• Yonnahanna

    IVF-hösten 2016

    Hej!!

    I över 1,5 år har jag och min man försökt få barn...

    Jag har PCO och det går helt enkelt inte... Provat Provera & Pergotime men inget har hänt...

    Haft ägglossning nån månad, överstimulerad nån månad & ingenting nån månad... Nu har vi varit på första mötet på IVF-kliniken och startar vår IVF så fort min mens kommer :) har aldrig längtat så mycket efter den & den bör vara här vilken dag som helst! :)

    Vore roligt att ha någon att diskutera med och att vi är fler som kan följas åt som är i samma situation och också ska göra IVF nu i höst :)

  • Svar på tråden IVF-hösten 2016
  • Juliii86

    Hej!

    Jag ska också börja med mitt första IVF och ska börja denna månad med sprutorna om min mens bestämmer sig för att starta då mensen är oregelbunden annars måste jag börja med provera. Ägguttaget är inbokad till vecka 41 men den kan ändras beroende på när min mens kommer. Känner mig så taggad att börja redan nu :)

  • Yonnahanna

    Men vad roligt att följas åt!! Vi har preliminärbokat äggplock vecka 39 :) ska få min mens vilken dag som helst... Drygt när det blir så att den typ inte kommer bara för att man så gärna vill & bara inte kan sluta tänka på det :)


    Juliii86 skrev 2016-09-11 10:53:26 följande:

    Hej!

    Jag ska också börja med mitt första IVF och ska börja denna månad med sprutorna om min mens bestämmer sig för att starta då mensen är oregelbunden annars måste jag börja med provera. Ägguttaget är inbokad till vecka 41 men den kan ändras beroende på när min mens kommer. Känner mig så taggad att börja redan nu :)


  • 91erica

    Hejsan!


    Efter snart 2,5 år av barnlängtan ska vi också starta de första IVF- / ICSI -försöket vid nästa mens som bör bli i början av oktober. Som jag längtar.
    Jag har regelbunden mens och tydliga ägglossningar, allt såg normalt ut för oss. Men efter många om och men för att få komma till IVF-kliniken i Linköping så fick vi där veta att sambon hade dåliga simmare.


    Längtar så mycket till att få starta och de hade vart skönt att få dela detta med andra i samma situation.
    Det är ju mycket tankar som snurrar runt i skallen, hur kommer man må, hur kommer de gå att ta alla dessa sprutor,  hur ska man dela med sig till folk runt omkring osv.


     

  • Juliii86
    Yonnahanna skrev 2016-09-11 14:52:07 följande:

    Men vad roligt att följas åt!! Vi har preliminärbokat äggplock vecka 39 :) ska få min mens vilken dag som helst... Drygt när det blir så att den typ inte kommer bara för att man så gärna vill & bara inte kan sluta tänka på det :)


    Jaha då har vi ganska nära med äggplock :) Vad roligt! I vilket sjukhus går du på? Jag är på Sahlgrenska sjukhus och har en timmes resa dit. Ja, eller hur! Jätte svårt att inte tänka på när mensen ska börja och då dagarna ännu segare.
  • Yonnahanna

    Vad skönt att vi är några som kan stötta varandra, följas & kämpa ihop. Tur IVF finns, även fast det ibland känns fruktansvärt orättvist när andra kan på vanlig väg...

    Håller med dig om att många tankar snurrar... Känner mig en smula stressad av situationen faktiskt :/

    Att ta sprutor tänker jag är enkelt, jobbar på sjukhus & är van & jag har varit öppen till de runt om då det är mig det är fel på & de runt oss frågat så mycket om när vi ska ha barn osv. Är gifta och då verkar alla tro att det bara smäller till så är man med barn automatiskt ;P


    91erica skrev 2016-09-11 15:11:04 följande:

    Hejsan!

    Efter snart 2,5 år av barnlängtan ska vi också starta de första IVF- / ICSI -försöket vid nästa mens som bör bli i början av oktober. Som jag längtar.

    Jag har regelbunden mens och tydliga ägglossningar, allt såg normalt ut för oss. Men efter många om och men för att få komma till IVF-kliniken i Linköping så fick vi där veta att sambon hade dåliga simmare.

    Längtar så mycket till att få starta och de hade vart skönt att få dela detta med andra i samma situation.

    Det är ju mycket tankar som snurrar runt i skallen, hur kommer man må, hur kommer de gå att ta alla dessa sprutor,  hur ska man dela med sig till folk runt omkring osv.

     


  • Yonnahanna

    Men precis!! Lite närmre vårt mål! :)

    Jag bor i Dalarna, vi är på IVF-kliniken i Falun och har en timmes resa dit :)


    Juliii86 skrev 2016-09-11 17:07:16 följande:

    Jaha då har vi ganska nära med äggplock :) Vad roligt! I vilket sjukhus går du på? Jag är på Sahlgrenska sjukhus och har en timmes resa dit. Ja, eller hur! Jätte svårt att inte tänka på när mensen ska börja och då dagarna ännu segare.


  • Juliii86
    Yonnahanna skrev 2016-09-11 19:05:54 följande:

    Men precis!! Lite närmre vårt mål! :)

    Jag bor i Dalarna, vi är på IVF-kliniken i Falun och har en timmes resa dit :)


    jaha ok :) vad spännande! har försökt hitta trådar som är i samma fart som mig men nu hittade jag din tråd så jag känner mig att jag inte är ensam om att vänta på ta sprutorna.

    Hoppas att vi alla lyckas nu i denna tråd! :)


  • Yonnahanna

    Ja men samma här... De flesta är ju längre fram å känns som de har stenkoll på allt liksom :)

    Har någon av er barn sen förut eller är det ert första? :)


    Juliii86 skrev 2016-09-11 20:19:12 följande:

    jaha ok :) vad spännande! har försökt hitta trådar som är i samma fart som mig men nu hittade jag din tråd så jag känner mig att jag inte är ensam om att vänta på ta sprutorna.

    Hoppas att vi alla lyckas nu i denna tråd! :)


  • Juliii86
    Yonnahanna skrev 2016-09-11 20:31:05 följande:

    Ja men samma här... De flesta är ju längre fram å känns som de har stenkoll på allt liksom :)

    Har någon av er barn sen förut eller är det ert första? :)


    Jag har inga barn :( så min barnlängtan har varit nu i 9 år så jag hoppas verkligen att IVF kan hjälpa oss. Har ni barn sedan tidigare?
Svar på tråden IVF-hösten 2016