• LV2

    Aldrig mera tjock och sjuk!

    Jag började min viktresa i juni detta året 124,8 kilo BMI 44,9 168 cm lång idag väger jag 97,3 kilo mitt BMI ligger idag på 34,4 jag är väldigt tacksam Att jag orkade fortsätta tidigare försök har jag tröttnat tappat motivationen men nu ville jag för min hälsas skull mina barn och man. Jag var trött på högt blodtryck orolig läkare och smärtan i kroppen dagligen och tröttheten jag hade varje Dag. Man kan lyckas bara man vill jag ville många gånger skita i det speciellt när det blev motigt men jag fortsatte hela sommaren och efter. Jag har lärt mig mycket ändrad kost och daglig motion jag har fått ändra mitt tankesätt och förhållningssätt till mat. Jag kämpar på att bli av med övervikten aldrig mera tjock och sjuk för min och min familjs skull.

  • Svar på tråden Aldrig mera tjock och sjuk!
  • Gryntroll

    Wow, starkt jobbat!

    Att hålla fast vid motivationen är svårt men det jag tror är nyckeln till framgång. Som sagt, starkt jobbat!

  • LV2
    Mellie88 skrev 2016-11-11 21:36:12 följande:

    Imponerande! Aktivitet förgyller livet dessutom.

    Vilken resa. ????


    Tack så mycket det har varit en lärorik resa och är. Jag har en bit kvar men jag ska lyckas jag kommer kämpa till jag kommer till min målvikt. Jag mår bra av motion och träningen på gymmet jag tecknade ett abonnemang på ett gym jag och min son tränar ihop jag mår så mycket bättre. Idag slipper jag äta smärtstillande flera gånger om dagen innan hade jag ont i kroppen dagligen.
  • LV2
    Gryntroll skrev 2016-11-11 21:44:30 följande:

    Wow, starkt jobbat!

    Att hålla fast vid motivationen är svårt men det jag tror är nyckeln till framgång. Som sagt, starkt jobbat!


    Tack så mycket . Några gånger var det tufft med barn så kan man känna ibland att man ger upp. Men istället för att ge upp tänkte jag till varför jag gorde detta hur mina barn mådde över att ha en mamma som mådde dåligt och min man en fru som mådde dåligt. Jag fortsatte kämpa och gör det än.
  • LV2

    Bild hur jag såg ut innan när jag vägde 124,8 kilo och kort tagna idag.

  • Mellie88
    LV2 skrev 2016-11-11 22:10:28 följande:

    Bild hur jag såg ut innan när jag vägde 124,8 kilo och kort tagna idag.


    Härliga bilder! Och vilka goa ungar du verkar ha!
  • LV2
    Mellie88 skrev 2016-11-11 22:45:48 följande:

    Härliga bilder! Och vilka goa ungar du verkar ha!


    Tack så mycket flickorna är väldigt goa.
  • Themis

    Jättebra kämpat av dig, verkligen! Att faktiskt få ner vikten utan operation när det gått så långt upp är väldigt svårt. Jag har en vän som försökt i många år men tyvärr inte kommer ifrån sitt skadliga beteende.

    Ett par nyfikna frågor:

    Vad tror du det var som gjorde att du inte satte stopp för dig själv innan du blev sjuk av övervikten?

    Har du fått någon bra hjälp med att förstå dig själv eller de känslor som gjorde att du åt för mycket förut? Är din motivation mestadels din familj eller omsorg om din egen livskvalitet?


    Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • LV2
    Themis skrev 2016-11-12 09:01:20 följande:

    Jättebra kämpat av dig, verkligen! Att faktiskt få ner vikten utan operation när det gått så långt upp är väldigt svårt. Jag har en vän som försökt i många år men tyvärr inte kommer ifrån sitt skadliga beteende.

    Ett par nyfikna frågor:

    Vad tror du det var som gjorde att du inte satte stopp för dig själv innan du blev sjuk av övervikten?

    Har du fått någon bra hjälp med att förstå dig själv eller de känslor som gjorde att du åt för mycket förut? Är din motivation mestadels din familj eller omsorg om din egen livskvalitet?


    Hej jag var överviktig som barn när jag blev äldre och gravid steg övervikten. Det som gorde att jag inte orkade kämpa utan lät det gå längre är trötthet jag har två barn med funktionshinder med olika diagnoser mycket sjuk kraften orken fanns inte. Jag har pratat med psykolog några gånger det handlar mycket om mina sjuka barn som gorde att det jag inte såg eller ville ta in att det gått så långt med mig själv Maten blev en tröst i mina sjuka barns sjukdomar diagnoser . Både och min motivation är för min familj och mig själv jag ser inte längre mig själv som offer det gorde jag mycket tidigare jag är inget offer jag kan bli frisk bara för jag har två sjuka barn så stannar inte livet jag behöver inte tröstäta och jag behöver inte skita i mig själv mycket av det tankesättet jag har ändrat på. Det som man måste börja göra är att ändra sitt tankesätt jag är inte värdelös jag är inget offer jag behöver inte äta varje gång jag mår dåligt som tröst. Det är svårt för vänner ,anhöriga , läkare att nå fram till en person som har beteendet personen ser sig som ett offer och man vill inte ta in att man är sjuk eller äter fel min läkare fick vara på mig flera gånger när vågen stod på 124,8 kilo mitt blodtryck ökat började jag ta in verkligheten hur dålig min hälsa var jag började förstå att nu måste jag ändra mitt beteende om mina barn ska ha sin mamma kvar i livet. När du pratar med din vän prata inte om vikten att personen behöver gå ner i vikt då blir det en spärr man sätter taggarna utåt. Det din vän behöver är att hitta något som är roligt som man inte tröttnar på jag fann svavgång och träningen på gymmet promenader.
  • LV2

    Fortsatt minus på vågen idag vikt 96,7 kilo jag är glad och siktar nu att komma till 90 kilo Sedan under .

    Jag har ett mål det är att komma till normalvikt till sommaren jag kommer kämpa för att lyckas komma dit .

Svar på tråden Aldrig mera tjock och sjuk!