• Anonym (...)

    Ni tjejer/kvinnor som befinner sig i ett förhållande som varat fler år...

    Fixar ni fortfarande till er för er partner? Liksom rakar benen, sminkar, fixar håret, ansiktsbehandlingar, klär er snyggt osv??

    För min del som varit sambo så länge spelar sånt ingen mening. Jag behöver liksom inte fixa till mig längre och slösa pengar på onödiga saker.

    Hur gör eller tänker ni andra?

  • Svar på tråden Ni tjejer/kvinnor som befinner sig i ett förhållande som varat fler år...
  • Anonym (FM)

    Jag tänker att jag gör det jag vill för min egen skull.
    Jag lägger inte fullt krut på att klä mig snyggt och göra ansiktsbehandlingar ex men det har jag aldrig gjort.
    Kör väldigt basic, rakar benen, rena korta naglar, hel och ren.
    Sminkar mig sällan.

  • Anonym (JA!)

    Jag har varit i ett förhållande i 7 år och jag håller mig definitivt fräsch fortfarande. Tränar, duschar varje/varannan dag, rakar mig, använder hårinpackningar och vårdande lotion/kräm till huden.

    Om jag gör mig fin.. not so much. Jag går sällan till frisören (klipper topparna ibland). Jag sminkar mig nästan aldrig och hemma går jag nästan bara i myskläder.

    Jag mår som bäst också om jag känner mig frisk, pigg och välvårdad. Känner mig piggare, gladare och positivare inställd till livet.

    Även min sambo tränar, rakar sig och luktar gott!

    Vi har 3 små barn tillsammans, så givetvis finns det perioder då man duschar mer sällan, struntar i att raka sig och somnar i soffan utan en tanke på träning. Men så är livet! Skrattande

  • Anonym (Snorkfröken)

    Särbo, 4,5 år, snart sambo.

    Själv gjorde jag nog inget av det där när vi började träffas, däremot gillar jag att då och då piffa upp mig om vi till exempel skall ut och äta. Försöker givetvis vara hel och ren fortfarande, men det är för min egen skull främst.

  • Aniiee

    Nej, det har jag aldrig slutat med, eftersom jag aldrig börjat.


    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Anonym (Brrrr)

    Aldrig fixat mig för honom..... Men generellt för jag velat så är det ändå skillnad nu än för 7år sedan. Men kommer i vågor, beroende på hur mycket sömn och vardags stressen ser ut.

  • Ego Lovers

    Jag måste raka mig både här och där för att inte må dåligt själv och har aldrig sett det som att det vore för hans skull. Vi har sex ändå fast jag har två dagars stubb och då är min stubb längre än hans som han har i ansiktet på två dar.

  • Anonym (..)
    Anonym (...) skrev 2016-09-27 21:53:05 följande:

    Fixar ni fortfarande till er för er partner? Liksom rakar benen, sminkar, fixar håret, ansiktsbehandlingar, klär er snyggt osv??

    För min del som varit sambo så länge spelar sånt ingen mening. Jag behöver liksom inte fixa till mig längre och slösa pengar på onödiga saker.

    Hur gör eller tänker ni andra?


    Bli inte förvånad när han börjar visa intresse för andra..
  • Anonym (Lisa)

    Klart jag gör,
    Rakar mig/duschar/sminkar mig/klär upp mig varje dag inför min partner.
    Varit sambos i 5 år.

    Ni som inte ens bryr er får skylla er själva när era män är otrogna.
    Alla vill väl ha en fräsch partner

  • sextiotalist
    Anonym (Lisa) skrev 2016-09-28 08:13:10 följande:

    Klart jag gör,
    Rakar mig/duschar/sminkar mig/klär upp mig varje dag inför min partner.
    Varit sambos i 5 år.

    Ni som inte ens bryr er får skylla er själva när era män är otrogna.
    Alla vill väl ha en fräsch partner



    Haha, min sambo föredrar mig osminkad och tycker jag är snyggast i jeans och en topp och håret uppsatt i en tofs.
    Så dusch och hårtvätt, rena naglar (kortklippta) är vad som gäller här. Om jag har hår under armarna, på benen eller mellan benen bryr han sig inte det minsta om.
    Han valde att bli tillsammans med en kvinna som inte sminkar sig till vardagen och har helst jeans. 

    Fräschhet är inte detsamma som att vara rakad, sminkad och uppklädd.
  • Stårschan

    Självklart gör jag mig snygg för min man! Dels vill jag ju att han ska tycka att jag är läcker - dels visar jag att jag bryr mig. Visserligen vet jag ju att han tycker att jag är nästan som finast i mina friluftskläder ute på fjället,, men det hindrar inte att han också blir glad när jag klär upp mig om han och jag ska ha lunchdate eller liknande. Han ska inte behöva skämmas för en skabbig ovårdad fru när vi är ute bland folk heller.

    Sen är jag väl inte nån stjärna på att sminka mig, och min klädstil kanske inte faller alla i smaken, och nog skulle jag klara av att tappa ett antal kilo utan att se mager ut, men i grund och botten är det väl tanken som räknas - att jag VILL göra mig fin för honom efter 20 år tillsammans.

    (Däremot rakar jag inte benen lika ofta på vintern när det inte syns.)

Svar på tråden Ni tjejer/kvinnor som befinner sig i ett förhållande som varat fler år...