• Jag är bara jag

    Bästa blöjorna?

    Dags för bebis mycket snart och självklart undrar man då vilka blöjor som är bäst. Eller om det kanske inte spelar så stor roll egentligen? Köpte Libero Newborn igår efter tips från en som tyckte Pampers luktade kemiskt och Bamse inte höll måttet alls. Vad tycker ni-vilka blöjor är bäst?? 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bästa blöjorna?
  • Jag är bara jag
    nnnnnnnn skrev 2016-11-08 13:32:09 följande:
    icas vanliga blöjor
    Vi såg dom, men det hade inga för nyfödda. Så de är bra säger du? Skulle ju spara pengar, över 100:-  per paket är mycket ju!
  • Duckan

    Vi körde mest på Libero, men även Icas egna och ibland Lidls.
    Pampers kändes svampiga på nåt vis tyckte jag.

  • Jag är bara jag
    Duckan skrev 2016-11-08 13:40:50 följande:
    Vi körde mest på Libero, men även Icas egna och ibland Lidls.
    Pampers kändes svampiga på nåt vis tyckte jag.
    Tyckte du också att de luktade? Jag har ju ingen aning jag. Lidl är för långt bort, ICA vore ju bra om deras funkade.
  • Sommarnatt10

    Får gå lite emot å slå ett slag för tygblöjor. Visst det behöver tvättas, men finns alltid hemma... dyrare i inköp men billiga i långa loppet (ca 10 000kr under en blöjperiod) å på min raketbajsare va det bara tyg som höll emot... man får ge det lite tid i början. Finns all-in-one blöjor som är som engångs fast de tvättas!!

  • Duckan

    Ts, minns inte hur de luktade, men som sagt de blev väldigt svampiga av kisset.
    Enklast är att prova sig fram. Köp ett paket och se. Inga blöjor är så kassa att de inte går att använda enligt min erfarenhet.

  • cameleon

    Jag har testat alla blöjor förutom Bamse och Huggies till min lilla.
    Willys eget märke och Lidls är väldigt lika, och väldigt bra! Handlar mest på Willys så dom blir det oftast, är inte en "Lidl-handlare" men kan faktiskt tänka mig att svänga in ibland enbart pga blöjorna :)

    Pampers kunde inte min dotter ha, blev alldeles röd av salvan i dom blöjorna. Och Libero fick vi massor av i olika gravidboxar och BVC. Betalar inte bara för att få Liberomärke när Willys och Lidl är lika bra.


  • nnnnnnnn
    Jag är bara jag skrev 2016-11-08 13:36:27 följande:
    Vi såg dom, men det hade inga för nyfödda. Så de är bra säger du? Skulle ju spara pengar, över 100:-  per paket är mycket ju!
    Ja, dessa använde vi:



    Inte ica basic alltså...

    De var de enda som funkade på yngsta barnet. På de äldre har Libero varit bäst och ICA har varit OK.


    Man måste prova sig fram, kusinen kunde inte ha icas, blev röd direkt + att de läckte. Och vår jämnåriga blev röd av andra sorter + att icas var den enda som aldrig läckte. Lite skillnad!

  • Mooomin

    Libero har varit bäst hittills!

    De blir billigare om man är med i liberoklubben och nyttjar deras kuponger, (25krrabatt) spec tillsammans med tex willys erbjudande där man får rabatt (ca 20kr) på libero om man handlar för över 300kr..

  • Jag är bara jag
    Sommarnatt10 skrev 2016-11-08 13:56:09 följande:
    Får gå lite emot å slå ett slag för tygblöjor. Visst det behöver tvättas, men finns alltid hemma... dyrare i inköp men billiga i långa loppet (ca 10 000kr under en blöjperiod) å på min raketbajsare va det bara tyg som höll emot... man får ge det lite tid i början. Finns all-in-one blöjor som är som engångs fast de tvättas!!
    Toppen för den som orkar, men jag skulle inte fixa det. Och verkligen inte min äckelmagade make. Skrattande  Tycker det är jättebra att såna som du ändå finns.  Glad
Svar på tråden Bästa blöjorna?