• Kary

    konstig känsla i underlivet efter klipp vid förlossningen

    för ca 2.5 veckor sedan föddes min dotter. jag var rädd för att spricka mycket och bad om hjälp för att förhindra det men dottern låg lite snett med huvudet så till sist bestämde de sig för att göra ett klipp för att undvika ett okontrollerat sprickande. det har blivit sytt och håller på att läka antar jag...men det känns konstigt nu. när jag går omkring så känns det som en tryckande känsla inifrån, som att den övre delen av slidkanalen trycker nedåt närheten av mynningen. inget buktar ut om man känner utifrån, men det känns annorlunda och konstigt. är detta normalt? kan det kännas så här och sen gå tillbaka och kännas bättre eller kommer det alltid att vara så nu? kan man vända sig någonstans för att få hjälp med detta? 

  • Svar på tråden konstig känsla i underlivet efter klipp vid förlossningen
  • Anonym (Fem)

    Det låter helt normalt! Din kropp har ju arbetat hårt de senaste nio månaderna för att inte tala om förlossningen. Det blir ju ett oerhört tryck på de nedre delarna så att säga, börja redan nu försiktigt med knipövningar, så ska du se att det känns bättre om några veckor/månader! Jag har känt likadant efter alla mina förlossningar!

  • Anonym (J)

    Så var det för mig också. Barnmorskan sa att det var svullnad i slidan och klippet som stramade som gjorde att det kändes så och det var tydligen helt normalt. Jag minns inte hur länge det tog innan det försvann, men nog tog det mycket mer än en månad.

  • Kary

    tack för svar! det känns iaf bra att höra att det kan vara normalt att det känns så i början. har ju ingen aning om hur det brukar kännas efter en förlossning eller klipp...men det märks ju att det känns väldigt annorlunda än innan. får kanske ge det lite mer tid :) 

Svar på tråden konstig känsla i underlivet efter klipp vid förlossningen