• flora3

    Byta avdelning på jobbet

    Till årsskiftet byter jag avdelning på jobbet, vilket jag ser fram emot för jag trivs inte alls på den avdelningen jag jobbar just nu. Vi är totalt över 30 personer och nu funderar jag på om det är brukligt att bjuda på något till fikat sista dagen när man jobbar kvar i verksamheten men går över till en annan avdelning?

    Jag vet inte om jag har ork/tid eller lust helt enkelt att ställa mig o baka till 30 pers, blir dyrt att köpa tårtor/kakor till så många, men något kanske jag bör få fram för att inte vara en tråkigt snåljåp som bara smiter iväg. Tacksam för tips på något enkelt snabbt, men ändå gott. Något lite annorlunda julgodis kanske? Tacksam för alla tips och vad ni tycker, ska jag bjuda på något eller inte?

  • Svar på tråden Byta avdelning på jobbet
  • Carambolan

    Vi har avtackningsfika oavsett om någon slutar eller bara byter avdelning, men det blir inga presenter till den som bara byter grupp. Nivån varierar verkligen. Från köpta tårtor till hembakta tårtor, till nån som ställt fram marängswiss (gb-glass, färdiga maränger, grädde och köpt chokladsås) eller bullkransar från seven eleven.

  • Ryttare

    Det är en trevlig gest att bjuda på ngt. Berätta för någon i förväg att du tänkt bjuda, så att inte de tänker göra detsamma.

  • stor grön drake

    Jag fick veta på fredag på dagen att på måndag kl.8 ska jag infinna mig på nya avdelningen, så jag bjöd inte på något för det fanns inte tid att ordna det. Jag fick dessutom beskedet efter lunch så kunde inte ens åka och fixa då, och jag missade kafferasten eftersom jag måste hinna klart med det jag gjorde iom att jag skulle sluta.

    Det kändes lite som att jag bara smög iväg, men efter reaktionerna när jag sa att det söktes en.lösning för min del (förflyttad pga graviditet) så var jag faktiskt inte jättepigg på att informera mina kollegor heller.

Svar på tråden Byta avdelning på jobbet