• Ab imo pectore

    när känner pappan rörelserna

    Hejsan.
    När började eran sambo känna bebisens rörelser?
    Jag är gravid i v 25 och min sambo känner fortfarande inte sparkarna. Man ser tydligt hur bebisen sparkar och rör sig. 
    Blir lite nyfiken på hur det är för andra.
    Ha en bra dag :=)

  • Svar på tråden när känner pappan rörelserna
  • BuoBä

    Jag började själv inte känna något förän i v20. Samma dag kände min man små buffar. Jag trodde inte på honom först men när jag la dit handen själv kändes det tydligt.

    Om man _ser_ utanpå magen hur det rör sig är din sambo nog inte tillräckligt tålmodig.

  • Fia 28

    Det är nog väldigt individuellt. Men syns det utanpå magen hur det rörs, så måste det ju även kännas. 
    Själv har jag känt sparkar väldigt tydligt sen v 15, vilket verkar vara väldigt tidigt. Men känns fortfarande inget utanpå magen i v 20.

  • Ab imo pectore

    Ja det är ju så klart väldigt individuellt. Jag har också kännt bebisen i v 15. 
    Han sser ju det så lite kontist att han tyckker att han inte känner det. Men men, det kommer nog det också. 

  • nelpo

    Jag kände"fladder" från vecka 14/15 men första riktiga sparkarna kom vecka 18+6.

    Sambon sätt bredvid, hann få upp handen på magen och känna han oxå. Sedan dess har vi båda känt sparkat och rörelser varje dag. (37+1 idag).

  • Ivana1988

    Jag själv började känna på magen I v18 samma tid som i magen - innan kände jag bara bubbel - men min man kanske en gång I v 20 för att han inte hade tålamodet att sitta och vänta haha men nu I v 21+6 känner han ofta innan vi lägger oss och det är riktiga sparkar!

  • Joo3221414

    Jag började känna i vecka 22. Sambon kände i vecka 24. Moderkakan i framvägg, därför så sent för mig.

Svar på tråden när känner pappan rörelserna