• Mila

    14,8 i AMH. Hjälp!?

    Var idag och tog prover för vår utredning. Ser nu på mina vårdkontakter att AMH värdet är klart och det är 14,8 pmol/l på cd 3. Referensvärdet är 8,4-65,4. Är mitt jätte lågt? :(


    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Svar på tråden 14,8 i AMH. Hjälp!?
  • Jag är bara jag
    Mila skrev 2016-10-11 15:23:33 följande:
    Är du säker? På fertilitetsguiden står det att jag har låg fertilitet :(
    Nej, verkligen inte. Lågt- då ska du läsa om de som ligger under 2,1 och t.o.m 0. FSH 5 är jättebra.
  • Mila
    Jag är bara jag skrev 2016-10-11 15:25:57 följande:

    Nej, verkligen inte. Lågt- då ska du läsa om de som ligger under 2,1 och t.o.m 0. FSH 5 är jättebra.


    Men det är ju i ng/ml?

    Jag har ju under 2 i det värdet
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Jag är bara jag

    Du har ju över gränsvärdet så jättelågt kan det ju inte vara då per definition. Man får göra IVF med fsh 11 t.o.m så 5 är bra.

  • Mila
    Jag är bara jag skrev 2016-10-11 15:32:22 följande:

    Du har ju över gränsvärdet så jättelågt kan det ju inte vara då per definition. Man får göra IVF med fsh 11 t.o.m så 5 är bra.


    Alltså FSH förstår jag är bra. Med AMH värdet är ju lågt.
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
  • Jag är bara jag
    Mila skrev 2016-10-11 15:46:30 följande:
    Alltså FSH förstår jag är bra. Med AMH värdet är ju lågt.
    Inte enligt referensvärdena du angav i ts. I nedre kanten möjligen, men inte för lågt.
  • Let it Rain

    Jag hade AMH 1,2 när jag blev gravid på naturlig väg efter några få försök (tog mindre är 3 månader). Ditt värde är jättebra!

  • Mila
    Let it Rain skrev 2016-10-11 16:05:28 följande:

    Jag hade AMH 1,2 när jag blev gravid på naturlig väg efter några få försök (tog mindre är 3 månader). Ditt värde är jättebra!


    Men vad är mitt värde omvandlat från Pmol tro? Har jag mer än 1,2?
    Resan till ett gemensamt kärleksbarn ~ Missfall i juni ~ blogg.alltforforaldrar.se/livetslycka/
Svar på tråden 14,8 i AMH. Hjälp!?