• youngandbeautiful

    Få reda på graviditet i vecka 37 - är det ens möjligt?

    Hallå allihopa! 

    I början av mars ungefär började jag misstänka att jag var gravid, tog ett test som visade negativt men grav. symptomen fanns fortfarande kvar så efter ungefär två veckor testade jag mig igen. Det var enkelt att räkna ut när jag blev gravid då jag bara hade haft sex en gång under denna period. Ungefär en vecka efter att jag hade testat positivt fick jag en blödning och tänkte då att jag hade fått missfall. Blev självklart lite ledsen men tänkte inte så mycket mer på detta efteråt. 

    De senaste veckorna har min mage växt otroligt mycket, har till och med fått bristningar på sidan av magen, detta trots att jag har gått ner i vikt i övrigt. Har även haft som mensvärk och ryggvärk som kommit och gått de senaste veckorna. Jag har alltså inte haft sex sedan i slutet av januari så om jag skulle vara gravid är jag i vecka 37. Har haft några blödningar sedan dess men har utgått från att dessa varit mens, dessa blödningar har dock varit mycket mindre och varat kortare än min mens. Tog ett grav. test i måndags som visade negativt och slappnade då av tills en kompis sa att grav. test inte funkar så sent i graviditeten. 

    Så nu till min fråga: Är det möjligt att jag är gravid trots några blödningar och ett negativt grav. test i V. 37? Kan tillägga att jag inte tar några p-piller eller liknande.

    Skulle uppskatta svar på detta otroligt mycket då jag är rejält orolig, studerar och bor hemma så det är verkligen inte läge för en bebis just nu..

    / mvh orolig 

  • Svar på tråden Få reda på graviditet i vecka 37 - är det ens möjligt?
  • syntharen

    Jag har svårt att tro att man kan gå så långt utan att märka några fosterrörelser osv. Men samtidigt hör man ju om kvinnor som inte haft någon aning om att dom var gravida tills förlossningen startat.

    Det där med gravtest visar negativt sent i graviditeten är jag osäker på. Det sägs att dom visar negativt för att man har så höga halter att testet inte klarar av att visa positivt. Jag är själv i v 41+0 nu och har några tester hemma. Jag tänker faktiskt testa nästa gång jag måste kissa om kisset är koncentrerat nog.

  • Linnis92

    Det finns ju dom som åkt in med ont i ryggen och har en förlossning som dragit igång, så visst är det möjligt.

    Är du orolig så tycker jag du ska kontakta MVC/gyn för en undersökning.

  • syntharen

    Nu har jag gjort ett test och det visade jättepositivt i v 41+0! Så jag tror inte på det där med negativa tester sent i graviditeten. Men kontakta en gynekolog om du är orolig.

  • youngandbeautiful

    Tack för infon! Låter ju lite osannolikt att ett test skulle sluta visa positivt så länge man är gravid måste jag hålla med om! Ska nog ändå kontakta gyn för att vara på den säkra sidan och se till så att allt är ok även fast jag inte är gravid Tungan ute

  • Jag är bara jag

    Gravtest visar visst hela graviditeten- undantag de där hcg helt enkelt aldrig syns i urinen. Hcg sjunker markant efter v.10, men aldrig så det inte ger utslag.

  • orzia1

    Du får ringa kvinnoklinik el mvc/barnmorskemottagning och få en tid. Har du känt sparkar?

  • Linnis92

    Hade jag varit så liten i vecka 37 hade jag varit glad x) alla magar ser olika ut så är såklart svårt att säga. Boka tid hos gyn som sagt.

  • youngandbeautiful
    orzia1 skrev 2016-09-21 19:45:07 följande:

    Du får ringa kvinnoklinik el mvc/barnmorskemottagning och få en tid. Har du känt sparkar?


    Nej, har inte känt sparkar direkt men har känt som små "buffar" 
  • orzia1
    youngandbeautiful skrev 2016-09-21 22:01:50 följande:

    Nej, har inte känt sparkar direkt men har känt som små "buffar" 


    Men har du inte ringt och bett om UL? Finns privat också om de har väntetid...

    Magar kan se så olika ut. En kompis till mig kunde ha sina vanliga jeans tills v 35... Sen funka det med uppknäppta
Svar på tråden Få reda på graviditet i vecka 37 - är det ens möjligt?