• Incoming

    3:e graviditeten på så kort tid?

    Hejsan...

    Nu är det så att jag har ett barn på 17 månader. Har även en bebis på nu 3,5 månader. Misstänker grovt att jag är gravid igen. Stickorna visar negativt men det gjorde de med mina barn en bra bit in på graviditeten iallfall. Mensen sen sedan 6 dagar och jag känner yrsel och lätt illamående. Så snabbt?? Kan en kropp klara av så täta graviditeter och förlossningat?

    1:a kejsarsnitt

    2:a vaginal...

    Snälla ös på med erfarenheter. Är kroppen kapabel till detta utan att man drar på sig en massa slitage och skador? Någon som har varit med om samma sak och som vill yttra sig om tips tricks och erfarenheter? Har inga problem med ett tredje brn egentligen men vill mer ha koll på hur min kropp kan komma att betee sig och må.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-08 02:41
    Kan inte komma ifrån att dra mig en aning från att träffa min barnmorska med en 3 e graviditet. Hon måste ju tycka att jag är helt galen. Hur tackla detta? Har ju inte ens varit på efterkontrollen och snacket om preventivmedel osv...åhh

  • Svar på tråden 3:e graviditeten på så kort tid?
  • LillaJag06

    Ville du ha fler barn så tätt? Annars kan du ju skydda dig.
    Kroppen borde väl klara av det även om det kanske blir lite värre fysiskt eftersom att du fortfarande är ganska "nyförlöst"
    Hur du klarar det psykiskt är en annan femma. 3 barn så tätt känns ganska tajt. Ni lär ju inte riktigt ha tid att "umgås" med barnen på samma sätt.
    De är ju fortfarande väldigt små.

  • Fru Ve

    Gällande kroppen tror inte jag det är något problem (såvida du inte är sjuk eller i väldigt dålig kondition innan). Det är väl det rent praktiska i så fall, att ha tre barn så tätt. Men det är ju upp till dig/er hur ni känner och orkar med det.

  • Heyti

    Jo klart kroppen kommer att lida. Tror egentligen inte att du kommer att kunna få en fungerande kropp utaan någonting som krånglar efter detta. Tycker det är så jävla sjukt att folk utsätter sig för sånt här. Bör du ens få ha barn ö.h.t när du inte ens kan avgöra vad som är bäst för din egen hälsa? Jag menar en mamma med hälsa är ju en förutsättning för att dina barn ska må bra och tas om hand om. Noll jävla självinsikt.

  • Mallemamma

    Jag tänker snarare tvärtom, att kroppen minns graviditeterna bättre och anpassar sig lättare.

    Tycker du andra graviditeten var tuffare än första?

    Vår kropp är fantastisk, och eftersom det faktiskt är möjligt att bli gravid så tätt inpå tror jag kroppen kanske t o m är skapt för det.

    Men tyvärr har jag inget annat än spekulationer och egna funderingar. Du känner din kropp bäst :)

    Lycka till om det visar sig vara en ny graviditet på gång.

  • springa

    Kroppen blir gravid igen när den är redo för det och om man tillåter det. Går själv igenom min 3e grav nu och har varit den tyngsta hittills men ändå helt okej då mina första två var väldigt lätta. Min yngsta är dock 3,5 år. Jag tror graviditet alltid sliter på kroppen, vet inte om det spelar roll hur tätt man får dem men kroppen är fantastiskt bra på att återhämta sig.

    Lycka till och strunta i bittra, dömande människor.

  • springa
    Heyti skrev 2016-10-08 13:01:59 följande:

    Jo klart kroppen kommer att lida. Tror egentligen inte att du kommer att kunna få en fungerande kropp utaan någonting som krånglar efter detta. Tycker det är så jävla sjukt att folk utsätter sig för sånt här. Bör du ens få ha barn ö.h.t när du inte ens kan avgöra vad som är bäst för din egen hälsa? Jag menar en mamma med hälsa är ju en förutsättning för att dina barn ska må bra och tas om hand om. Noll jävla självinsikt.


    Hjälp vad bitter du måste vara med tanke på ditt svar till ts. Du har ingen aning om vad ts kropp klarar av eller inte. Låter vansinnigt okunnigt att trycka ur sig att "Tror egentligen inte att du kommer att kunna få en fungerande kropp utaan någonting som krånglar efter detta"

    Mår du bättre av att trycka till folk eller?
  • Heytii

    Ja men så är det oavsett vad du tycker. TS kanske är en sån där ankmamma som gillar att leva på bidrag med sina 16 barn som hon förmodligen inte ens kommer kunna ta hand om. Hatar sånt här. Varför föda så många barn, och förmodligen tätt för att hinna med flera på kortare tid, för att sedan brista totalt i omsorg umgänge och uppmärksamhet mot barnen. Tror TS att det är sunt och rättvist mot de andra? Nä, du och såna som du framstår som hjärndöda avelskossor.

Svar på tråden 3:e graviditeten på så kort tid?