• LHUF

    feberfri på FM lite feber på kvällarna.

    Dottern har haft feber sedan i tisdags kväll, var som högst 39,6 på onsdags kväll. Sedan har den legat på 38.3-38.5. I fredags var hon feberfri på FM men sedan kom den tillbaka på kvällen, samma igår. Imorse hade hon 38 och ont i magen. Vi blev väldigt oroliga för blindtarmen och maken åkte in med henne. Där hade hon 37,5 så ingen feber. Dom klämde och kände, fick lämna kissprov, och fick lavemang. Sedan vart det bättre.

    Skulle kunna vara influensa, men håller febern på så här då? Så sjukt svårt att planera arbetet om man inte vet om febern försvinner..


    Tilde 080319, Hugo 110203
  • Svar på tråden feberfri på FM lite feber på kvällarna.
  • Mallemamma

    Jag hade samma med min son nu i veckan med febern, han verkade få ont när han kissade också.. men proverna visade inget så fick vi remiss till barnakuten och där tog de ett halsprov.. streptokocker/halsfluss.. han har inte visat några tecken på ont i halsen så jag blev lite förvånad. Tog de halsprov på dottern?

  • LHUF

    Nej dom tog inget crp, nu sökte vi för magvärken men dom tog även kissprov.

    Hon har tagit bort sina halsmandlar så hon kan inte få halsfluss men kan ju säkert ha streptockocker i kroppen ändå.. Får se hur det är ikväll. Hon klagade lite på halsont i torsdags men inte längre..

  • Mallemamma

    Okej! Men har hon fortfarande feber tycker ja ni ska gå till vc imorgon och be dom ta crp och vad mer för prover de kan ta. det är ju många dagar med feber nu. Hoppas ni hittar felet och det inte är något allvarligt.

  • LHUF

    Ja dom kan ju ta halsprov och crp. Tror inte det är ngt allvarligt då hade dom nog varit mer noga på akuten.. Eftersom febern är mindre nu så är det nog ngn vanligt virus.. Kan kanske vara influensa..

Svar på tråden feberfri på FM lite feber på kvällarna.