• linnealorentzson

    gravidmage utan att vara gravid

    Jag har ett problem!! 
    Jag har en stor gravid mage men jag är inte gravid. jag har haft det så länge jag kan minnas och hur mycket jag än tränar blir jag aldrig av med den. det är bara när jag slutar äta som den går ner lite men så fort jag äter lite går den upp igen.

    Hjälp, vad ska jag göra?? 
    Behöver verkligen hjälp.

  • Svar på tråden gravidmage utan att vara gravid
  • Fia 28

    Låter som min sambo, han har finare gravidmage än vad jag har :). Dock när han vägde 15 kg mindre så hade han ingen gravidmage heller.

  • linnealorentzson

    ja men jag vill veta hur jag får bort magen. jag har stora komplex över den och det börjar leda till ätstörning för 3dje gången. vad ska jag göra för att få bort den?

  • amandajavisst

    Hur ser du ut för övrigt i kroppen? Är du smal eller tjock?

    Om man har en gravidmage trots att man är smal på övriga kroppen så kan det ibland vara någon allergi eller intollerans som är orsaken. Har du ont i magen?

    Om du är tjock på övriga kroppen och har en gravidmage så kanske det är så att fettet lägger sig på magen, då kan det hjälpa att gå ner i vikt.

    Men ovasett anledning så tycker jag att du ska träna på att älska dig själv. Med gravidmage eller inte, så är du fin. Tänk på det!


  • linnealorentzson

    Tack för att du svara!! 
    jag är ganska biffig (muskelös) förövrigt.
    Men min mage är som en boll typ vilket är synd jag har försökt att träna 
    bort det men det går inte. jag tränar i stort sätt varje dag och jag är svensk mästare i boxning satt  jag vet inte vad jag gör för fel.

  • Beya

    Träna dina inte magmuskler! Jag är smal men har också alltid haft " gravidmage"
    Appen "MammaMage" är kanon även om man inte varit gravid, den ger resultat. Fokusera också på coreträning.
    Lycka till!

  • Ingrediensen

    Troligen har du pco! Det är den typiska kroppsformen med magfett, och när du dessutom säger du tränar mycket och kör boxning är det än mer övertygande eftersom man har överskott på testosteron och därför ofta är duktig inom idrott. (Finnar och mycket hår på kroppen kan vara andra inslag) Läs på om pco och passande kost. Det som gäller är minska kolhydraterna ordentligt, det balanserar hormonerna. Finns också tabletter man ja behöva ta. Vet att CFC i Köpenhamn har en speciell pco mottagning ifall du bor i södra Sverige.
    Lycka till!

  • Amachr

    Hej.

    Ville bara tipsa.

    Jag hade också gravidmage, efter många dietförsök som misslyckas hittade jag c9. Det är den 9 dagars kur. Jag blev supernöjd. Gick ner totalt 7 kg. 2,5 under de 9 dagarna och 3,5 kg de 2 veckorna efter. Skickar med en bild.

  • Lina12

    Hej

    Kolla upp foodmap på din telefon

    D låter som du har ibs, du kan googla på det. Man kan träna hur mkt som helst men om man har ibs så handlar det om vad du stoppar i dig för mat.

    Och inte om träningen.

    All lycka med å få rätt på magen

Svar på tråden gravidmage utan att vara gravid