråden 2 år förträngning i tarmen! vad beror de på?