• Mmy3

    Hur nobbar man?

    Jag har lite förstrött och oseriöst varit inne på en kontakt-sajt, bc, som dels är ganska ocensurerat sexorienterat och dels har typ 99 män per kvinna, lite för skojs skull.

    Det förekommer många bilder där utan ansikten, så jag skrev lite till en profil som hade snygga bilder men inget ansikte.

    Och fick svar!

    Och vi skrev ganska mycket och sen ville hon skriva sms istället, vilket jag tyckte var trevligt.

    Men med telefonnumret kunde jag söka upp henne på Facebook...

    Och ser då att hon är... tja inte attraktiv i mitt tycke om jag ska vara snäll.

    Beggers can not be choosers, men nej jag kan inte tända på henne med det ansiktet, de ögonen, trots de kroppsdelar hon visade på bc var sexiga.

    Så nu är min fråga hur man ska avbryta det hela på ett snyggt sätt?

    Jag klarar inte av, efter vår långa trevliga konversation, att skriva att jag tycker hon är för ful...

    Det finns säkert många andra män som skulle tända på henne, så hon kan nog hitta någon annan

  • Svar på tråden Hur nobbar man?
  • Anonym (suck)

    Skriv och säg som det är, att du är för ytlig och snobbig för att träffa en vanlig tjej.

  • Anonym (qq)

    du vet väl att bilder inte alltid är som IRL? Om du har gillat henne hittills så kanske du kan kosta på dig en fika eller nåt, bara för att få se hur hon faktiskt ser ut på riktigt. Jag kan ha 20 olika bilder på mig själv och på vissa ser man nästan inte att det är samma människa, förstår du vad jag menar?

    Är man inte bra på att ta foton i rätt vinkel med rätt ljus osv, så blir korten sämre än för en annan person. 

  • Anonym (qq)

    hade jag gått på enbart foto så hade jag missat mannen jag nu lever med. Han hade en intressant profil men bara ett kort, ett som inte var jättebra och man såg knappt ögonen (ögonen som fick mig att smälta bara vi hade setts på riktigt). hade jag inte gett det en chans att faktiskt se honom live, hade jag inte levt det lyckliga liv jag nu lever. 

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (suck) skrev 2016-10-26 15:07:11 följande:

    Skriv och säg som det är, att du är för ytlig och snobbig för att träffa en vanlig tjej.


    Äsch, lägg ner! Klart att även det fysiska spelar roll. Man är inte ytlig och snobbig för att man har preferenser. Alla har vi olika smak. Även du!
  • Mmy3
    Anonym (Kvinna) skrev 2016-10-26 15:22:36 följande:

    Äsch, lägg ner! Klart att även det fysiska spelar roll. Man är inte ytlig och snobbig för att man har preferenser. Alla har vi olika smak. Även du!


    Tack. Jag kräver ingen skönhetsdrottning. Man behöver inte ens vara snygg. Ful duger det med. Man kan alltid hitta någon attraktiv detalj hos de flesta.

    Det är snarare så att jag tycker vissa förekommande drag är oattraktiva.

    Det finns nog de som både tycker jag själv är lite attraktiv eller väldigt oattraktiv, så lika bra att hitta någon där båda känner attraktion eller hur?
  • Mmy3

    Fick inte många tips här...

    Jag blir nog tvungen att dra standardvalsen, att jag har kontakt med fler på dejtingsajten och börjar få känslor för någon annan.....

  • Anonym (qq)
    Mmy3 skrev 2016-10-28 09:21:04 följande:

    Fick inte många tips här...

    Jag blir nog tvungen att dra standardvalsen, att jag har kontakt med fler på dejtingsajten och börjar få känslor för någon annan.....


    mina inlägg kommenterade du ju inte ens, det är uppenbart att du inte var intresserad av några tips
  • Mmy3
    Anonym (qq) skrev 2016-10-28 12:33:58 följande:

    mina inlägg kommenterade du ju inte ens, det är uppenbart att du inte var intresserad av några tips


    Ok tack för tipset, gå och träffa henne....

    Men jag tror det blir ännu svårare för mig att dra mig ur då
  • Anonym (Osäker)

    Kan du svara attdu uppskattat er kontakt, att hon verkat ska en fantastiskt härlig person men att du fått kalla fötter ändrat dig angående att träffa någon på det viset?

  • Mmy3
    Anonym (Osäker) skrev 2016-10-28 16:32:29 följande:

    Kan du svara attdu uppskattat er kontakt, att hon verkat ska en fantastiskt härlig person men att du fått kalla fötter ändrat dig angående att träffa någon på det viset?


    Ja tack, på sätt och vis stämmer det dessutom :)
  • Anonym (xx)

    Ingenting bra kommer komma från att du säger sanningen. Låt henne slippa smärtan att känna att hon inte duger, sluta svara så tappar hon intresse och letar sig så småningom vidare.

Svar på tråden Hur nobbar man?