• Anonym (Karin)

    Men alltså... snippa?

    Usch, jag tycker detta ord är så hemskt!
    "Snippa" som motsvarighet till snopp?

    Varför dög inte mus/fiffi/mutta?
    Varför måste musen döpas om till "snippa"?

    Jag tycker ordet låter smutsigt och vämjeligt.

    Hur kunde det bli så att musen generellt ska ha detta hemska namn?

  • Svar på tråden Men alltså... snippa?
  • Kirenaj68
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-05 18:06:06 följande:

    Usch, jag tycker detta ord är så hemskt!
    "Snippa" som motsvarighet till snopp?

    Varför dög inte mus/fiffi/mutta?
    Varför måste musen döpas om till "snippa"?

    Jag tycker ordet låter smutsigt och vämjeligt.

    Hur kunde det bli så att musen generellt ska ha detta hemska namn?


    Nu hör jag ordet "snippa" ytterst sällan, men var är det för hemskt med det ordet? Det låter ju ganska oskyldigt. Precis som "snopp". Varför föredrar du att ditt könsorgan kallas mus? Är du djurvän?
  • Anonym (Superbra!)
    Anonym (Superbra!) skrev 2016-11-06 00:25:26 följande:

    Alla tummar upp för ordet "slippa"! Ett superbra ord som är helt neutralt och enkelt att använda.


    "Snippa" naturligtvis. Inget annat.
  • Anonym (Karin)
    Dkcre skrev 2016-11-05 22:29:13 följande:

    Blir lite patetiskt känner jag när någon som är 50+ inte klarar av att skriva som folk på ett internetforum, utan ständigt låter nedvärderande och respektlös i sina svar. Känner 18 åringar som beter sig mer civiliserat. Att sedan kalla alla som inte är nära pension för "snorvalpar" blir ju lite tragiskt faktiskt, jag menar har man inte lärt sig att ha ett bredare perspektiv i den åldern?

    För övrigt är "snippan" ett nödvändigt ord, av anledningar som redan nämnts i tråden. Sedan vad man själv tycker om ordet i sig är oväsentligt i sammanhanget.


    Det får du ju tycka men när man ser framför sig någon som knyter nävarna och skriker  "det heter VISST snippa" om ett nypåhittat ord. Ja då ser jag en snorvalp, i max 25-årsåldern. Ja, så är det.

    Jag kallar inte människor på 30+ för snorungar även om jag är gammal nog att vara deras förälder.

    JAg gissar att ni snippivrare hejar på lika högljutt om "hen och henom" samt andra knasigheter som normer och blablabla.
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Superbra!) skrev 2016-11-06 00:25:26 följande:

    Alla tummar upp för ordet "slippa"! Ett superbra ord som är helt neutralt och enkelt att använda.


    Haha, ja låt oss slippa snippa! Skål
  • Lord Hans

    Lite komiskt tycker jag att feminismen måste ta ett "manligt" ord och förkvinnliga det. Det visar att feministerna egentligen själva är dom som tycker att kvinnan är underlägsen. För det är ju ett politiskt ord skapat av feminismen.

    Samma sak gäller i de flesta andra områden, feminister förminskar sånt som anses kvinnligt (hemsfären) och strävar efter att få kvinnor att utvecklas inom det som anses manligt (arbetskarriären).

    Det är ju ingen annan än feminister som hävdar att hemmet och familjen skulle vara mindre värd än karriären. Snacka om att förminska och nedvärdera sig själv, stackare.

  • Anonym (Karin)
    Lord Hans skrev 2016-11-06 08:54:42 följande:

    Lite komiskt tycker jag att feminismen måste ta ett "manligt" ord och förkvinnliga det. Det visar att feministerna egentligen själva är dom som tycker att kvinnan är underlägsen. För det är ju ett politiskt ord skapat av feminismen.

    Samma sak gäller i de flesta andra områden, feminister förminskar sånt som anses kvinnligt (hemsfären) och strävar efter att få kvinnor att utvecklas inom det som anses manligt (arbetskarriären).

    Det är ju ingen annan än feminister som hävdar att hemmet och familjen skulle vara mindre värd än karriären. Snacka om att förminska och nedvärdera sig själv, stackare.


    Klokt inlägg med fler infallsvinklar!
    Tack!

    Behöver nog inte säga att jag instämmer. {#emotions_dlg.flower}
  • Dkcre
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 08:45:46 följande:

    Det får du ju tycka men när man ser framför sig någon som knyter nävarna och skriker  "det heter VISST snippa" om ett nypåhittat ord. Ja då ser jag en snorvalp, i max 25-årsåldern. Ja, så är det.

    Jag kallar inte människor på 30+ för snorungar även om jag är gammal nog att vara deras förälder.

    JAg gissar att ni snippivrare hejar på lika högljutt om "hen och henom" samt andra knasigheter som normer och blablabla.


  • Dkcre
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 08:45:46 följande:

    Det får du ju tycka men när man ser framför sig någon som knyter nävarna och skriker  "det heter VISST snippa" om ett nypåhittat ord. Ja då ser jag en snorvalp, i max 25-årsåldern. Ja, så är det.

    Jag kallar inte människor på 30+ för snorungar även om jag är gammal nog att vara deras förälder.

    JAg gissar att ni snippivrare hejar på lika högljutt om "hen och henom" samt andra knasigheter som normer och blablabla.


    Vad du ser framför dig eller inte är ju upp till dig, det har ju ingen verklighetsförankring direkt.

    Och jag kunde inte bry mig mindre om vad det kvinnliga könsorganet heter eller inte, men nu är det så att det heter officiellt snippa i alla fall. Sen får ju du kalla det precis vad du vill.
  • Anonym (Karin)
    Dkcre skrev 2016-11-06 09:22:16 följande:
    Vad du ser framför dig eller inte är ju upp till dig, det har ju ingen verklighetsförankring direkt.

    Och jag kunde inte bry mig mindre om vad det kvinnliga könsorganet heter eller inte, men nu är det så att det heter officiellt snippa i alla fall. Sen får ju du kalla det precis vad du vill.
    Jodå, det finns allt en viss verklighetsförankring i det.

    Läste du vad Lord Hans skrev? Om inte, gör det och återkom.
  • pyssel
    Anonym (Karin) skrev 2016-11-06 08:45:46 följande:

    Det får du ju tycka men när man ser framför sig någon som knyter nävarna och skriker  "det heter VISST snippa" om ett nypåhittat ord. Ja då ser jag en snorvalp, i max 25-årsåldern. Ja, så är det.

    Jag kallar inte människor på 30+ för snorungar även om jag är gammal nog att vara deras förälder.

    JAg gissar att ni snippivrare hejar på lika högljutt om "hen och henom" samt andra knasigheter som normer och blablabla.


    Om du har sådana inre syner och egna aggressioner att brottas med bör du nog checka huvudet. Likaså tillämpningen av ditt ordförråd med vuxenord på barns könsorgan. Du blir ju direkt misstänkliggjord om du kallar småflickors snippor för "mus" och "mutta". Mus är liten och hårig, mutta är bara.. ja vem säger det utom på skämt eller 50-taggare av en viss sort?
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Men alltså... snippa?