• Bebis16

    Cytotec blödning

    Hej,

    Jag fick konstaterat missfall i v. 9 och då hade fostret dött i v.6 (bebis var kvar i magen). 


    Fick med mig 4 st cytotectabletter hem och tog de första 2 vaginalt igår tors kl.8.00. Tog sedan en kl. 12.00 och en till kl. 16.00.


    Fick molvärk kl 19.30 samma dag och började blöda, ut om fyra små klumpar och sedan fortsatte det att blöda som en mens i några timmar.. När jag vaknade imorse, fredag, så hade jag endast lite lite ljusrosa "slemliknande" kvar och behöver inte ens en binda...  


    Ringer till sjukvårdsupplysningen och får till svar att det kan pågå i ca två veckor med blödningar som kommer och går. 


     


    Min fråga till er: - Är det någon som haft så här?
    En sådan kort blödning och endast lite molvärk? Kommer det mer blödningar sedan?

  • Svar på tråden Cytotec blödning
  • Anonym (.)

    Jag hade så, liten blödning, allt kom dock ut ändå.

  • Bebis16

    Bara i några timmar och sedan inget mer?

    Jag har nämligen bara hört att man ska blöda jättemycket och ha ont så det känns konstigt nu.. Vill verkligen att det ska vara över.

  • Anonym (.)

    Ja i några timmar bara. Hade inte mer ont än mensvärk heller. Hade dock lite blodblandade flytningar i någon vecka eller så. Hade inte avslag mer än under två veckor efter min förlossning så antar att jag inte är en sån som blöder så mycket.

  • Bebis16

    Jag har aldrig mensvärk så där är jag inte frågande heller ????.. Jag har också lite blodblandade flytningar bara, behöver inte ens binda.

    Håller tummar och tår att återbesöket går bra nästa vecka.

  • Bmwz34

    Hur gick det för dej på efterkontrollen? Var allt ute? Var med in precis samma sak igår!

Svar på tråden Cytotec blödning