• Lillafisfia

    Sluta med P-piller?!

    Det finns ju säker lika många svar som det finns kvinnor som äter P-piller men... jag har ätit i 10-11 år någonting, hur funkar kroppen efter så många år med P-piller? Tar det tid för kroppen att anpassa sig igen innan man kan bli gravid?

  • Svar på tråden Sluta med P-piller?!
  • Miss Tiili

    För min del tog det rätt lång tid för kroppen att komma igång igen första gången jag slutade med p-piller, då hade jag ätit de i över 10 år. Det tog nog upp mot ett år innan mens och ägglossning var någorlunda regelbunden. Slutade vid ett annat tillfälle efter att ha ätit i ca 4 år och då gick det mycket fortare för kroppen att komma igång. Så om det beror på hur länge man ätit eller något annat, det vet jag inte.

  • Erla

    Jag käkade p-piller i ca 9 år och har alltid haft oregelbunden mens innan jag började med dem. Mensen kom igång ca 2 månader, men äl hade jag ingen koll på först efter ett år då jag blev nyfiken på hur det funkade. Har fortfarande oregelbunden mens (olika långa cykler), men har haft äl varje cykel, åtminstone från det att jag började hålla koll på äl. Kan anta att min kropp återställde sig rätt snabbt.

  • Lillafisfia
    HundenOchJag skrev 2016-11-14 09:33:44 följande:

    Ja tycker du kan börja med arseniktabletter, jag tror din doktor kommer rekommendera det. 


    Utveckla gärna? Vad är det?
  • Isabellee90

    Slutade med p-piller för två månader sedan efter att ha haft trinovum i 12 år. Mensen kom tillbaks direkt ????????

Svar på tråden Sluta med P-piller?!