• Anonym (Osäker)

    Min kvinna sålde sex!

    Jag träffade en kvinna på nätet, vi mejlade och möttes förutsättningslöst, vi får se hur det går sa vi. Men det klickade direkt och kändes bara bättre och bättre. Det var samma för henne sa hon. Jag insåg att hon var kvinnan i mitt liv och frågade om vi skulle flytta ihop framöver. Hon sa ja men jag såg att det var något. Har hon någon annan, tänkte jag, eller älskar hon inte mig som hon sagt? Jag frågade rent ut, hon började gråta och släppte bomben. Hon hade sålt sex som eskort, inte bara vid några enstaka tillfällen utan under hela högskoletiden och några år efteråt. Hon hade jobbat åt en tysk agentur men varit stationerad i Sverige och Danmark.

    Jag blev chockad och visste inte vad att säga. Hon bedyrade att det var avslutat för gott och inget hon någonsin skulle göra igen. Hon har ett bra jobb som mellanchef i ett företag, jag har hämtat henne på jobbet flera gånger. Hon vill gärna flytta ihop och att vi skaffar barn, hon älskar mig men ville vara ärlig från början. Men förstår om jag dumpar henne. Hon var förtvivlad, jag försökte trösta men sa att jag måste smälta detta.
    Så män, hur hade ni gjort? Kan ni tänka er att flytta ihop och bilda familj med en f d sexsäljare?

    Och kvinnor, kan ni tänka er att umgås med en sån kvinna, t ex på parmiddagar och grillkvällar? Bli vän med henne?    
  • Svar på tråden Min kvinna sålde sex!
  • Anonym (Men)

    Varför måste ni ens prata om det? Var ju ett extraknäck. Vem bryr sig, om man är vänner men ja det är sjukt.

  • dressyrpiska

    Om allt är så bra, så är ju det där med att hon sålt sex en struntsak. Vad är det för skillnad med att legat runt, och att man också tagit betalt för det.
    Antingen accepterar man att ens partner har ett förflutet, eller så inte.
    Var i stället glad för att allt faktiskt är rätt bra.
    Och om du inte kan släppa det. Ta det med en terapeut innan ny bryter upp.

  • Anonym (kör!)

    Kan inte tycka att hon är en sämre kvinna för det. Hon gjorde vad hon kände att hon var tvungen att göra. Och lämnat det bakom sig. Om ni passar ihop känslomässigt, mentalt och fysiskt så kör på det. Ni två vet om detta, och jag hade nog sett till att det förblivit så. Folk har fördomar och det får ni förhålla er till. Så håll klaffen utåt.

  • Tecum

    Svårt att säga. Hade det gällt nu, i mogen ålder då barnuppfödningen var avklarad hade jag inte tvekat att bli sambo eller särbo med henne. Under förutsättning att allt annat klaffar förstås.
    Men skaffa barn med...? För min del handlar det inte om hennes moral eller så, men risken är uppenbar att det kommer fram förr eller senare. Med skitsnack och skvaller och barn som blir mobbade.

  • Anonym (Kille)

    Hade hon varit frisk o fri från könssjukdomar hade jag kört på om allt annat kändes bra. Alla har vi skelett i garderoben... vissa värre än andra. Hon lär ju ha lärt sig ett o annat i alla fall... det lär du ju tycka är positivt?

  • Anonym (kvittar)

    Jag har köpt massor med gånger på bordeller i Danmark och Tyskland av studenter som extraknäcker som glädjeflickor, ungeföär som din tjej. Jag kan mycket väl ha legat med henne.
    Tycker inte det är något speciellt att bry sig om och inget som hade påverkat mig om jag varit i din sits. Om man köpt eller sålt sex tidigare spelar ingen roll i en framtida relation.

  • Dorian Ertymexx
    Anonym (Osäker) skrev 2016-09-20 17:35:12 följande:
    Jag träffade en kvinna på nätet, vi mejlade och möttes förutsättningslöst, vi får se hur det går sa vi. Men det klickade direkt och kändes bara bättre och bättre. Det var samma för henne sa hon. Jag insåg att hon var kvinnan i mitt liv och frågade om vi skulle flytta ihop framöver. Hon sa ja men jag såg att det var något. Har hon någon annan, tänkte jag, eller älskar hon inte mig som hon sagt? Jag frågade rent ut, hon började gråta och släppte bomben. Hon hade sålt sex som eskort, inte bara vid några enstaka tillfällen utan under hela högskoletiden och några år efteråt. Hon hade jobbat åt en tysk agentur men varit stationerad i Sverige och Danmark.

    Jag blev chockad och visste inte vad att säga. Hon bedyrade att det var avslutat för gott och inget hon någonsin skulle göra igen. Hon har ett bra jobb som mellanchef i ett företag, jag har hämtat henne på jobbet flera gånger. Hon vill gärna flytta ihop och att vi skaffar barn, hon älskar mig men ville vara ärlig från början. Men förstår om jag dumpar henne. Hon var förtvivlad, jag försökte trösta men sa att jag måste smälta detta.
    Så män, hur hade ni gjort? Kan ni tänka er att flytta ihop och bilda familj med en f d sexsäljare?

    Och kvinnor, kan ni tänka er att umgås med en sån kvinna, t ex på parmiddagar och grillkvällar? Bli vän med henne?    

    Jag hade sagt "jaha, och?"


    Men jag är erkänt inte särskilt "normal" i sådana här frågor. Har flera bekanta som arbetat med sex på ett eller annat sätt, jobbat med telefonsex, varit prostituerade, en arbetar fortfarande som eskort, och är väldigt öppen med det.


    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Anonym (tru)

    Jag hade kunnat tänka mig att vara tillsammans med/umgås med någon som sålt sex, förutsatt att de inte gör det längre. Däremot inte med någon som köpt sex.

    Hon verkar ju gilla dig, så varför inte?

  • Anonym (V)
    dressyrpiska skrev 2016-09-20 17:48:12 följande:

    Om allt är så bra, så är ju det där med att hon sålt sex en struntsak. Vad är det för skillnad med att legat runt, och att man också tagit betalt för det.

    Antingen accepterar man att ens partner har ett förflutet, eller så inte.

    Var i stället glad för att allt faktiskt är rätt bra.

    Och om du inte kan släppa det. Ta det med en terapeut innan ny bryter upp.


    Lika ok om en man betalat för sex tidigare under livet?
  • Anonym (Osäker)
    dressyrpiska skrev 2016-09-20 17:48:12 följande:
    Om allt är så bra, så är ju det där med att hon sålt sex en struntsak. Vad är det för skillnad med att legat runt, och att man också tagit betalt för det.
    Antingen accepterar man att ens partner har ett förflutet, eller så inte.
    Var i stället glad för att allt faktiskt är rätt bra.
    Och om du inte kan släppa det. Ta det med en terapeut innan ny bryter upp.
    Att hon haft sex med ett antal män har jag inga bekymmer med. Som du säger har många kvinnor haft massor av partners.
    Har svårt att tänka mig att släppa henne också, Vi funkar så bra ihop. Antar att jag är påverkad av att den bild jag hade av henne inte stämde. Jag får vänja mig helt enkelt.
Svar på tråden Min kvinna sålde sex!