• Anonym (chockad)

    Hotar sprida nakenbilder, vad gör jag?

    En kille jag dejtade ett tag bröt kontakten med mig för några veckor sen. Inte mer med det tänkte jag och har försökt gå vidare med mitt liv. På fyllan en dag så tafsade jag och hans vän lite på varandra, men kom ganska snabbt på att det var fel och avbröt. Detta fick killen jag dejtat reda på och nu har det blivit JÄTTESTORT!

    Han hotar mig med att skicka nakenbilder på mig till min familj om jag inte tar avstånd från alla i hans närhet (alltså måste jag säga hejdå till ett helt nytt kompisgäng). Dessutom vet jag inte vad det är för bilder för jag har aldrig gett honom tillåtelse att ta såna. Antagligen måste han gjort det när jag duschade/sov eller i annat utsatt tillstånd. 

    Vad ska jag göra? Har jag lagen på mitt sida på något sett i detta? Jag är helt förstörd och mår illa av tanken att han har såna bilder på mig som han kan titta på. 

  • Svar på tråden Hotar sprida nakenbilder, vad gör jag?
  • driver28

    Detta kanske inte verkar så rationellt, men svara honom " gör det då". Din familj. Om den inte är helt onormal så har de sett dig naken ändå. Visst antagligen som mycket yngre. Men det är ju din familj som du litar på och som älskar dig just som du är.

    Om du aldrig gett honom tillstånd till nakenbilder är chansen faktiskt ganska stor att han inte har några eller av så dålig kvalitet att det inte ens går att se vem de föreställer.

    När jag var ung brydde jag mig om vad andra tyckte om min kropp. Men det släppte redan runt 20. Jag set ut som jag gör. Jag skäms inte och gillar andra inte mig så får det vara så.

    Om han skulle skicka nakenbilder på dig till din familj säger det ju bara dem vilket psyko han är. Du är ju fortfarande du.

  • Herm138

    Visa det SMSet eller meddelandet han har skickat för era gemensamma vänner. De borde få veta vad för person han är.

    Du kan anmäla honom också, om bilderna dyker upp någonstans, men förmodligen har han inget att komma med om du inte ens känner till att bilderna finns eller vad det är för några.

    Sätt hårt mot hårt, ta inte någon skit från honom!

  • holidodi

    Ja han bara hotar att sprida nakenbilder. Men vet du att han inte har tagit bilder på dig så kan du också vara säker på att det inte är några bilder som du behöver skämmas över. Rätt eller fel, är han så dum att han tror att han kan kontrollera vad du ska göra med hot är väldigt småaktigt. Jag föreslår att du synar hans bluff. Jag tror inte ett skit på att han har bilder på dig. Han bara snackar en massa.

  • Anonym (chockad)
    driver28 skrev 2016-09-29 09:49:15 följande:

    Detta kanske inte verkar så rationellt, men svara honom " gör det då". Din familj. Om den inte är helt onormal så har de sett dig naken ändå. Visst antagligen som mycket yngre. Men det är ju din familj som du litar på och som älskar dig just som du är.

    Om du aldrig gett honom tillstånd till nakenbilder är chansen faktiskt ganska stor att han inte har några eller av så dålig kvalitet att det inte ens går att se vem de föreställer.

    När jag var ung brydde jag mig om vad andra tyckte om min kropp. Men det släppte redan runt 20. Jag set ut som jag gör. Jag skäms inte och gillar andra inte mig så får det vara så.

    Om han skulle skicka nakenbilder på dig till din familj säger det ju bara dem vilket psyko han är. Du är ju fortfarande du.


    Det är helt sant. Familjen hade inte gått under på grund av en sån sak. Jag tänker bara på vilka mer han kan skicka bilderna till.. Det känns så himla sjukt att han har den här makten över mig och jag vet inte hur jag ska ta tillbaka den.
  • Anonym (nötskrikan)

    Polisanmäl ! Det är utpressning. Dessutom är det fördjävligt att ta nakenbilder i smyg på någon. 

  • Anonym (chockad)
    Herm138 skrev 2016-09-29 09:52:04 följande:

    Visa det SMSet eller meddelandet han har skickat för era gemensamma vänner. De borde få veta vad för person han är.

    Du kan anmäla honom också, om bilderna dyker upp någonstans, men förmodligen har han inget att komma med om du inte ens känner till att bilderna finns eller vad det är för några.

    Sätt hårt mot hårt, ta inte någon skit från honom!


    Kommer utan tvekan visa detta för våra gemensamma vänner. I ett desperat läge igår, då jag hade panik verkligen, skickade jag en skärmdump på meddelandet till hans pappa. Han bor just nu hos sin pappa och det är enda personen som han skulle lyssna på om han fick en tillsägning. Var det fel av mig att dra in honom? Känns som att jag är 14 igen i detta dramat
  • Konservativ

    Kan du bevisa att han hotat dig? I så fall kan du antingen gå till polisen eller samla ihop ett gäng killar som går hem tillhonom och pratar honom till rätta. Även om du inte kan bevisa det kan du be dina killkompisar ta ett snack med honom.

    Eller också gör du precis som han vill. Då vet han att du alltid kommer att lyda honom. Inte så roligt.

    Även om du bara vill diskutera saken med honom så har du gett honom makt över dig.

  • Stårschan

    Att vara naken och ha sex är inget brott. Att sprida nakenbilder på andra mot deras vilja hoppas jag verkligen är det. Även OM det inte skulle vara lagbrott så är det i vilket fall som helst den idiot som sprider bilderna som framstår som en ond och dålig människa - inte den som är naken, även om det naturligtvis är otroligt kränkande att bli utlämnad på det sättet.

    Varför inte förkomma honom? Berätta i kompisgänget att idioten har hotat dig med att sprida nakenbilder för att jävlas med dig, och låt dem frysa ut honom istället för dig.

  • Anonym (chockad)
    Konservativ skrev 2016-09-29 10:02:23 följande:

    Kan du bevisa att han hotat dig? I så fall kan du antingen gå till polisen eller samla ihop ett gäng killar som går hem tillhonom och pratar honom till rätta. Även om du inte kan bevisa det kan du be dina killkompisar ta ett snack med honom.

    Eller också gör du precis som han vill. Då vet han att du alltid kommer att lyda honom. Inte så roligt.

    Även om du bara vill diskutera saken med honom så har du gett honom makt över dig.


    Jag tror inte på den taktiken. Hot bekämpas inte med hot. Även om det säkert hade varit effektivt.
  • Anonym (chockad)
    Stårschan skrev 2016-09-29 10:02:28 följande:

    Att vara naken och ha sex är inget brott. Att sprida nakenbilder på andra mot deras vilja hoppas jag verkligen är det. Även OM det inte skulle vara lagbrott så är det i vilket fall som helst den idiot som sprider bilderna som framstår som en ond och dålig människa - inte den som är naken, även om det naturligtvis är otroligt kränkande att bli utlämnad på det sättet.

    Varför inte förkomma honom? Berätta i kompisgänget att idioten har hotat dig med att sprida nakenbilder för att jävlas med dig, och låt dem frysa ut honom istället för dig.


    Jag har berättat för två stycken vad han har gjort och vad han kräver för att inte sprida bilderna. Hittills har jag inte fått något svar, så får väl se vad de säger
Svar på tråden Hotar sprida nakenbilder, vad gör jag?