• Anonym (Utkastad)

    Abrupt lämnad efter fantastiskt förhållande

    Efter ett fantastiskt förhållande har jag blivit lämnad. I min värld var vi stormkära i två år, ständigt tillsammans, ständigt passionerade men också bästa vänner. Vi bråkade så gott som aldrig, fanns inget att bråka om. Och det kanske var ett problem, passionen och bristen på friktion fick oss att aldrig se några problem i relationen. Båda tyckte den var så perfekt. Vi hade också hus tillsammans och hade svetsat ihop oss och våra respektive barn till en familj. Nu är jag utkastad ur mitt liv.

    En kväll berättade han att han varit otrogen. En helg hade han varit otrogen med en 23-åring (han är 41). Och blivit förälskad i henne. De har inte träffats efter den helgen men pratat massor i telefon. Det tog en månad för honom att bekänna. Och när han gjorde det ville han fortfarande fortsätta med mig. Han sa att han fortfarande var lika kär i mig, att han hade en livskris. Han sa samtidigt upp kontakten med henne. Jag förlät. Han var mitt livs kärlek. Och jag ville inte lämna med en ovisshet om att jag inte försökt. En månads helvete och gemensamt ältande senare så började han tvivla på oss. Han erkände att han fortfarande var förälskad i henne. Att han gjort det vackra vi hade för fult för att kunna reparera. Vi kämpade med det ett tag. Hade låga dagar, men också dagar där han var säker på att vi skulle lyckas och att han ville leva hela sitt liv med mig, skaffa barn och gifta sig med mig. När han kände att hon bara varit en 40-årskris.

    Men så för en månad sedan kontaktade hon honom. Och han ringde upp henne. Och efter det bestämde han sig för att göra slut med mig. Han sa att han älskade mig djupt men att det bara inte gick. Nu under den här månaden har han åkt till henne så mycket han kunnat, och fortsatt sin relation med henne. Men säger att han inte kan se det som något långvarigt. Att han inte kan se sig själv hänga med hennes kompisar eller tillåta henne träffa hans barn...

    Han säger att han inte alls vet vad som fått honom att dra sig bort från mig, vara otrogen, förstöra allt som nånsin betytt något för honom, igen och igen och igen så att jag aldrig ska vilja ha tillbaks honom. Men att det funnits och fortfarande finns ett driv i honom som säger att han måste bort från mig.

    Vad gör man när den man älskar som lämnar en säger att de fortfarande är kära i en? Hur släcker man hoppet? Och vem är denna man som jag överhuvudtaget inte känner igen? Jag har så extremt många frågor utan svar. Varför är man otrogen mot någon man älskar och är kär i? Vad orsakar att man kastar iväg ett fantastiskt förhållande som skulle kunna vara livet ut, familj och trygghet, för en förälskelse i en 23-åring?
  • Svar på tråden Abrupt lämnad efter fantastiskt förhållande
  • Anonym (L)

    Han är ett svin och du förtjänar bättre än honom! Du behöver nog söka hjälp för att komma över detta, om du känner att du inte kan göra det på egen hand.

  • Anonym (tt)

    Det är ju inte så att du blivit abrubt lämnad. Hans otrohet och velande har ju ändå pågått under en tid.

  • Anonym (Utkastad)

    Sant. Logiskt sett är jag inte abrupt lämnad. Men det jag känner och han håller med om är att han egentligen aldrig på riktigt försökt kämpa för oss efter otroheten. Det känns som att han lämnade samma kväll som han var otrogen. Han fick aldrig riktigt tillbaks tron på oss efter det, bara när han var nära mig. Annars hade han kvar det där oförklarliga drivet bort från mig. Som gör mig galen att han inte har nåt svar på.

  • Anonym (tt)
    Anonym (Utkastad) skrev 2016-09-24 09:37:05 följande:

    Sant. Logiskt sett är jag inte abrupt lämnad. Men det jag känner och han håller med om är att han egentligen aldrig på riktigt försökt kämpa för oss efter otroheten. Det känns som att han lämnade samma kväll som han var otrogen. Han fick aldrig riktigt tillbaks tron på oss efter det, bara när han var nära mig. Annars hade han kvar det där oförklarliga drivet bort från mig. Som gör mig galen att han inte har nåt svar på.


    Han hittade helt enkelt någon som passade honom bättre. Förhoppningsvis kommer du också göra det så småningom.
  • Anonym (Hmm)

    Kasta ut honom! Han verkar ju själv ha svårt att se en framtid med henne så han eller hon kommer att ledsna! Då kommer han krypande tillbaka! Och du ska inte bara förlåta!! Det är ett STORT svek från någon man älskar. Ledsen för din skull!

  • Anonym (S)
    Jag känner igen mig lite i din man, måste jag erkänna. Det kom i samma ålder som för honom också. Vi hade (har) också ett förhållande där vi aldrig bråkar. Min respektive och jag hade varit ihop i 15 år när detta hände, så jag ville inte kasta bort det. Jag älskade min respektive men saknade något i relationen. Mina känslor var "jag vill vara med min respektive om 5 år men just nu vill jag utvecklas snabbare och åt ett annat håll". Jag letade efter egenskaper som min respektive inte hade, samtidigt som jag var helt på det klara med att det var min respektive jag ville bli gammal med. Det går inte ihop sig, ens för mig själv. Jag var helt förvirrad. Medelålderskrisen ropar hej. Jag började förstå att jag kanske inte hade varit så 100% lycklig som jag själv trodde och att jag måste ta ansvar för att göra det bra igen. Jag gav det ett helt år då jag var otroligt osäker på mina känslor till min respektive. Men efter ett år och en del grubblande och pratande om mig och vad jag vill av livet vände det. Nu valde jag att stanna hos min respektive. Men jag hade kunna vara din man... Jag ställde mig själv samma frågor som du ställer i slutet av inlägget. Jag hittade inte särskilt många svar själv annat än att jag lärde mig att man kan vara förälskad och älska samtidigt och att jag plötsligt upptäckte att jag saknade något (kanske en del av mig) som helt plötsligt blev viktigt för mig, så viktigt att det var svårt att veta om det bara var en fas eller om det var något jag behövde ändra i mitt liv. Jag tror inte att det är 23-åringen som är grejen för honom. Det är inte just hon. Det är något annat han saknar  i livet eller hos sig själv. Det har han nog indirekt sagt genom att säga att han inte tror att det är något allvarligt mellan dem och att han inte tror att hon kommer träffa hans barn.

    Jag hoppas att du lyckas ta dig igenom det här på ett så bra sätt som det är möjligt. Mitt tips är att bryta. Försök inte förändra honom, det kan du inte. Det kan bara han själv. Tyvärr tror jag att han inte riktigt har svar på allt själv heller.
  • Anonym (Flickvän)

    Jag har också gjort som din man och nu efteråt så ångrar jag det så bittert för jag har verkligen förstört mitt förhållande. Jag vill inget hellre än att ha det ogjort med det går inte :( Kanske din man också kommer fram till samma sak. För mig tog det ganska lång tid att inse det. Har bestämt mig att ägna livet åt att försöka få tillbaka det jag har förlorat och ifall det inte går, att gottgöra min partner för det jag gjort. Känner mig som världens uslaste människa. Jag tror att din man flyr till den nya nu för att slippa konfronteras med hur han behandlat dig och ert förhållande och slippa se det hemska han gjort. Med den nya så behöver han inte tänka på det. Så det gör det lättare med henne även om känslorna är starkare för dig.

    Skulle du ge honom en chans om han fick samma insikt som jag?

  • Anonym (Utkastad)
    Anonym (Flickvän) skrev 2016-09-24 13:11:47 följande:

    Jag har också gjort som din man och nu efteråt så ångrar jag det så bittert för jag har verkligen förstört mitt förhållande. Jag vill inget hellre än att ha det ogjort med det går inte :( Kanske din man också kommer fram till samma sak. För mig tog det ganska lång tid att inse det. Har bestämt mig att ägna livet åt att försöka få tillbaka det jag har förlorat och ifall det inte går, att gottgöra min partner för det jag gjort. Känner mig som världens uslaste människa. Jag tror att din man flyr till den nya nu för att slippa konfronteras med hur han behandlat dig och ert förhållande och slippa se det hemska han gjort. Med den nya så behöver han inte tänka på det. Så det gör det lättare med henne även om känslorna är starkare för dig.

    Skulle du ge honom en chans om han fick samma insikt som jag?


    Det vet jag inte. Just nu NEJ, det är för förstört för att kunna bli ett lyckligt förhållande. Han är för förvirrad och trasig och rädd för allt möjligt, och jag har också tappat mig själv i det här. Litar varken på honom eller mig själv längre. Jag ser det som att vårt förhållande är dött och omöjligt att fortsätta.

    Men i framtiden? Om vi träffas om flera år och båda är "hela" och ingen har lyckats släppa den andra helt (vilket jag inte tror är jätteomöjligt eftersom båda tycker det varit det bästa förhållandet och starkaste kärleken vi varit med om...) Då har jag fortfarande väldigt svårt att tro att jag inte kommer försöka starta något helt nytt med honom.

    Jag har haft många förhållanden men en stor kärlek förut i livet. Honom passade jag inte med som jag gjorde med denna, men trots det tog det oss tio år att komma över varandra. Nån gång om året stötte vi alltid på varandra och alla känslor kom över oss och vi hånglade och sörjde... Så jag vet hur lång tid det kan ta att komma över djup kärlek för mig. För att jag ska kunna stå emot att inte starta om med honom i framtiden kommer jag behöva träffa en ny stor kärlek, någon jag inte vill offra.
  • Miss Skywalker

    Alltså. Hade det varit så fantastiskt så hade han inte varit otrogen och blivit förälskad i någon annan. Det är väl det han oxå insett..

  • Anonym (Utkastad)
    Anonym (S) skrev 2016-09-24 11:44:05 följande:
    Jag känner igen mig lite i din man, måste jag erkänna. Det kom i samma ålder som för honom också. Vi hade (har) också ett förhållande där vi aldrig bråkar. Min respektive och jag hade varit ihop i 15 år när detta hände, så jag ville inte kasta bort det. Jag älskade min respektive men saknade något i relationen. Mina känslor var "jag vill vara med min respektive om 5 år men just nu vill jag utvecklas snabbare och åt ett annat håll". Jag letade efter egenskaper som min respektive inte hade, samtidigt som jag var helt på det klara med att det var min respektive jag ville bli gammal med. Det går inte ihop sig, ens för mig själv. Jag var helt förvirrad. Medelålderskrisen ropar hej. Jag började förstå att jag kanske inte hade varit så 100% lycklig som jag själv trodde och att jag måste ta ansvar för att göra det bra igen. Jag gav det ett helt år då jag var otroligt osäker på mina känslor till min respektive. Men efter ett år och en del grubblande och pratande om mig och vad jag vill av livet vände det. Nu valde jag att stanna hos min respektive. Men jag hade kunna vara din man... Jag ställde mig själv samma frågor som du ställer i slutet av inlägget. Jag hittade inte särskilt många svar själv annat än att jag lärde mig att man kan vara förälskad och älska samtidigt och att jag plötsligt upptäckte att jag saknade något (kanske en del av mig) som helt plötsligt blev viktigt för mig, så viktigt att det var svårt att veta om det bara var en fas eller om det var något jag behövde ändra i mitt liv. Jag tror inte att det är 23-åringen som är grejen för honom. Det är inte just hon. Det är något annat han saknar  i livet eller hos sig själv. Det har han nog indirekt sagt genom att säga att han inte tror att det är något allvarligt mellan dem och att han inte tror att hon kommer träffa hans barn.

    Jag hoppas att du lyckas ta dig igenom det här på ett så bra sätt som det är möjligt. Mitt tips är att bryta. Försök inte förändra honom, det kan du inte. Det kan bara han själv. Tyvärr tror jag att han inte riktigt har svar på allt själv heller.
    Stark av dig att du stannade kvar, trots alla tvivel. Nej, han har inga svar, och det har ju gjort mig galen och dragit in mig i hans förvirring. Men jag känner igen mycket av det du skriver i honom. Han tycker ju också att man kan vara kär i två stycken efter detta. Han funderar också att det är "något" han behöver, som driver honom bort från mig, men har ingen aning om vad detta "något" är. Han tycker att han tappat sig själv helt och hållet i den här livskrisen, men vill inte kalla den medelålderskris eftersom han inte tror att det har med hans ålder att göra. Han letar fel i vår relation och hittar saker som han skyller på ena dagen, för att ta tillbaks det nästa dag när han tycker det var för futtigt för att leda till att han lämnade.

    Jag bröt kontakten med honom för en och en halv vecka sedan, eftersom jag insåg att det inte skulle komma några riktiga svar på väldigt länge. Och jag var trött på att försöka hjälpa honom tyda sina förvirrade känslor. 
Svar på tråden Abrupt lämnad efter fantastiskt förhållande