• Anonym (X)

    Jag har svårt att vara trogen...

    Har varit otrogen i alla mina tidigare förhållanden. Under mitt senaste förhållande så var jag otrogen 5-6 gånger under 5 år. Nu lever jag tillsammans med en annan kille och vi har varit ihop över ett år. Har dock aldrig varit i närheten av att vara otrogen mot honom men tanken har slagit mig några gånger att det skulle kunna hända.

    Saken är den jag blir väldigt uttråkad efter ett tag. Jag är väl inte någon "förhållandemänniska" egentligen. Men jag älskar honom väldigt mycket och skulle inte vilja lämna honom. Han vet om att jag varit otrogen tidigare. Saken är den också att jag skulle inte bli särskilt sårad/besviken om han själv var otrogen. Har pratat lite med honom om ett öppet förhållande men han vägrar. Och om att jag skulle vilja ha en trekant med han, även det motsätter han sig till.

    Jag har väl bara ett väldigt stort bekräftelsebehov. Någon med samma problem?

  • Svar på tråden Jag har svårt att vara trogen...
  • Sollu

    Det händer ibland men frågan är om ni är kära varandra varför var ni otrogen det är svårt att säja om man har oöppen förhållande. Men som jag, jag aldrig leva med dig. fruktansvärd värdelös.

  • Anonym (falsk)

    Jag tror du är en människa som inte klarar av att vara lojal. Man är inte otrogen. Man går ur relationen först. SEDAN kan du hoppa i säng med nån annan. Enbart egotrippade människor är otrogna gång på gång i samma relation. De vet att partnern blir otroligt sårad, men den otrogne bryr sig inte. Kanske är man renons på känslor? Jag vet inte. Jag har haft flera längre förhållanden, och vid ett av dom blev jag förälskad i en annan. Men jag skulle inte drömt om att inleda något. Varför inte det då? Respekten för min partner hindrar mig. Det handlar om respekt och lojalitet.

    För min del hade jag sprungit så långt jag bara kunde om jag levde med en som du TS.

  • Anonym (Tjej)

    Jag är likadan men har nu bestämt mig för att aldrig mer vara otrogen. Det gick väldigt fel sist så jag hoppas verkligen att jag lärt mig min läxa nu och det spelar ingen roll hur lockad jag blir eller vad som händer, kommer inte att göra om det. Men visst skulle trekant och öppet förhållande vara kul. Min pv är inte helt negativ till trekant, med en annan tjej iaf, men jag kommer inte kunna våga fråga på länge pga att jag varit otrogen och och sedan är det ju jättesvårt att hitta en tjej som vill. Hade jag inte varit otrogen hade han kanske kunnat tänka sig fyrkant eller något men nu mår han dåligt av tanken på mig och en annan kille och det förstår jag ju. Jag har iaf sagt att om han vill vara med en annan tjej så är det okej för mig även om jag inte får.

  • Anonym (Tjej)

    Ni som fördömer TS, känns lite meningslöst när hon frågade efter liksinnade. Jag tror hon vet hur de flesta vanliga människor ser på det.

  • Anonym (falsk)
    Anonym (Tjej) skrev 2016-11-24 13:54:38 följande:
    Ni som fördömer TS, känns lite meningslöst när hon frågade efter liksinnade. Jag tror hon vet hur de flesta vanliga människor ser på det.
    Skriver man ett sånt inlägg får man nog räkna med en del förakt.
  • Anonym (X)
    Anonym (falsk) skrev 2016-11-24 13:50:28 följande:

    Jag tror du är en människa som inte klarar av att vara lojal. Man är inte otrogen. Man går ur relationen först. SEDAN kan du hoppa i säng med nån annan. Enbart egotrippade människor är otrogna gång på gång i samma relation. De vet att partnern blir otroligt sårad, men den otrogne bryr sig inte. Kanske är man renons på känslor? Jag vet inte. Jag har haft flera längre förhållanden, och vid ett av dom blev jag förälskad i en annan. Men jag skulle inte drömt om att inleda något. Varför inte det då? Respekten för min partner hindrar mig. Det handlar om respekt och lojalitet.

    För min del hade jag sprungit så långt jag bara kunde om jag levde med en som du TS.


    Vad bra, för jag hade inte velat vara ihop med dig heller.
  • Anonym (falsk)
    Anonym (X) skrev 2016-11-24 14:57:28 följande:
    Vad bra, för jag hade inte velat vara ihop med dig heller.
    Det förstår jag, eftersom jag inte accepterat otrohet.
  • Anonym (X)
    Anonym (falsk) skrev 2016-11-24 14:58:06 följande:
    Det förstår jag, eftersom jag inte accepterat otrohet.
    Vart någonstans skriver jag att jag vill mina partners ska acceptera att jag varit otrogen? Det var inte det detta handlade om.
  • Anonym (L)

    Personer som inte kan hålla sig till sin partner ska inte ha ett förhållande. Så enkelt är det. Är man rädd om sitt förhållande och har respekt för sin partner så är man INTE otrogen. Jag har svårt och tro att man kan älska sin partner men ändå vara otrogen. Otrohet bevisar att man inte är tillräckligt rädd om sitt förhållande. Det finns förklaringar, men inga ursäkter. Du är ett exempel på en person som inte är kapabel till att vara i ett förhållande. Du vill kunna ha din "frihet" och knulla andra också, därav föreslår du ett öppet förhållande som din kille dock motsätter sig. Berätta för din kille hur du känner så får du se om han stannar eller lämnar efter det.

    Personligen hade jag aldrig kunnat vara tillsammans med en sån som du. Tror att många håller med mig på den fronten. Blir svårt att lita på sin partner om man vet att den inte har något emot otrohet.

    Din kille är inte intresserad av ett öppet förhållande och jag antar att du inte kommer sluta känna det du känner, så det kanske är lika bra att bryta upp. Får han veta hur du känner så lär han ändå inte vilja vara med dig. När man är i ett förhållande så är man bundna till varandra, och klarar man inte av det så är det dags att gå sin väg.

  • Nikolinas
    Anonym (X) skrev 2016-11-24 15:11:14 följande:

    Vart någonstans skriver jag att jag vill mina partners ska acceptera att jag varit otrogen? Det var inte det detta handlade om.


    Men vad är det egentligen du vill ha hjälp med? Din partner vill inte ha ett öppet förhållande och du klarar inte av att ha ett förhållande. Tycker inte du att det säger nog mycket?
Svar på tråden Jag har svårt att vara trogen...