• Mamsterbabe

    Om det sätter igång innan datum för planerat snitt?

    Jag födde första sonen vaginalt 2010, fick då många komplikationer som i sin tur ledde till planerat snitt med yngsta sonen 2013. 
    Nu är jag gravid med tredje sonen och har bf 18 december, har fått ett planerat snitt den 13 december. 


    Jag funderar på att min barnmorska har sagt att om jag får känningar så ska jag kontakta förlossningen direkt. Jag funderar mest på vad som räknas som känningar? 
    Har väldigt ofta sammandragningar & har haft det sen vecka 27 någonting (hade nästintill aldrig det med de två tidigare killarna), men jag kan ju inte hålla på att ringa in pga det? 
    Är även osäker på min slemproppen börjat släppa, men kan ju å andra sidan bara vara otroligt rikliga flytningar också? Blir så himla osäker.. 


     


    Vecka 36+2 idag, första sonen som kom vaginalt föddes på bf-dagen så har ingen historia av att få bebisar tidigt. 

    Vad har ni för erfarenheter? Har era förlossningar startat tidigt när ni har varit beviljade snitt? Vad hände? 

  • Svar på tråden Om det sätter igång innan datum för planerat snitt?
  • Anonym (BM)

    Du söker på förlossningen när du annars skulle ha ringt. Lite mensmol, tryckkänsla neråt osv är vanligt i slutet av graviditeten. Är du igång med värkar så planerar man ett snitt när det passar verksamheten. Drar det ut flera timmar brukar vi ge medicin som stoppar värkarbetet. Alla snitt som görs efter värkarbete startas, kallas akuta - fastän det inte alls är så akut!

Svar på tråden Om det sätter igång innan datum för planerat snitt?