• Anonym (Mannen)

    Ibland funderar jag över om gräset är grönare på andra sidan...

    Min fru är min första och enda partner och sexuella upplevelse, vilket delvis känns lite jobbigt oh ibland tänker jag att jag borde ha haft någon innan henne eftersom jag inte vet hur gräset är på andra sidan. Allt jag kan säga idag är att jag har en underbar och kärleksfull fru som jag är attraherad av, älskar och som gör allt för mig. Tillsammans har vi även en son och jag skulle aldrig lämna det vi har eftersom jag tycker att livet med henne är underbart. Samtidigt tror jag att jag skulle värdesätta hennes egenskaper mer om jag hade haft andra upplevelser tidigare, för nu är hon ju det enda jag vet om.

    Låter det som ett lyxproblem? Ja kanske. Men det hindrar mig inte från att tänka hur det hade varit om hon inte varit den enda... hur släpper man såna tankar?

  • Svar på tråden Ibland funderar jag över om gräset är grönare på andra sidan...
  • Anonym (Hm)

    Bra att vara efterklok du... Nu har du gjort ditt val. Eller kommunicera med henne, kanske känner hon likadant. Om inte så blir det dålig stämning?

  • Anonym (Kvinna)

    Det låter som ni har ett bra förhållande så jag rekommenderar dej att inte kolla om "gräsmattan" är grönare för det är den väldigt sällan, ta vara på relationen du har och vattna gräset där du är. Om du ändå skulle vara med någon annan så tänk på vad du skulle missta för det går inte att både äta kakan och ha den kvar.

  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Hm) skrev 2016-10-25 09:36:02 följande:

    Bra att vara efterklok du... Nu har du gjort ditt val. Eller kommunicera med henne, kanske känner hon likadant. Om inte så blir det dålig stämning?


    Hon känner inte likadant eftersom haft tidigare relationer innan mig.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-10-25 09:40:48 följande:

    Det låter som ni har ett bra förhållande så jag rekommenderar dej att inte kolla om "gräsmattan" är grönare för det är den väldigt sällan, ta vara på relationen du har och vattna gräset där du är. Om du ändå skulle vara med någon annan så tänk på vad du skulle missta för det går inte att både äta kakan och ha den kvar.


    Alltså nu är det ju inte aktuellt att vara otrogen, det vill jag inte. Jag undrar bara över dessa tankar som jag har.
  • Scoops

    Fast sex är ju något man kan öva på, förändra och hela tiden bygga nått bättre av! Varför inte föreslå lite sexterapi för din fru? Kama sutra? Allt du fantiserar om kan du ju föreslå? :) Tycker att det är en av de saker som är bäst med sex.. att det är så flexibelt.

  • Anonym (S)

    Jag tror inte den funderingen är ovanlig även om man har varit med fler innan. Efter ett antal år tillsammans så kan man fundera på om det är grönare någon annan stans, jag själv känner iaf igen det. Men skillnaden här är att jag varit i tidigare förhållanden och kan minnas att jag hade samma tanke efter ett par år, så man får helt enkelt välja. Stanna med den man är, eller lämna och bli nyförälskad på nytt för att sedan titta på andras gräs igen. Jag väljer min nuvarande man, för han har så goda egenskaper och vi har det så bra tillsammans även om man kan tänka på den där "nyförälskelsen" som man hade precis i början som man saknar.

    Min man är i samma sits som du, han har bara haft mig. Vi pratade en del om det i början av förhållandet, jag var såklart rädd att nyfikenheten på andra skulle ta över, men han övertygade mig om att han bryr sig inte om det.. Sex är förmodligen bättre med den man övat många år med än ett one-night-stand.

    Såklart har jag i baktanke att så småningom kanske hans nyfikenhet blir större, den tanken finns nog hos din fru också.

    Men tycker du att ni har det väldigt bra tillsammans och du älskar och attraheras av din fru, så är det nog fler gräs som är blekare än ert än vad du kan hitta grönare :)

  • Anonym (Mannen)
    Scoops skrev 2016-10-25 10:38:56 följande:

    Fast sex är ju något man kan öva på, förändra och hela tiden bygga nått bättre av! Varför inte föreslå lite sexterapi för din fru? Kama sutra? Allt du fantiserar om kan du ju föreslå? :) Tycker att det är en av de saker som är bäst med sex.. att det är så flexibelt.


    Hon är både sexuell av sig och experimenterar en hel del, så jag har inget att klaga på där. Det handlar bara om att jag inte har en aning om hur det skulle vara att ha sex med någon annan.
  • Anonym (h)

    grejen är att det är inte grönare på andra sidan. Man tror kanske det för att man inte provat men sex är sex, liksom. Har ni det bra (vad det låter) så skulle jag avråda från att testa något som skulle kunna äventyra det ni har. 

    sex med någon man älskar, ger så att säga hela paketet. Sex med någon bara för att testa, är bara just sex. 

Svar på tråden Ibland funderar jag över om gräset är grönare på andra sidan...