• Anonym (Ida)

    Får anfall, håller på att bli någon annan.

    Hej. Var beredda på en lång historia, men jag behöver verkligen hjälp. Min ålder vill jag hålla anonym, men jag är under 18.

    För ca 1 årsen hade jag en ätstörning och svälte mig själv. Jag blev inlagd flera gånger med sond på sjukhus. Jag har fått veta att min längd har stannat och att jag inte kommer kunna stt få barn i framtiden. Samma år var jag också kraftigt deprimerad och blev inlagd på bup flera gånger då jag inte kunde kontrollera mig själv. Jag fick ofta psykoser. Jag slogs, skrek och sparkades utan att minnas det själv. Vaknade flera gånger upp fastbältad i en rullstol på akutavdelningen.

    Nu 1 år senare. Allt har gått bra och jag har ätit, fast väldigt små portioner, men det är godkänt. Senaste veckan har jag börjat få återfall. Hela kroppen skakar och jag faller ihop. Jag får som tvångstankar att göra riktigt elaka saker som jag aldrig skulle göra. Som att en ond människa tar över mig. Jag blir helt skakig och ser dåligt, det brukar sluta med att jag faller ihop. En gång tog "den elaka" över mig. Jag släppte ut min hamster som jag älskar så mycket på golvet. Som tur hittade jag den när jag blivit mig själv. Min hamster betyder allt för mig och jag kunde ha dödat den! Jag orkar aldrig duscha och struntar i precis allt. Skolkar från skolan och mitt rum kan man knappt se golvet i. Varför är jag såhär? Har jag någon sjukdom? Håller jag på att bli galen?

  • Svar på tråden Får anfall, håller på att bli någon annan.
  • Anonym (Ida)

    Jag har kontakt med bup. Mina föräldrar är helt oförståeliga, och eftersom att jag är under 18 år så kan jag inte göra så mycket åt det på egen hand..


    Akua skrev 2016-10-24 22:23:50 följande:

    Har du någon som du kan prata med om detta?


  • Akua
    Anonym (Ida) skrev 2016-10-24 22:36:11 följande:

    Jag har kontakt med bup. Mina föräldrar är helt oförståeliga, och eftersom att jag är under 18 år så kan jag inte göra så mycket åt det på egen hand..


    Men det var ändå inte riktigt svar på frågan.... Har du någon som du kan prata med om detta? Någon som du kan prata med?
  • Anonym (Ida)

    För att ge ett tydligare svar, nej tyvärr.


    Akua skrev 2016-10-24 22:42:29 följande:

    Men det var ändå inte riktigt svar på frågan.... Har du någon som du kan prata med om detta? Någon som du kan prata med?


  • Akua
    Anonym (Ida) skrev 2016-10-25 00:17:45 följande:

    För att ge ett tydligare svar, nej tyvärr.


    Kan du finna någon sådan? Kyrkan har total tystnadsplikt! De kan också ha de som är utbildade i psykoterapi eller liknande. Du behöver inte vara troende för att få hjälp.

    Men du har alltså en kontakt med någon på bup? Träffar du hen regelbundet? Varför känner du att du inte kan berätta för denna?
  • Anonym (Scary)

    Creepy.

    Har du kontaktat någon exorcist?

    Kan vara svårt att få tag på i Sverige, men kanske i Polen?

  • Anonym (Ida)

    Vet faktiskt inte. Eftersom att jag inte är så gammal blir det nog lite svårt att ta kontakt med en ny person bara sådär.

    Känner mig inte trygg med min "kontakt" från bup. Samma person tvingade mig till saker när jag mådde dåligt. Vilket jag inte uppskattade då.

    (Tack för svar)


    Akua skrev 2016-10-25 00:25:59 följande:

    Kan du finna någon sådan? Kyrkan har total tystnadsplikt! De kan också ha de som är utbildade i psykoterapi eller liknande. Du behöver inte vara troende för att få hjälp.

    Men du har alltså en kontakt med någon på bup? Träffar du hen regelbundet? Varför känner du att du inte kan berätta för denna?


Svar på tråden Får anfall, håller på att bli någon annan.