• Anonym (Sunshine)

    Bekräftelse

    Hej!

    Jag har en pojkvän sen ett år tillbaka och i början av vårt förhållande var han otrogen.. Inte fysiskt med någon men han bad om nakenbilder från en tjej som tydligen villigt skickat det innan vi blev tillsammans. Detta anser jag är ett sätt att vara otrogen på vilken även han tycker.

    Problemet har kommit först nu för mig då jag känner att jag inte litar på honom. Han har dolt saker för mig de 3 första månaderna i vårt förhållande. Vi var mitt uppe prova bo tillsammans och skaffa lägenhet vilket vi gjort och först nu har jag blivit ledsen över allt han gjort. I början sa jag bara gör inte om det för då drar jag. Han ångrar sig jättemycket och tycker verkligen om mig, det märks. Jag är bara så rädd att bli sårad igen.

    Kan tillägga att vi träffats tidigare men jag ville inte gå in i något förhållande och avsluta med honom för att han inte skulle bli sårad. Något år senare tog han upp kontakten och vi börja träffas som kks, var noga med att berätta att jag inte ville ha något förhållande alls och inte var intresserad av honom på det viset. Allt för att han inte skulle få för sig något och bli sårad.

    Tiden gick och vi umgicks mycket.. Jag föll för honom. Sa detta till honom och han blev glad, han hade hoppats på detta. Jag visste att han skrev med massa tjejer (har alltid gjort) och var därför noga med att nu träffar vi bara varandra och ser vart detta leder. Han var med på allt till fullo och behandla mig nu som hans flickvän.

    Min magkänsla sa att något var fel, han tog med sig mobilen överallt vilken han aldrig gjort tidigare och jag frågade om han fortfarande skrev med andra vilket han sa att han inte gjorde. Jag trodde honom. Vi sov med varandra varje dag och hade mobilerna på min sida av sängen. Det plinga till en natt och jag såg han fick sms från någon med påhittat namn som "ärtan" , frågade han vem det var och de va en killkompis sa han. Min magkänsla sa annat och jag frågade om de va ok jag kollade hans telefon, de fick jag. Såg att han tagit bort smset igen från ärtan och allt annat dem skrivit. Han hade även ärtan på snapchat och förstod han själv andras namnet där för att dölja vem det egentligen var. Det var en tjej. Han erkände direkt när jag såg det att dem smsat mycket innan vi blev tsm ganska flirtig och tänkt träffas men nu var det endast en vänlig kontakt. Jag trodde honom inte och tvingade fram bevis (vilken han hade raderat överallt) han bad henne om konversationen och hon tyckte han var löjlig och vägra skicka den till honom, hon förstod inte varför det var så farligt att jag sett dem skriva. Hon visste vem jag var till namn också så tydligen har han berättat om mig. Han säger att han dolt det för att jag inte skulle bli ledsen han skev med en tjej. Det hade jag inte blivit heller om det inte raderats och dolts massa. Han sa att han var så svartsjuk av sig att han skulle bli ledsen om jag skrev med andra. Dem sluta skriva med varandra. Jag bad om att få kolla igenom hela hans telefon och fick det hur mycket jag ville. Hittar att han skrivit med en annan tjej och ber om nakenbilder och mys på snapchat. Hon vill inte men det är tydligt att hon har skickat till honom innan då han säger att han vill se henne naken och hon svarar "det har du redan gjort". Detta hände två månader in i vårt förhållande och har inte skrivit sånt med henne på en månad när jag upptäckte det.

    Nu har det gått 7 månader sen allt detta och vi har haft det jättebra. Har inte hänt något liknande alls vad jag märkt och han verkar verkligen älska mig.

    Varför kommer chocken till mig nu att han kunde göra såhär?

    Enligt honom är han Egentligen en snäll kille. Han säger att allt var för bekräftelsen från dessa tjejer som han pratat med innan vi blev tillsammans och att han hade svårt att avsluta det. Han hade svårt förstå varför jag helt plötsligt ville vara med honom när jag innan varit så anti. Han kunde få bilder av tjejen om han ville och den tanken gilla han och den andra tjejen verkar inte veta om att han dolt något för mig, verkar inte som om han hade behövt dölja något ens då dem bara pratade som vänner. Han gillade att någon annan ville prata med honom och svara på hand sms dagligen. Han fick bekräftelsen där. Han vågade inte tro helt på vårt förhållande då jag dragit mig ur en gång tidigare ..

    Jag älskar denna mannen och vill så gärna förlåta men mått dåligt över detta i två veckor nu, inte mått dåligt över det innan ?

    Hur gör jag? Hur går vi vidare tillsammans?

    Han har visat i 7 månader att det vara är jag som gäller och har alltid visst stort intresse för mig!

    Är det bara jag som är löjlig? Är ganska känslig av mig..

    Blev otroligt lång text!

    Tacksam för den som orkar läsa

  • Svar på tråden Bekräftelse
  • Anonym (MissS)

    Känner igen mig i det där.

    Första månaderna jag o min sambo som han är nu började dejta så hade han 3 tjejer till som han skrev med. O en av dom skrev han precis samma saker till som till mig. Att han ville ha med henne o åka husvagns semester göra ditt o datt.. finns mkt mer men allt är inte så rumsrent.

    Han vet inte om detta för det hitta ja i hans gamla mobil som ligger här hemma.

    Han jar även mkt kontakt med tjejer på snapchat men nekar det, men jag kan hans lösenord där så jag vet ju jar ju sett vilka han snapar med.

    Tillslut erkände han men han ljög från början. Så då blev jag arg o ledsen på honom o fråga varför han ljög om det. Det va för att han visste hur ledsen och förkrossad jag skulle bli om jag fick veta det. Men hallå!!? Blir inte bättre av o ljuga sen kommer sanningen.

  • Anonym (stick)

    Är man otrogen (ja, det var han) så tidigt i ett förhållande, när man ska vara nykära.... då är det ett STORT problem.

    Jag menar, vad kommer han göra när ni har en liten svacka i ert förhållande? 

    Jag hade dumpat.

  • Anonym (Sunshine)

    Usch det är så jobbigt när man hittar något sånt från någon man verkligen inte trodde kunde göra så.

    #2 fick du svar, eller du har nyligen hittat allt?

    Enligt min sambo så är det bekräftelsen från andra som lockade, trots man är i förhållande så är det skönt att veta att fler vill prata med honom.

    Nakenbilderna är en sak men tjejen han snackat med var oskyldigt snack som han ändå valde att dölja. Vad tror ni?

    Kan man göra sånna misstag i början av ett förhållande ?

    Han har trots allt varit "ren" sen dess..

  • Anonym (Sunshine)

    Jag menade såklart MissS #3. Klara ni/du er igenom det ?

  • Anonym (MissS)
    Anonym (Sunshine) skrev 2016-10-24 18:53:32 följande:

    Usch det är så jobbigt när man hittar något sånt från någon man verkligen inte trodde kunde göra så.

    #2 fick du svar, eller du har nyligen hittat allt?

    Enligt min sambo så är det bekräftelsen från andra som lockade, trots man är i förhållande så är det skönt att veta att fler vill prata med honom.

    Nakenbilderna är en sak men tjejen han snackat med var oskyldigt snack som han ändå valde att dölja. Vad tror ni?

    Kan man göra sånna misstag i början av ett förhållande ?

    Han har trots allt varit "ren" sen dess..


    Jag har faktiskt inte berättat om att jag har sett dom smsen. Jag såg dom för ca ett halvår sen och då var det över ett år sen dom hade skickat det till varandra. Tro mig jag ville göra det och skälla ut honom efter noter. Men då o nu är allt så bra mellan oss o har inte sett något nytt. . Han gillar nog också bekräftelse, o han vet om att han är snygg, är han ute så spanar tjejer in honom, o han flörtar gärna med tex servitriser och bartenders. O han vet vad jag tycker om det men han verkar inte kunna låta bli. Han verkar gilla att jag blir lite svartsjuk då. Men nu har jag börjat skita i om han kommer o säger att nån blängde på honom osv. Jag svarar bara ok. Men det kokar nästan i mig..

    Vi är fortfarande ihop, bor tsm oså. Jag tycker vi har det jättebra i övrigt.
  • Anonym (Sunshine)

    MissS du ger mig hopp. Så skönt att du är så lugn i det hela! Kanske är det misstag dem begår i början när man går från singel till förhållande. Kommer ihåg att jag också hade svårt att ställa om från mitt singelliv.

    Tror min pojkvän älskar mig över allt annat och jag hoppas jag kan förlåta honom för hans misstag. Vi har det jättebra för övrigt och han har aldrig gjort något sånt igen.

    Han är väldigt förstående i min smärta nu trots den kom så lång tid efter

  • Anonym (MissS)

    Ja han visar mig väldigt mkt kärlek o han nästan tjöt o blev så otroligt rädd när han trodde att jag skulle lämna honom pga sånt här. Men jag litar verkligen på honom nu. Vi har nog aldrig haft det bättre än vad vi har nu. Han har nog lärt sig av sitt misstag

  • Anonym (Sunshine)

    Så härligt att höra.

    Jag ska verkligen försöka gå vidare med honom nu

  • Anonym (huh?)
    Anonym (Sunshine) skrev 2016-10-24 20:18:23 följande:

    MissS du ger mig hopp. Så skönt att du är så lugn i det hela! Kanske är det misstag dem begår i början när man går från singel till förhållande. Kommer ihåg att jag också hade svårt att ställa om från mitt singelliv.

    Tror min pojkvän älskar mig över allt annat och jag hoppas jag kan förlåta honom för hans misstag. Vi har det jättebra för övrigt och han har aldrig gjort något sånt igen.

    Han är väldigt förstående i min smärta nu trots den kom så lång tid efter


    Hopp om vadå? Att foga sig och gå med på ett beteende som man mår dåligt av för att man inte vågar stå upp för sig själv? Är det något att hoppas på?
  • Anonym (Sunshine)
    Anonym (huh?) skrev 2016-10-25 18:10:05 följande:

    Hopp om vadå? Att foga sig och gå med på ett beteende som man mår dåligt av för att man inte vågar stå upp för sig själv? Är det något att hoppas på?


    Är det ett beteende som inte fortsätter så kan man väl ändå ge en andra chans? Ingenting har hänt sen i feb/mars eftersom allt var någon form av bekräftelse.

    Visar han motsatsen nu så går jag på en gång!
  • Anonym (huh?)
    Anonym (Sunshine) skrev 2016-10-26 08:04:48 följande:
    Är det ett beteende som inte fortsätter så kan man väl ändå ge en andra chans? Ingenting har hänt sen i feb/mars eftersom allt var någon form av bekräftelse.

    Visar han motsatsen nu så går jag på en gång!
    Fast TS , du har inte förstått hur det där fungerar, hans bekräftelsesesökande har han förmodligen haft länge, det är inget som kommer förändras bara sådär. Han är jättesnäll nu för att han vet att han klantat sig, alla är jättesnälla när de precis blivit påkomna men det betyder inte att beteendet bara försvinner sådär huxflux,,, det finns kvar. Det enda som kommer hända är att han kommer skärpa sig tills allt blåst över, sen är han tillbaka på gamla spår, och kommer duktigare på att dölja sina spår för han vet att han har ögonen på sig. 

    Så sluta vara naiv, det är ok att vara förlåtande, men samtidig måste man också vara realistisk och ställa krav. Nöj dig inte med lama ursäkter, han säger själv att han är bekräftelsekåt, låt honom visa då att han menar allvar genom att söka hjälp för sitt beteende, några fjantiga ursäkter kommer liksom inte hjälpa.
  • Anonym (Sunshine)
    Anonym (huh?) skrev 2016-10-26 08:57:59 följande:

    Fast TS , du har inte förstått hur det där fungerar, hans bekräftelsesesökande har han förmodligen haft länge, det är inget som kommer förändras bara sådär. Han är jättesnäll nu för att han vet att han klantat sig, alla är jättesnälla när de precis blivit påkomna men det betyder inte att beteendet bara försvinner sådär huxflux,,, det finns kvar. Det enda som kommer hända är att han kommer skärpa sig tills allt blåst över, sen är han tillbaka på gamla spår, och kommer duktigare på att dölja sina spår för han vet att han har ögonen på sig. 

    Så sluta vara naiv, det är ok att vara förlåtande, men samtidig måste man också vara realistisk och ställa krav. Nöj dig inte med lama ursäkter, han säger själv att han är bekräftelsekåt, låt honom visa då att han menar allvar genom att söka hjälp för sitt beteende, några fjantiga ursäkter kommer liksom inte hjälpa.


    Vem säger att jag är naiv och inte ställer krav? Och att jag nöjer mig med hans ursäkter? Han har inte fortsatt med detta på 6-7månader och allt har fungerat jättebra. Han blev påkommen i mars så det är inte nyligen. Han visar på alla vis att det är mig han vill ha och att han ångrar sig. Måste väl ändå finnas dem som inte får återfall? Bekräftelsebehov har han och kommer säkert fortfarande ha pågrund av dåligt självförtroende. Han har aldrig varit otrogen tidigare och visar ånger, bör väl räcka för en andra chans? Han vet även att det inte kommer fler chanser.

    Väljer att tro på hans känslor och visar det sig att jag har fel så får jag antagligen mitt livs läxa.
Svar på tråden Bekräftelse