• Anonym (Orolig)

    Min sambo tycker pedofiler är normala

    Nu måste ni alla hjälpa mig om detta är att jag överdriver eller inte!!

    Min sambo går och säger när vi pratar pedofiler att "så länge man som pedofil (då man aldrig gjort något i handling sexuell mot något barn) bara fantiserar om andra barn , men inte gör något i handling (de är bara i ens tankar) så är detta helt normalt.."

    Jag blev rejält paff! Överdriver jag? Känner mig redigt äcklad..

    Han sa ett exempel att skulle vi ha ett barn och man är ute på en lekpark exempelvis och de skulle va en litet barn där, och man i huvudet bara i sina tankar tänka "hm undra hur de hade varit suga en unges snopp" så är de helt okej tankar då ingen annan vet ens tankar och de inte skadar någon!!

    Vad tycker ni? Motivera gärna!

  • Svar på tråden Min sambo tycker pedofiler är normala
  • Anonym (Orolig)

    Nej har inga planer om de då han hatar barn :)

  • Anonym (J)

    Normalt nej, absolut inte.

    Sen har han ju rätt i att huvudsaken är att man inte gör något av tankarna (även om jag hoppas att barn ska slippa bli föremål för det öht).

  • Anonym (Orolig)

    Självklart kan man inte göra något åt tankarna men ville bara få fram om ni tyckte de va normalt eller ej

  • Anonym (E)

    Har han verkligen använt ordet normalt i sammanhanget? Du låter rätt hispig så undrar om du typ har missförstått vad han sa.

  • Anonym (E)

    Har han verkligen använt ordet normalt i sammanhanget? Du låter rätt hispig så undrar om du typ har missförstått vad han sa.

  • Anonym (Orolig)

    Ja han sa normalt samt de va okej ...

  • Anonym (E)
    Anonym (Orolig) skrev 2016-09-29 02:25:57 följande:

    Ja han sa normalt samt de va okej ...


    Usch... :/ förstår att du blir orolig
  • Anonym (Sambon)

    Hej, här är sambon som lägger sig i.
    Jag har flera gånger sagt nu att tankarna är normala -- för en pedofil. Samt att det är okej (även om jag helst inte vill veta om det) om alternativet är att fantasier i stället utlevs. Följden av detta är att jag då får höra att jag minsann inte ska ha barn samt att jag själv är "översexuell, pedofil, vidrig" etc. Denna stigma (som min sambo nu uppvisar) är faktiskt en direkt en orsak till att pedofiler som faktiskt mår dåligt av detta samt inte på något vis utövar sina lustar inte vågar söka hjälp och fortsatt stöttning för att få råd att lära sig hantera sin sexualitet. 

  • MaryM
    Anonym (Sambon) skrev 2016-09-29 02:57:42 följande:

    Hej, här är sambon som lägger sig i.

    Jag har flera gånger sagt nu att tankarna är normala -- för en pedofil. Samt att det är okej (även om jag helst inte vill veta om det) om alternativet är att fantasier i stället utlevs. Följden av detta är att jag då får höra att jag minsann inte ska ha barn samt att jag själv är "översexuell, pedofil, vidrig" etc. Denna stigma (som min sambo nu uppvisar) är faktiskt en direkt en orsak till att pedofiler som faktiskt mår dåligt av detta samt inte på något vis utövar sina lustar inte vågar söka hjälp och fortsatt stöttning för att få råd att lära sig hantera sin sexualitet. 


    Din sambo verkar inte vilja förstå vad man menar. Samma med knastankar om att mörda nån. (t.ex. jag skulle kunna kicka ner den tanten gud vad sjukt). Hon tror att jag är oempatisk när jag försökte förklara hur hjärnan kan funka. Det är en tanke som flyger förbi, inte att man fantiserar i detalj om att mörda sina barn..

    Klart att man bör söka hjälp om man har såna tankar du nämner om barn. Det har du ju också sagt.
    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
Svar på tråden Min sambo tycker pedofiler är normala