• Rolls

    Södertälje sjukhus

    Hej!

    Jag ska snittas nu i veckan på Södertälje sjukhus, vilket inte var mitt förstahandsval. Jag hade velat åka till BB Stockholm eller Danderyd, vilka båda var fullbelagda.

    Har googlat runt lite och hittar bara berättelser från kvinnor som fött där för flera år sedan. Finns det någon här som har upplevt ett kejsarsnitt på Södertälje sjukhus senaste året?

    Är lite orolig över flera saker, bl.a att dom skickar en till Huddinge sjukhus om något är fel med barnet? Att dom inte har tillräckliga resurser på plats känns inte bra.

    Dessutom ringde jag upp för att fråga lite frågor och fick korta, barska svar vilket också fick mig nervös. För mig är det jätteviktigt att detta blir trevligt, är extremt orolig inför alltihop.

    Berätta gärna hur ni upplevde Södertälje sjukhus (om ni var där ganska nyligen)!

  • Svar på tråden Södertälje sjukhus
  • Anonym (Jessica)

    Jag va där augusti 2014 till gyn akuten för missfall, första graviditeten, men fy fan så illa bemött jag blev, som om man inte va nog ledsen ändå. Så jag vägrade åka dit igen! Blev gravid igen och Födde på Huddinge.

    Fick åka in akut i våras till Södertälje, hade fått gallsten. När jag skulle opereras kom inte läkarn och hälsade ens, efter op så hade jag ännu värre smärtor än innan, på återbesöket tyckte kirurgen att mitt fall inte va "högprioriterat" så jag kunde gott och väl gå med 5-7 anfall i veckan och åka in och ut på akuten. Han ville inte heller skriva ut smärtstillande, "jag är FAKTISKT" läkare, och jag kan FAKTISKT" vägra skriva ut, du kan ta Ipren så länge"

    Jag begärde en ny läkare och förklarade att jag tyckte han va sjuk i huvudet, då fick jag en yngre läkare som tog mej seriöst. Men när jag gjort MR och väntade på gastroskopi tid så fick jag ett brev hem av den förre, där det stod att om jag inte hörde av mej till honom så skulle han avsluta utredningen.

    Ne fy f*n för Södertälje sjukhus!!!!!!

Svar på tråden Södertälje sjukhus