• fcederberg

    Lämnad helt utan förvarning

    Varning för långt inlägg!

    För snart två veckor sen så lämnade mitt ex mig helt utan förvarning. Det hela började med att hon på morgonen sa att hon inte orkade gå på dansen som vi alltid gick på måndagar. Hon sa att hon inte tyckte det är så kul längre. Och att hon känner att hon har så mycket att göra hela tiden. Hon jobbar heltid och pluggar samtidigt. Då sa jag att då hoppar vi över dansen. Det är inte hela världen. Så fick jag för mig att fråga om det var så att hon kände att jag och vårat förhållande tog upp hennes tid. Det sa hon att det inte gjorde utan det som hon tyvker var jobbigt var dansen och plugget. Sen sa hon att man ska inte prata om såna här allvarliga saker på morgonen. Då blev det lite konstig stämning men vi fortsatte till våra jobb som vanligt. När jag nästan va framme på jobbet så kände jag att jag var tvungen att höra av mig och säga förlåt att jag hade tagit upp det där och om vi bara kunde glömma det. Då sa hon att jag inte behöver be om ursäkt. Hon ville bara inte prata om såna allvarliga saker på morgonen när man måste säga hej då. Jag frågade då om hon tyckte att vi behöver prata om det. Då svarade hon om hon kunde komma hem till mig på kvällen och att vi behöver prata. Jag frågade om hon ville göra slut. Hon sa då att hon inte hade bestämt sig för nåt än.

    Senare på eftermiddagen så kom hon hem till mig och berättade att hon inte hade dom känslorna som hon behöver känna i en kärleksrelation längre.

    Sen säger hon att jag kanske har märkt att hon har varit lite annorlunda på senaste tiden vilket hon verkligen inte har varit. Jag frågade hur länge hon hade känt såhär och då sa hon att det började för ungefär 2 månader sedan. Sen så började hon gråta jättemycket och ville att jag skulle hålla om henne. Sen kysstes vi flera gånger den kvällen och hon tog initiativ till det flera gånger. Hon sa att hon egentligen inte vill det här och att hon inte vill vara utan mig. Hon får panik bara av tanken på att vi inte ska vara tillsammans. Och att hon blir svartsjuk bara hon tänker på att jag ska vara med nån annan. Hon säger att allt med vårat förhållande är bra att det verkligen inte finns nånting dåligt. Hon känner sig trygg med mig och trivs med mig och tycker om mig jättemycket.

    Till det här hör att hon är den som har tagit flest initiativ till att ses på sista tiden. Hon tog initiativ till att pussas och gulla och till och med ha sex. Hon har kommit med framtidsplaner bara dagarna innan hon gör slut. Bara två dagar innan ville hon inte att jag skulle gå från henne på kvällen. Hon har på sig min pyjamas när jag inte är där för att hon tycker att det känns som att jag är där då. Hon sover sämre när jag inte sover med henne för hon känner sig trygg när jag är där. När jag frågade henne om allt det här så säger hon att hon inte har varit oärlig eller falsk mot mig utan att när hon har gjort allt det är det för att hon har känt för det då.

    Hon sa att hon vill bryta helt och hållet. Ingen kontakt. Hon tog bort mig från Facebook direkt. Så nu har vi inte haft nån kontakt sen det tog slut för nästan två veckor sedan och jag håller på att bli galen. Jag förstår verkligen ingenting hur det kunde bli såhär.

  • Svar på tråden Lämnad helt utan förvarning
  • Melissenta
    fcederberg skrev 2016-10-16 00:43:44 följande:

     Till det här hör att hon är den som har tagit flest initiativ till att ses på sista tiden. Hon tog initiativ till att pussas och gulla och till och med ha sex. Hon har kommit med framtidsplaner bara dagarna innan hon gör slut. Bara två dagar innan ville hon inte att jag skulle gå från henne på kvällen.


    det är kanske där problemet ligger?!
    känns spontant att det är bara din flickvän som burit er relation?
    är inte förvånad att hon lämnar dig då..
  • fcederberg
    Melissenta skrev 2016-10-16 01:04:53 följande:

    det är kanske där problemet ligger?!

    känns spontant att det är bara din flickvän som burit er relation?

    är inte förvånad att hon lämnar dig då..


    Ja nu ser jag att det ser ut som att det bara var hon som tog initiativ till att ses och så men så var det verkligen inte. Så jag uttryckte mig fel helt enkelt. Vi har varit väldigt jämna på den punkten. Men det jag menade var att det inte va så att det bara var jag som tog initiativ på sistone och att hon var mer tillbakadragen utan hon tog väldigt mycket initiativ.
  • Melissenta
    fcederberg skrev 2016-10-16 01:07:55 följande:
    Ja nu ser jag att det ser ut som att det bara var hon som tog initiativ till att ses och så men så var det verkligen inte. Så jag uttryckte mig fel helt enkelt. Vi har varit väldigt jämna på den punkten. Men det jag menade var att det inte va så att det bara var jag som tog initiativ på sistone och att hon var mer tillbakadragen utan hon tog väldigt mycket initiativ.
    ok.. men vad sa hon själv då på frågan om varför?


  • fcederberg
    Melissenta skrev 2016-10-16 01:15:21 följande:

    ok.. men vad sa hon själv då på frågan om varför?


    Att hon inte hade lika starka känslor längre. Men då förstår jag liksom inte hur hon kan ha kört på som vanligt ända tills då. Och dessutom så tycker jag att allt hon säger låter precis så som jag känner för henne så jag förstår verkligen ingenting.
  • Melissenta
    fcederberg skrev 2016-10-16 01:19:30 följande:
    Att hon inte hade lika starka känslor längre. Men då förstår jag liksom inte hur hon kan ha kört på som vanligt ända tills då. Och dessutom så tycker jag att allt hon säger låter precis så som jag känner för henne så jag förstår verkligen ingenting.
    så kan det  vara ibland..
    ja, man kör på som vanligt med innerst inne känner något annat..

    vad ska man göra.. antigen behöver hon ta avstånd för att få lite perspektiv och kanske komma tillbaka senare... eller så är det slut. Förstår att det är svårt att acceptera...
  • Melissenta
    fcederberg skrev 2016-10-16 01:19:30 följande:
    Att hon inte hade lika starka känslor längre. Men då förstår jag liksom inte hur hon kan ha kört på som vanligt ända tills då. Och dessutom så tycker jag att allt hon säger låter precis så som jag känner för henne så jag förstår verkligen ingenting.
    så kan det  vara ibland..
    ja, man kör på som vanligt med innerst inne känner något annat..

    vad ska man göra.. antigen behöver hon ta avstånd för att få lite perspektiv och kanske komma tillbaka senare... eller så är det slut. Förstår att det är svårt att acceptera...
  • fcederberg
    Melissenta skrev 2016-10-16 01:27:28 följande:

    så kan det  vara ibland..

    ja, man kör på som vanligt med innerst inne känner något annat..

    vad ska man göra.. antigen behöver hon ta avstånd för att få lite perspektiv och kanske komma tillbaka senare... eller så är det slut. Förstår att det är svårt att acceptera...


    Jag förstår bara inte hur man kan göra så. Och dessutom komma med massa framtidsplaner. Det känns så falskt. Känner mig så lurad. Och att hon dessutom har brutit all kontakt så jag inte ens kan få svar.
  • Melissenta
    fcederberg skrev 2016-10-16 01:40:14 följande:

    Jag förstår bara inte hur man kan göra så. Och dessutom komma med massa framtidsplaner. Det känns så falskt. Känner mig så lurad. Och att hon dessutom har brutit all kontakt så jag inte ens kan få svar.


    Vet du..det är inte alltid man kan få svar när det gäller känslor..

    För bara nån månad sen var jag gravid med min pojkvän som sa att han skulle älska mig alltid..

    Nu kramar han en annan och jag är ff som ett frågetecken
  • Anonym (apelsin)

    Hon och jag är förstås olika människor men de låter lite som mig. Mitt förra förhållande varade i ca 2,5 år. I ca ett år fick jag runt och funderade på om detta verkligen är rätt. Vi pratade framtid och kämpar på som vanligt med den gråa vardagen. Jag trodde jag bara hade en svaka och att det kommer en nytändning. Jag ville nog övertala mig själv att jag älskar honom, om jag pratar framtid och om oss så kommer känslorna tillbaka. Det gjorde aldrig det. Mina känslor blev svagare hela tiden. Han var borta hos sina föräldrar i ca 5 dagar och jag tyckte det var så skönt. Jag saknade honom inte och fick ångest när jag hörde bilen komma upp. Där och då förstod jag att detta går inte. När kan kom innanför dörren och förväntar sig en puss står jag med armarna i kors och tittar lite på marken och lite på honom. Jag gjorde slut och de måste i hans värld varit som en blixt från en klar himmel. Det tog 3 dagar för honom att ens börja packa och fatta. Jag bodde hos mina föräldrar under denna tid.

  • fcederberg
    Anonym (apelsin) skrev 2016-10-16 02:49:53 följande:

    Hon och jag är förstås olika människor men de låter lite som mig. Mitt förra förhållande varade i ca 2,5 år. I ca ett år fick jag runt och funderade på om detta verkligen är rätt. Vi pratade framtid och kämpar på som vanligt med den gråa vardagen. Jag trodde jag bara hade en svaka och att det kommer en nytändning. Jag ville nog övertala mig själv att jag älskar honom, om jag pratar framtid och om oss så kommer känslorna tillbaka. Det gjorde aldrig det. Mina känslor blev svagare hela tiden. Han var borta hos sina föräldrar i ca 5 dagar och jag tyckte det var så skönt. Jag saknade honom inte och fick ångest när jag hörde bilen komma upp. Där och då förstod jag att detta går inte. När kan kom innanför dörren och förväntar sig en puss står jag med armarna i kors och tittar lite på marken och lite på honom. Jag gjorde slut och de måste i hans värld varit som en blixt från en klar himmel. Det tog 3 dagar för honom att ens börja packa och fatta. Jag bodde hos mina föräldrar under denna tid.


    Jo så kan det ju va. Bara att skillnaden är att hon säger att hon längtar efter mig när vi inte va med varandra. Nu hade sitt hålt på betydligt längre också. Det här hade bara hålt på lite drygt en månad. Men absolut så kan man ju tappa känslor sådär bara. Det säger jag inget om. Det är bara det att det hon beskriver hur hon känner för mig är exakt samma som jag känner för henne. Det låter som att den där nyförälskelsen är över och vi har gått in i nästa fas.
Svar på tråden Lämnad helt utan förvarning