• Anonym (Bella)

    Blödningar efter abort

    Jag gjorde medicins abort för tre månader sedan. I v.14. 

    Jag blödde ganska lite efter aborten, mindre än mens men ändå så att jag hade binda eller trosskydd. Jag hade det i ca 2v. sen tyckte jag att det var så lite att det mest var äckligt att ha bindan så några trosor fick lida då det var lite bruna flytningar i några veckor till. 6veckor efter aborten trodde jag att mensen kom igång. men det var två dagar av lite mer lättflytliga bruna flytningar. Sen försvann det (var säkert mens).

    Fyra veckor efter det kom det blod igen, alltså var det mens, eftersom tiden stämde så. Men jag har ju haft mens 12ggr/år förr så jag vet liksom hur det brukar vara. Nu var det mer blodiga ägglossningsflytningar. Hälften genomskinligt kletigt och lite blodfärgat.

    ca en vecka efter den mensen startat (blödde lite varje dag inte alls lika som en vanlig mens, men ändå lite varje dag) fick jag ont i magen och utan att veta varför så ville kroppen sätta sig på toa (var inte kissnödig eller så), men hamnade där och ut kom liksom en klump lik de som kom ut på aborten. Alltså tänk 1/2 dl röd klump med slät yta. Ni som gjort abort känner säkert igen. Annars vet jag inte hur jag ska förklara. När klumpen kommit ut försvann all smärta.

    och nu har jag fortsatt haft blodblandade flytningar. Bara när jag torkar mig, men varje gång jag torkar mig är det äggviteliknande flytningar fast med blodinslag. I en månad har det varit så fram och tillbaka nu. Enstaka dagar som det har varit genomskinligt.

    Inte förrän idag kom tankarna, "är det normalt".

    Så förlåt för äckliga detaljer, men jag skulle gärna vilja höra era andras erfarenheter?

    Jag har mått sjukt dåligt psykiskt efter aborten och mår nu bättre sen två veckor tillbaka att blödningarna gärna får vara bara jag mår bra i själen. Därför jag inte tänkt på att det kanske är märkliga flytningar jag har, har vart för upptagen med mitt psykiska att det fysiska inte har fått någon plats.

    Tacksam för svar:)

     

  • Svar på tråden Blödningar efter abort
  • Anonym (Bella)
    Aileen Allannah skrev 2016-09-09 21:28:15 följande:

    Vad har vården sagt när du pratat med den?


    Har inte pratat med de, och eftersom det inte är förrän nu jag börjat tänka på mitt fysiska så har jag inte haft en tanke på att göra det heller. Och nu är det helg..
  • Anonym (Hmmm)

    Visst kan det bli lite konstigheter fram.och tillbaka efter en abort men är man osäker borde man kontakta vården. Visst har du varit på återbesök och tagit nytt grav test?

  • Anonym (Bella)
    Anonym (Hmmm) skrev 2016-09-09 22:30:55 följande:

    Visst kan det bli lite konstigheter fram.och tillbaka efter en abort men är man osäker borde man kontakta vården. Visst har du varit på återbesök och tagit nytt grav test?


    Ja det har jag. 

    Tolka inte dehär otrevligt nu. Men det jag var ute efter var andras erfarenheter inte att jag ska kontakta vården. det kommer jag men nu är det helg = inga telefontider..
  • Anonym (Mia)

    Jag blödde också länge, det visade sig att jag hade rester kvar av moderkakan som växt samman i livmodern och jag var tvungen att göra ytterligare en skrapning. Först fick de gå in med kamera hysteroskopi för att se vad som var fel. Kroppen hade aldrig klarat av detta själv och det kunde ha lett till värre saker om sammanväxningarna inte kunnat tas bort, men nu är allt bra.

Svar på tråden Blödningar efter abort