• Censurerat

    Han blir arg när barnen vaknar på natten

    Min sambo blir så fruktansvärt arg när barnen vaknar på nätterna.. Det kan vara hosta och grin. Kissnödig och toabesök. Drömmar.

    Han vägrar låta mig ta över dom till vår säng eftersom det stör hans sömn. Hotar med att om jag tar över dem så tar han aldrig till en natt till. Att de är onormala som inte kan sova själva. Att det är en dålig vana jag skapat åt dom att de kan komma över. Dessutom sparkar 1 1/2 åringen på honom i sängen.

    Han kastar kuddar och tänder lampor i ansiktet på en och får 5 åringen att tassa ned på nedervåningen själv för att kissa trots rädsla för mörker..

    och i slutändan är det han det är synd om. När jag säger att det inte alls är onormalt att ha det såhär i perioder som småbarnsförälder så kontrar han med "om det är så jävla normalt så sköt det här själv hädanefter. jag åker bort och sover".

    Hur många av er har såhär? Är det vanligt med nattliga diskussioner jämt och ständigt?

  • Svar på tråden Han blir arg när barnen vaknar på natten
  • Anonym (WOW)

    Nej din sambo är INTE normal!!! 


    har han så svårt för sånt här så fixa honom ett eget sovrum så kan han sova i lugn och ro.... förslagsvis i en annan lägenhet långt ifrån er så dina barn slipper bli traumatiserade av honom!!!!

  • Anonym (Fruktansvärt)

    Nää! Hur gammal är den karln du lever med och som ska föreställa pappa till era barn??!

    Som vuxen ska man kunna inge den tryggheten för barnen! Ni är ju deras tryggheten, inte konstigt barnen vaknar, det skapar en oro hos dom när de märker att föräldrarna blir arga över att de behöver kissa! Varför följer du inte med barnet ner då?? Jag hade blivit fullkomligt ursinnig om min man betet sig på det viset, och då har vi ändå fem barn, yngsta hade kolik och skrek dygnet runt i tre månader.

  • Anonym (Men nej)

    Absolut inte ok!!

    Han kan väl sova i ett annat rum och du sover med barnen?

    Jag tycker visserligen att han också ska ta sitt ansvar och ta hand om barnen när de vaknar på natten, men om han beter sig så illa är det bara synd om dom.

  • norrlandsflicka

    Har tre barn och de får självklart komma om de vaknar på natten. Det händer lite då och då. Sedan treåringen fick börja sova i samma säng som storasyster så kommer han Max en gång i veckan. Tidigare kom han var och varannan natt. De sover i en 120s vuxensäng så kommer det för många barn till våran säng så är det bara att någon av oss vuxna går dit och sover. Enda gången de inte får sova här är vid magsjuka. Då går någon av oss till barnen istället.

    Oftast när barnen kommer vill de bara ha lite närhet och kryper bara ner i sängen försiktigt så det är inte alltid man vaknar av det.

    Hade min man hållit på som din hade han fått sova själv. Barnen behöver ju få trygghet på natten om de vill.

  • Knäcken

    Usch får ont i magen av att läsa hur han behandlar era barn. Är han lika kall dagtid? Tycker ni ska gå båda två till BVC nästa gång där du tar upp problemet och han får förstått att felet ligger hos honom. Vidriga människa.

  • Carambolan

    Usch, jag hade bett honom packa och flytta och sova nån annanstans. Eller fixat ett eget sovrum åt honom, om ham verkligen är en bra man och pappa på dagtid.

  • Anonym (Anna)
    Censurerat skrev 2016-11-27 04:35:42 följande:

    Min sambo blir så fruktansvärt arg när barnen vaknar på nätterna.. Det kan vara hosta och grin. Kissnödig och toabesök. Drömmar.

    Han vägrar låta mig ta över dom till vår säng eftersom det stör hans sömn. Hotar med att om jag tar över dem så tar han aldrig till en natt till. Att de är onormala som inte kan sova själva. Att det är en dålig vana jag skapat åt dom att de kan komma över. Dessutom sparkar 1 1/2 åringen på honom i sängen.

    Han kastar kuddar och tänder lampor i ansiktet på en och får 5 åringen att tassa ned på nedervåningen själv för att kissa trots rädsla för mörker..

    och i slutändan är det han det är synd om. När jag säger att det inte alls är onormalt att ha det såhär i perioder som småbarnsförälder så kontrar han med "om det är så jävla normalt så sköt det här själv hädanefter. jag åker bort och sover".

    Hur många av er har såhär? Är det vanligt med nattliga diskussioner jämt och ständigt?


    Inte ok beteende. Men jag är den som inte vill ha barn i sängen. Min man är tvärtom. Det blir en dålig vana som din man säger. Man ska ha respekt för varandra. Att inte ha barn i sängen om den andre inte vill!

    Min man respekterar mig. Vårt barn ska inte vara i sängen för att vi är inte överens!

    En unge som sparkar i sängen när man vill sova aldrig.

    Det är bättre att gå med barnet till sitt rum och vara där en stund med barnet. Skaffa en säng till dig i barnets rum och ligg där vid behov.

    Vet en familj som gjorde så och det funkade mycket bra.

    Det är jätte vanlig att föräldrar har just den typen av konflikter. Ända ifrån när barnet fötts.
  • Anonym (Fy)

    Låt honom åka bort då. Och se till att han stannar borta! Jag hade ALDRIG levt tillsammans med en man som behandlade mina barn så dåligt.

  • Anonym (Knäppkarl)

    Det är bara för honom att packa och sticka. Inte en chans att jag levt ihop med en sådan empatilös knäppkarl. Barnen blir ju skadade för livet av en sån behandling. Ut med mannen och in med barnen!

Svar på tråden Han blir arg när barnen vaknar på natten