• Tudelu

    Besafe Izi go, huvudet tippar fram

    Behöver tips! Vi har köpt babyskyddet Besafe Izi go med den smidiga isofixbasen. Problemet är bara att när vi klickar i skyddet så sitter vår 3veckors alldeles för upprått, pga att sätet lutar, så när man gasar/bromsar finns det risk att huvudet tippar fram (hänt 2 ggr). Efter att jag läste om ett spädbarn som kvävdes på det viset så vågar vi inte använda basen, vilket känns bortkastat . Plus att bältet i bilen är jäkligt kort så man får verkligen hänga på det för att kunna klicka i det varje gång man ska bälta fast stolen.

    Är det fler som har det här lutningsproblemet med Izi go?? Kan man göra något för att förhindra att huvudet tippar? Det sjuka är att jag tycker inte ens sätet lutar mkt överhuvudtaget, men ändå så sitter hon så dåligt i stolen med basen. O.o

  • Svar på tråden Besafe Izi go, huvudet tippar fram
  • Nyfikna72

    Det låter ju som att något sitter väldigt tokigt..........de stolar och skydd jag har använt har ju nästan som princip att ju mindre barnet är ju mer "ligger" det ner och ju äldre det blir ju mer upprätt sitter det. Nu låter det ju mer som ni börjat i andra änden.

  • Tudelu
    Nyfikna72 skrev 2016-09-24 12:10:53 följande:

    Det låter ju som att något sitter väldigt tokigt..........de stolar och skydd jag har använt har ju nästan som princip att ju mindre barnet är ju mer "ligger" det ner och ju äldre det blir ju mer upprätt sitter det. Nu låter det ju mer som ni börjat i andra änden.


    Ja det är väldigt märkligt. Men vi har.monterat enligt anvisningarna och det går ju inte ens att montera fel, eftersom Izi go har indikatorer som visar grönt när det är rätt och rött när det är fel. Stödbenet tjuter till och med om det inte sitter ordentligt mot golvet. Känns som bortkastade pengar när man inte kan använda basen. Den extra stödkudden till huvudet fick vi också ta bort för huvudet på dottern fick inte plats emellan -.-
  • vi259

    testa åk dit ni köpte den och be dom kolla om de finns något att göra. brukar vara hjälpsam personal på babyaffärer=)

  • Ace2016

    Vi har samma problem också. Ngn av oss vuxna sitter alltid bredvid och håller koll så inte inte huvudet tippar fram om hon somnar. Har tyvärr inga tips att ge.

Svar på tråden Besafe Izi go, huvudet tippar fram