• evis123

    Nya p-piller, Rosal 28, biverkningar? Både bra och dåliga :)

    Hej! Har bytt till ett nytt märke av p-piller, och min barnmorska rekommenderade Rosel 28 då jag haft Celest 28 innan men inte mått bra utav dem. Är lite nyfiken på hur andra har känt när de tagit Rosal, både bra och dåligt, eller ingenting alls! Har googlat och googlat men hittar ingenting! Så tänkte att jag provar här och ser om jag blir något klokare Tungan ute

  • Svar på tråden Nya p-piller, Rosal 28, biverkningar? Både bra och dåliga :)
  • Mayl

    Hej!

    Jag böt från neovletta som jag haft sen 15 års åldern. (Är nu 24) Det var pga mitt humör.

    Barnmorskan rekommenderade då Rosal. Har haft det i 3 månader nu och jag har haft mens/bruna flytningar i över en månad. Inte så nöjd men antar det är hormoner som spökar.

    Mår häller egentligen inte bättre av de vad jag kan känna nu men ger de en chans.

  • Bsjsjkns

    Har använt rosal och zellmine i över ett år nu (samma hormoner i båda, olika företag som tillverkar tror jag) och har funkat perfekt, inga biverkningar alls, brösten har blivit större bara men det är positivt anser jag! Har tillochmed blivit gladare av dem. :)

  • evis123
    Mayl skrev 2017-02-02 20:20:39 följande:

    Hej!

    Jag böt från neovletta som jag haft sen 15 års åldern. (Är nu 24) Det var pga mitt humör.

    Barnmorskan rekommenderade då Rosal. Har haft det i 3 månader nu och jag har haft mens/bruna flytningar i över en månad. Inte så nöjd men antar det är hormoner som spökar.

    Mår häller egentligen inte bättre av de vad jag kan känna nu men ger de en chans.


    Fick också konstig mens/flytningar som höll i sig ett tag när jag försökte hoppa över mensen första månaden... Har också märkt på senaste tiden att jag har humörsvängningar eller blir gråtfärdig av småsaker. 

    Har du funderat på att byta till nått annat?
  • evis123
    Bsjsjkns skrev 2017-02-05 01:52:41 följande:

    Har använt rosal och zellmine i över ett år nu (samma hormoner i båda, olika företag som tillverkar tror jag) och har funkat perfekt, inga biverkningar alls, brösten har blivit större bara men det är positivt anser jag! Har tillochmed blivit gladare av dem. :)


    Okey! Vad skönt att det funkar för dig! Hade du några biverkningar de första månaderna som sen försvann? De brukar ju säga att det tar 6 mån (?) innan kroppen vänjer sig. Vet inte om jag är helt nöjd med dem, men ska på möte med min barnmorska om två veckor så får se då om jag fortsätter eller byter :)
  • Rika19

    Hej!  lite sent svar kanske, men tänkte att jag kunde svara för dom som senare undrar samma sak :)

    Jag har använt Rosal 28,  i 1,5 år nu. Jag bytte från prionelle eller vad en nu heter, då jag fick sjukt många biverkningar av den. Jag tycker att Rosal funkat väldigt bra för mig, regelbunden mens, bättre hy, större bröst inget strul helt enkelt! Tycker verkligen den passade mig, och skulle kunna rekomendera den till andra med. Det ända är väl att jag kännt mig tröttare på senare tiden, men vet dock inte om det beror på dessa piller eller stress i allmänhet. 

Svar på tråden Nya p-piller, Rosal 28, biverkningar? Både bra och dåliga :)